فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سیمین بهبهانی به کما رفت



اخبار,اخبارفرهنگی,سیمین بهبهانی

 

 اخبار فرهنگی -  سیمین بهبهانی به کما رفت

سیمین بهبهانی، شاعر و غزلسرای معاصر، به کما رفته است.

  به گزارش  نامه نیوز, این شاعر مدت‌هاست به دلیل بیماری چشم و کهولت سن، کمتر در مجامع عمومی حاضر می‌شود. اما حالا درست در نخستین روز اجرای کنسرت همایون شجریان و آهنگ «چرا رفتی؟» که متن ترانه‌اش سروده سمین بهبهانی‌ست، این شاعر به کما رفته است.

 سیمین بهبهانی به دلیل مشکل ریه در بیمارستان بستری شده و الان در حالت کما به سر می‌برد. فریبرز رییس‌دانا، مدیر انتشارات نگاه به ایسنا گفته که وضعیت این شاعر معاصر اصلا مساعد نیست. به گفته این ناشر در حال حاضر قلب این شاعر آنژیو شده و پزشکان سه بار شک الکتریکی داده‌اند ولی ایشان همچنان بیهوش است.

او همچنین به خبرگزاری ایلنا هم گفته که سیمین بهبهانی در چند سال گذشته با مشکلات قلبی و احوال متغیر مواجه بود که پس از وخیم‌تر شدن وضعیت ایشان در دو روز گذشته سرانجام در بیمارستان بستری شد.

سیمین بهبهانی نویسنده و غزل‌سرای معاصر ایرانی متولد سال ۱۳۰۶ است. او در خانواده‌ای فرهیخته و شاعر به دنیا آمد و به خاطر سرودن غزل فارسی در اوزان مهجور به «نیمای غزل» معروف است. او شاعری را از آغاز جوانی با سرودن غزلها و چهارپاره هایی کلاسیک و رمانتیک اغاز کرد و فعالیت شعری‌اش را تاکنون ادامه داده است.

به گزارش خبرآنلاین، سروده‌های این شاعر در مناسبت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. او سراینده شعر معروف «دوباره می‌سازمت وطن» است که کاندیداهای اصلاح‌طلب در مبارزات انتخاباتی بارها از آن استفاده کرده‌اند.
 اخبار فرهنگی -  نامه نیوز


ویدیو مرتبط :
سیمین بهبهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیمین بهبهانی بستری شد



اخبار ,اخبار فرهنگی ,سیمین بهبهانی

اخبار فرهنگی - سیمین بهبهانی بستری شد

سیمین بهبهانی حال مساعدی ندارد و در بیمارستان بستری است.

فریبرز رئیس ‏دانا - مدیر نشر نگاه و ناشر آثار سیمین بهبهانی - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت این شاعر غزل‌سرا گفت: من اکنون همراه با خانواده این شاعر در بیمارستان هستم، حال او مساعد نیست و هوشیاری‎اش پایین نیست.

او اضافه کرد: ایشان از شب گذشته (چهارشنبه) در بخش ویژه بستری است و باید برای او دعا کنیم.

خانواده سیمین بهبهانی تمایل ندارند فعلا درباره وضعیت این شاعر صحبت کنند.

سیمین بهبهانی‌ زاده‌ی سال 1306 است و از میان آثار او می‌توان به «سه‌تار شکسته»، «جای پا»، «چلچراغ»، «رستاخیز» و «یک دریچه آزادی» اشاره کرد.
اخبار فرهنگی - ایسنا