فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«سیاوش» بار دیگر به صحنه می رود



کنسرت همایون شجریان و سهراب پورناظری برای دومین بار تمدید شد

«سیاوش» بار دیگر به صحنه می رود

کنسرت همایون شجریان و سهراب پورناظری به دلیل استقبال مخاطبان برای دومین بار در روز 22 مهرماه تمدید شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 کنسرت «آیینه‌ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری و به خوانندگی همایون شجریان در دوبخش برگزار می‌شود. بخش اول موسیقی تنبور در مقام اصفهان به همراهی سازهای عود، کنترباس، سازهای کوبه‌ای و اجرای قطعات «دم، دیوانگی، رندی» براساس اشعار خیام، مولانا و حافظ خواهد بود. در بخش دوم، موسیقی سنتی ایرانی در دستگاه نوا و اجرای قطعات «نگار»، براساس شعری از مهسا زمانیان، «آیینه‌ها» براساس شعری از هومن ذکایی، قطعه بی کلام «از عشق» و «افلاکـ» از مولانا نواخته خواهد شد.

محمد حسین توتونچیان، مدیرعامل شرکت فرهنگی و هنری ققنوس با اعلام این خبر گفت:« افراد زیادی در این 6 اجرا موفق به تهیه بلیت نشدند، چرا که استقبال از این کنسرت به حدی بود که افرادی که یک بار اجرا را دیده بودند به دلیل کیفیت بالای کنسرت مجددا تقاضای خریداری بلیت کردند که متاسفانه کل بلیت‌ها از یک هفته قبل به اتمام رسیده بود.»پیش از این بلیت‌های روزهای 6 و 7 کنسرت‌ همایون شجریان و گروه سیاوش ظرف 48 ساعت به فروش رسید و به دلیل تقاضای مخاطبان ، این کنسرت در روز شنبه 8 مهرماه در دو سانس 18:30 و 21:30 تمدید شد.

برگزار کننده کنسرت «آیینه‌ها» در مورد هزینه‌های برگزاری کنسرت موسیقی سنتی تصریح کرد: «اغلب به اشتباه تعداد صندلیهای سالن را در گران ترین قیمت بلیت ضرب می‌کنند و به همین دلیل رقم‌های بالایی را از درآمدهای برگزاری کنسرت تصور می‌‍کنند، بدون آنکه به این نکته توجه کنند که صندلی در جایگاه‌های مختلف سالن از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. از سوی دیگر اینکه تعداد بلیت‌های میهمان که اغلب از همان گران ترین جایگاه است و عدد قابل ملاحظه ای را در بر می‌گیرد هرگز در این محاسبات منظور نمی‌گردد.»

توتونچیان برگزاری کنسرت موسیقی سنتی را هزینه بر خواند و افزود:«از طرف دیگرهزینه های اجاره سالن، نور، صدا، تصویر، دکور، اماکن، تبلیغات، تیم حراست، پذیرایی، چاپ بروشور و پوستر، طراحی و خود گروه، هرگز به چشم نمی آید که این هزینه‌ها بسیار قابل تامل است.»

مدیرعامل شرکت فرهنگی و هنری ققنوس با مقایسه هزینه‌های برگزاری کنسرت پاپ و موسیقی سنتی گفت:«شاید برگزاری کنسرت موسیقی پاپ به صرفه‌تر از برگزاری موسیقی سنتی باشد و حتی می‌توان گفت که برگزاری موسیقی سنتی عملا سودهی مالی ندارد، اما موسیقی سنتی علاقه قلبی و عشق من به موسیقی است.»

کنسرت گروه سیاوش با هنرمندانی چون همایون شجریان(خواننده)، سهراب پور ناظری (آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه)، حسین رضایی نیا ( سازهای کوبه‌ای)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای)، شهرام غلامی (عود)، اصغر عربشاهی (تار)، مهیار طریحی (سنتور)، آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای)، داریوش آذر (کنترباس) به هنرنمایی خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت و صندلی خود می توانند به سایت Iranconcert.com مراجعه و وجه آن را با کلیه کارت‌های شتاب پرداخت کنند. همچنین افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند می‌تواند با مراجعه حضوری به شرکت فرهنگی ققنوس واقع در تجریش، پاساژ حیدریان، طبقه اول بلیت خود را تهیه یا با تلفن های 22728007و 22738007 تماس حاصل فرمایند.کنسرت گروه همایون شجریان و سیاوش در روز 22مهرماه ساعت 21:30 در برج میلاد تهران برگزار می‌شود./شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ خنده ؛ نامه سیاوش صحنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش کنسرت حشرات در تئاتر شهر به روی صحنه می رود



 

  نمایش کنسرت حشرات در تئاتر شهر به روی صحنه می رود

 

نمایش عروسکی کنسرت حشرات به کارگردانی مریم سعادت ازفردا سه شنبه ۱۳ مهر ماه در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می شود.

این نمایش موزیکال یکی از نمایش های پر تماشاگر جشنواره بین المللی عروسکی بود و پیش از این نیز دو سال پیش در فرهنگسرای نیاوران اجرای عمومی شد و مورد توجه قرار گرفت.آهنگساز این اجرا کیوان کیارس است وشعر آن توسط امیرسلطان احمدی و محمد بحرانی سروده شده و با خوانندگی این دو شاعر در کنار دلارم مستوفی ،مانی شرفی ومهناز خطیبی اجرا می شود.

كنسرت حشرات داستان فانتزی حشراتی است كه بادیدن یك كنسرت موسیقی توسط آدمها، تصمیم می گیرند خودشان هم كنسرت برپاكنندو...

امیر سلطان احمدی ،شیما بخشنده، محمد بحرانی ،مهناز خطیبی ، کاظم سیاحی ، مانی شرفی، نگار شهبازی،بنفشه صمدی، فائزه تهرانی ، پیمان فاطمی ، بهادر مالکی، مه جبین معززی، مرجان نامورو دیه هاشمی عروسگرداناناین نمایش هستند كه از فردا همه روز به جز شنبه ها ساعت ۲۰ در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه می رود.

طراحی عروسکها توسط هدیه هاشمی انجام شده و سازندگان آن شیما بخشنده ، فاطمه حسین زاده و هدیه هاشمی هستند.

بهادر مالکی نیز طراحی صحنه این نمایش را به عهده دارد و ابراهیم نادری به عنوان دستیار او را دراین کار یاری می دهد.

طراحی لباس نیز به عهده مریم نیک رفتار و طراحی پوستر به عهده مرتضی اتابکی است. اجرای این نمایش تا پایان مهرماه ادامه دارد و مه جبین معززی و کامیار سعادت دستیاران کارگردان در این اجرا هستند.... / خبرگزارى ایلنا