فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ستاره های سریال «امام علی» این روزها چه می کنند؟+عکس



ستاره های سریال «امام علی» این روزها چه می کنند؟+عکس

سریال «امام علی» ساخته داوود میرباقری بعد از گذشت نزدیک به یک دهه و نیم از ساخت و روی آنتن رفتن اش همچنان جذاب ترین سریال مذهبی تلویزیون ایران شناخته می شود.

به گزارش شبکه ایران سریال «امام علی» ساخته داوود میرباقری بعد از گذشت نزدیک به یک دهه و نیم از ساخت و روی آنتن رفتن اش همچنان جذاب ترین سریال مذهبی تلویزیون ایران شناخته می شود. در زیر مروری داشته ایم بر فعالیتهای این روزهای شخصیتهای خاطره انگیز این سریال.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

داریوش ارجمند در نقش «مالک اشتر»

ارجمند حدودا سه دهه ای است در سینما و بعد از آن تلویزیون حضور دارد با این حال همچنان بهترین آثار کارنامه هنری او همان آثاری هستند که در دهه هفتاد خلق شدند؛ شخصیتهایی مانند «مالک اشتر» سریال «امام علی» و «حاجی نقدی» درام تحسین شده «سگ کشی» نقطه اوج بازیگری ارجمند هستند. این بازیگر 68 ساله سال گذشته به واسطه بازی در سریال «ستایش» و خلق کاراکتری تیپیکال به نام «حشمت فردوس» که گرته برداری تمام عیاری بود از کلاه مخملیهای فیلمفارسی مدتها در کانون توجه قرار داشت. «جرم» و «گزارش یک جشن» را می توان آبرومندترین فیلمهای ارجمند در دهه هشتاد قلمداد کرد. او این روزها درام «بدون اجازه» را روی پرده دارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محمدرضا شریفی نیا در نقش «ولید»

شریفی نیا تکامل بازیگری خود در سینما را مدیون داوود میرباقری است چراکه اگر میرباقری نقش «ولید» سریال «امام علی» را به او نمی سپرد و شمایل شیادمنشانه «ولید» آن همه مورد توجه قرار نمی گرفت محال بود شریفی نیا بتواند به این راحتی ها به سینما وارد شده و نه فقط به عنوان بازیگر بلکه به عنوان مسئول انتخاب بازیگر بسیاری از پروژه های سینمایی به فعالیت مشغول شود اما شریفی نیا چنان در این حیطه پیش رفت که در سالهای اخیر بسیاری او را به باندبازی در سینما متهم نمودند. شریفی نیا به تازگی بازی در اولین ساخته غیرکمیک جناب ده نمکی یعنی «رسوایی» را پشت سر گذاشت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سیروس گرجستانی در نقش «اباقطام»

سیروس گرجستانی از آن بازیگرانی است که سالها قبل از آن که با بازی در سریالهای طنزی مانند «متهم گریخت»، «زن بابا» و «خوش نشینها» مورد استقبال مخاطبان تلویزیون قرار گیرد تجربه نقش آفرینی در آثاری نظیر «تیغ و ابریشم»، «شکار خاموش» و «آدم برفی» را داشت اما از آنجاکه به خاطر ویژگیهای ظاهری اش اغلب نقشهای مکمل به او واگذار می شد نتوانست چنان که باید مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. با این حال گویا به لحاظ مالی هم که شده کار در سریالهای تلویزیونی بیشتر مورد پسند گرجستانی واقع شده و او تقریبا هفت سالی می شود که هیچ فعالیت سینمایی خاصی نداشته است. آخرین سریال پخش شده از او «دختری به نام آهو» بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مهدی فتحی در نقش «عمروعاص»

فتحی را باید جزو هنرمندانی دانست که دوم به دنیا آمد، دوم زیست و دوم هم از دنیا رفت! دوم در اینجا به معنای آن است که وی هیچ گاه نتوانست حتی نیمی از حقش را از سینما بازستاند. فتحی که بازیگری برآمده از تئاتر بود از میانه دهه شصت کار در سینما را با «تحفه ها» آغاز کرده و دیری نگذشت که به بازیگر نقش مکمل بسیاری از آثار سینمایی بدل شد. وی نه تنها در سریال «امام علی» و در نقش «عمروعاص» با بازی برونگرایش، ویژگیهای شخصیتی این کاراکتر حیله گر را به مخاطبان عرضه ساخت بلکه دو همکاری موفق دیگر با میرباقری در فیلم «آدم برفی» و نمایش «دندون طلا» را هم تجربه کرد. فتحی در آخرین روز اسفند 1382 درگذشت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ویشکا آسایش در نقش «قطام»

ویشکا آسایش به واسطه دایی اش مازیار پرتو به داوود میرباقری معرفی شد تا نقش «قطام» سریال «امام علی» را ایفا کند و بازی اش در این نقش آن قدر خوب بود که بتواند برای چند سالی هم که شده به واسطه پیشینه همین نقش پیشنهاد بازیگری دریافت کند. اما از جایی به بعد آسایش که حس می کرد بدجوری به تکرار افتاده فعالیتهای بازیگری خود را کم کرده و به حیطه هایی همچون طراحی صحنه سرک کشید تا در نهایت بازی در نقش یک خانم مدیر سرسخت و یکدنده در «ورود آقایان ممنوع» مخاطبان را با جلوه ای تازه از تواناییهای وی آشنا کرد. آسایش درام «برف روی کاجها» را آماده اکران دارد./شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
جادوی ساحر یهودی در زمان امام علی(ع)-قسمتی از سریال امام علی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طلحه​ی سریال امام علی(ع) درگذشت + عکس


چهره او برای کودکان دهه شصت بسیار آشنا است، چون او در سریال هایی مانند «آخرین روز تابستان» و «بچه های مدرسه» حضور داشت.

آفتاب: «منوچهر لاریجانی» بازیگر نقش طلحه سریال امام علی(ع) بر اثر بیماری در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

«منوچهر لاریجانی» بازیگر سینما و تلویزیون که بیماری سرطان کبد داشت، امروز صبح در استرالیا درگذشت.

لاریجانی متولد ۱۳۲۴ در تهران بود و حضور در سینما را از سال ۶۴ آغاز کرد.



چهره او برای کودکان دهه شصت بسیار آشنا است، چون او در سریال هایی مانند «آخرین روز تابستان» و «بچه های مدرسه» حضور داشت.

از آخرین فعالیت های منوچهر لاریجانی می توان به بازی در نقش طلحه در سریال امام علی (ع) اشاره کرد.

این بازیگر، ایفای نقش در فیلم های سینمایی مرد پنجم (۱۳۷۳) و ستاره دنباله دار (۱۳۶۴) را نیز در کارنامه هنری خود دارد.