فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ستاره‌های بزرگی که نقش‌های افسانه‌ای را رد کردند



ستاره‌های بزرگی که نقش‌های افسانه‌ای را رد کردند

آل پاچینو در جنگ ستارگان جک نیکلسون در پدرخوانده!

در تاریخ سینما نقش‌ها و فیلم‌های افسانه‌ای زیادی وجود دارند. به گزارش كافه سینما آثاری که به دلایل مختلف جای خود را در ذهن بخش عظیمی از علاقه‌مندان سینما تثبیت کردند. دانستن اینکه برخی از این نقش‌های به یاد ماندنی در ابتدا به چه کسانی پیشنهاد شده بود، می‌تواند جالب باشد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

1) ویل اسمیت(نئو در فیلم ماتریکس)

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ویل اسمیت سابقه بازی در چند تا از پول‌ساز‌ترین فیلم‌های دو دهه اخیر را در کارنامه دارد. فیلم‌هایی از جمله روز استقلال و سه‌گانه مردان سیاه‌پوش. اما او می‌توانست یک فیلم بسیار مطرح دیگر را در کارنامه داشته باشد. نقش نئو در فیلم ماتریکس ابتدا به او پیشنهاد شده بود. اما اسمیت این پیشنهاد را رد کرد تا در ساخت فیلم دیگری مشارکت کند. فیلمی که به یکی از بزرگ‌ترین ناکامی‌های اسمیت بدل شد: «غرب وحشی وحشی». نقش تاریخ‌ساز فیلم ماتریکس سرانجام توسط کیانو ریوز ایفا شد.

2) مت دیمن(آواتار و شوالیه تاریکی)

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دیمن از جمله بازیگرانی است که قابلیت ایفای نقش در قالب‌هایی کاملا‌ متفاوت را دارد. از نجات سرباز رایان گرفته تا سری فیلم‌های بورن. اما او به علت بدشانسی فرصت حضور در دو تا از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما را از دست داد: نقش اصلی فیلم آواتار را به خاطر همزمانی با ساخت فیلم اولتیماتوم بورن و نقش هاروی دنت در فیلم شوالیه تاریکی را به خاطر تداخل با ساخت فیلم شکست‌ناپذیر (کلینت ایستوود)

3) جک نیکلسون(مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده)

یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ، یکی از بزرگ‌ترین نقش‌های تاریخ سینما را از دست داد تا یک بازیگر افسانه‌ای دیگر با آن نقش میخ خودش را بر تاریخ سینما بکوبد! بله! جک نیکلسون و نه آل پاچینو، اولین گزینه بازی در نقش مایکل کورلئونه بود. اما نیکلسون این پیشنهاد را رد کرد. خود نیکلسون در این باره می‌گوید: «می‌دانستم که پدرخوانده به یک فیلم بزرگ تبدیل خواهد شد. اما در آن زمان عقیده داشتم نقش‌هایی را که برای سرخ‌پوست‌ها نوشته می‌شود باید سرخ‌پوست‌ها بازی کنند و نقش‌ آدم‌های ایتالیایی را بازیگران ایتالیایی».

4) کوین کاستنر(اندی در فیلم رهایی از شاوشنک)

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در دهه هشتاد و اوایل دهه 90، کوین کاستنر یکی از بزرگ‌ترین بازیگران روی کره زمین بود. کسی که موفقیت تجاری آثارش با درو کردن جوایز اسکار توسط فیلم با گرگ‌ها می‌رقصد تکمیل شد. متاسفانه، دوران افول این ستاره زمانی فرا رسید که به جای قبول کردن نقش اندی در فیلم رهایی از شاوشنک، ترجیح داد در فیلم دنیای آب مشارکت کند.

5) آل پاچینو (کلی فیلم مطرح!)

آل پاچینو به اندازه کافی نقش بزرگ در کارنامه‌اش دارد. نقش‌هایی که هر کدامشان می‌توانند برای کارنامه یک بازیگر کافی باشند. اما این کارنامه می‌توانست به طرز حیرت‌انگیزی پربارتر و متنوع‌تر باشد. این، بخشی از فهرست نقش‌هایی است که آل پاچینو در طول چند دهه فعالیتش رد کرده است: نقش تد کریمر در فیلم کریمر علیه کریمر، نقش آقای کوویچ در فیلم متولد چهارم ژوئیه، نقش هان سولو در فیلم جنگ ستارگان، نقش کلنل کورتز در فیلم اینک آخرالزمان، نقش اصلی فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم و...!/دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
آموزش عکاسی رد ستاره ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كدخدایی: هر کس در فتنه 88 نقش داشت رد صلاحیت می شود



 

كدخدایی: هر کس در فتنه 88 نقش داشت رد صلاحیت می شود

 

 

سخنگوی شورای نگهبان تاكید كرد: كسانی كه عالماً و عامداً به هر نحوی در شكل گیری و ادامه فتنه 88 نقش داشتند از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند كرد.

 

عباسعلی كدخدایی با اشاره به اینكه فتنه سال گذشته یك امر ساده ای نبود كه بخواهیم به روحیات یك فرد یا به اختلافات سلیقه ای كه بطور طبیعی در جامعه وجود دارد محدود كنیم افزود: ابعاد فتنه 88 بسیار گسترده تر از اختلافات داخلی بود و فتنه سال گذشته یك زمین بازی بود كه دشمنان بیگانه برای ما ترسیم كردند و متاسفانه عده ای از دوستان هم در این زمین به نفع بیگانگان بازی كردند.

وی با مرور انتخابات سال گذشته و عملكرد بانیان فتنه ادامه داد: روز برگزاری انتخابات یك ادعایی از سوی برخی نامزدها و طرفدارانشان مطرح شد و هرگونه امكانات برای بررسی درخواست آنان در نظر گرفته شد اما حاضر نشدند هیچ یك از این راه های قانونی را بپذیرند در حالی كه در یك جامعه مدنی وقتی كه دو نفر با یكدیگر دچار اختلافی شوند و اگر نتوانند خودشان حل كنند به یك حكم و داور مراجعه می كنند.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: اگر افراد یا حزبی حكمیت یك داور یا یك مرجع قانونی را نپذیرند هیچ مشكلی حل نمی شود و اگر اراده عده ای برای نپذیرفتن باشد هر راهكاری را هم كه پیشنهاد بدهی سر باز می زنند.

وی بیان داشت: انتظاری كه مردم با توجه به سابقه كاندیداهای معترض در سمت های اجرایی داشتند این بود كه اگر هم اختلافی و یا اشكالی در مسیر اجرا وجود داشت و اگر شكوائیه ای داشتند آن را از طرق قانونی پیگیری و حل كنند كه یكی از آن مراجع شورای نگهبان است.

كدخدایی تصریح كرد: در انتخابات سال گذشته شاهد بودیم كه برخی از این افراد در همان ساعات پایان رای گیری اعلام پیروزی یك طرفه و یك جانبه كردند سؤال این است كه بر چه اساسی شما این كار را كردید و شورای نگهبان به عنوان مرجع ناظر كه تمام امور انتخابات زیر نظر آن انجام می شود چنین اجازه ای را هیچ وقت به خود نداده است كه اعلام نتیجه زود هنگام كند.

وی اعلام نتایج در پایان ساعات روز برگزاری انتخابات را عامل شناخت عوامل پشت پرده فتنه 88 دانست و گفت:كسانی كه در پس پرده برنامه ریزی و طراحی این اغتشاشات بودند برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با نادیده گرفتن رای مردم و اصرار بر ادعاهای واهی مسیر قانونی را طی نكردند و شد آنچه كه نباید می شد و این نادیده گرفتن غیرقابل اغماض است.

صلاحیت چگونه احراز می شود؟

كدخدایی درباره موضوع احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینكه رفتار افراد را بر طبق قوانین ارزیابی می كنیم افزود: كسانی كه در چارچوب نظام حركت كرده اند و شرایط ماده 28 قانون انتخابات را دارا باشند و همچنین مواضعی كه در ماده 29 این قانون وجود دارد را نداشته باشند صلاحیتشان احراز خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: در مجلس هفتم و هشتم نیز مشاهده می كنید كه از همه گروه ها و جریان های سیاسی در آن هستند و از همه گروه ها هم افرادی بودند كه صلاحیتشان مورد قبول واقع نشد بنابراین شورای نگهبان سیاسی عمل نمی كند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینكه حساب كسانی كه در فتنه سال گذشته به نوعی نقش داشتند از بقیه گروه ها و جریانات سیاسی جداست تاكید كرد: كسانی كه چه عالماً و چه عامداً به هر نحوی در شكل گیری و ادامه فتنه 88 نقش داشتند از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند كرد.

كدخدایی كه با باشگاه خبرنگاران گفت وگو می كرد، از لزوم تغییر در قوانین انتخاباتی سخن گفت و این قوانین را ناقص و بسیار قدیمی توصیف كرد.

وی در این مورد گفت: نظام انتخاباتی ما مربوط به ادوار اولیه انقلاب است كه یك فضای سیاسی، اجتماعی متفاوتی نسبت به وضعیت فضای سیاسی امروز جامعه ایران حاكم بود.

وی افزود: امروزه یك فضای رقابتی سنگین و سیاسی در كشور حاكم است و همچنین بیشتر اوقات تحمل افراد و گروه های سیاسی هم كم است؛ لذا قوانین موجود برای اجرای انتخابات، نظارت و تبلیغات، دارای نواقصی است كه باید اصلاح شود و لزوم این تغییرات را هیچ كس نمی تواند منكر شود، اما متاسفانه هیچ اقدامی تاكنون در این زمینه صورت نگرفته است.

كدخدایی، فرهنگ سازی برای انتخابات را ضروری دانست و افزود: فرهنگ سازی انتخابات، یعنی اینكه احزاب و چهره های سیاسی قبول كنند، انتخاب یك برنده و بازنده ای دارد و همیشه در انتخابات برنده نیستند؛ و باید تحمل خود را بالا ببرند.

وی ادامه داد: احزاب زمانی كه در انتخابات شركت می كنند و بازنده می شوند، به مفهوم این نیست كه نظام عیبی دارد و یا تخلف و تقلبی صورت گرفته، احتمال قوی تر این است كه از این فرد یا گروه اقبالی از سوی مردم صورت نگرفته و رای نیاورده است؛ لذا این موضوع كمتر در انتخابات ما جا افتاده است..../عصر  ایران