فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سال‌های سخت دوران کودکی ستاره‌های امروز / از تعویض روغنی تا اغذیه فروشی در استادیوم



سال‌های سخت دوران کودکی ستاره‌های امروز / از تعویض روغنی تا اغذیه فروشی در استادیوم

الات متحده روز گذشته اصغر میر حجازی و ۶۰ تن از مسئولان دولتی ایران را به اتهام آنچه سرکوب آزادی بیان و سوءاستفاده از قدرت خواند، تحریم کرد.

به گزارش شبکه ایران، مروری بر زندگی بسیاری از چهره های مشهور نشان می دهد که فقر گاهی می تواند موتور محرک موفقیت باشد. روزنامه «جام جم» در گزارشی ضمن بیان سرگذشت افراد شناخته شده‌ای که روزی از کمترین سطح رفاهی برخوردار بودند و اکنون در بهترین شرایط ممکن زندگی می کنند بر این نکته تاکید کرده است که مروری بر زندگی این افراد موید این مطلب است که همیشه نقطه امیدبخش و روحیه بخشی پیش روی جوان‌ترهاست.

دوران کودکی ستاره‌های امروز

حامد بهداد: برای خوراک روزانه مان خودمان باید کار می کردیم

در بخشی از این گزارش که به زندگی هنرمندان ایرانی پرداخته آمده است: رضا صادقی مشکی پوش شهیر موسیقی پاپ در محروم ترین نقاط بندرعباس زندگی می کرده و فقط به واسطه تلاش و استعدادش رضا صادقی شده، حامد بهداد ستاره محبوب و جنجالی سینمای ایران بارها بی پرده از وضع بسیار بد دوران کودکی اش حرف زده و در آن گفته: تعداد بچه های خانواده ما زیاد بود و پدرم نمی توانست خرج همه را بدهد، ما هر کدام روی پای خودمان زندگی می کردیم و حتی برای خوراک روزانه مان خودمان باید کار می کردیم.

دوران کودکی ستاره‌های امروز

فروشندگی مهدی هاشمی و گلاب آدینه برای اولین عشق زندگی شان

مجید قناد یا همان عمو قناد محبوب بچه ها، از سال های سخت زندگی اش در دوران جنگ و مهاجرت اجباری خانواده اش می گوید و حالابا به خاطر آوردن آن روزها حاضر است هر کاری برای بچه ها انجام دهد، امیر نوری بازیگر جوانی که از کودکی وارد این عرصه شد و تعداد بالای خواهر و برادرهایش را علت نرسیدن دخلشان به خرجشان می دانست،

از همان کودکی و اوایل نوجوانی از راه بازیگری کسب درآمد کرد و حالازندگی خوبی برای خود و خانواده اش ساخته است، مهدی هاشمی و گلاب آدینه زوج مشهور و نام آور سینما و بخصوص تئاتر ایران نیز از ابتدا در رفاه نبودند و به گفته تنها دخترشان، نورا،

گرچه سیاهی ها براحتی روشن نمی شوند و عشق و صبوری و تلاش فوق العاده را می طلبد، اما خاطراتی که دیگران از شروع سخت زندگی هنری پدر و مادرم تعریف می کنند، صحت دارد.

آنها از راه هایی سخت و شغل های بی تخصصی در حد فروشندگی کسب درآمد می کردند تا برای تئاتر اولین عشق زندگی شان هزینه کنند و در آن متخصص شوند و شدند.

دوران کودکی ستاره‌های امروز

برای مرخص کردن همسرم از بیمارستان یک ریال هم پول نداشتم

در کنار همه اینها شاید مهران رجبی با همان مسلک ساده و به قول خودش روستایی بیش از همه به شرح دوران سخت بی پولی اش قبل از ورود به عالم تصویر می گوید. او تمام سال های نوجوانی و اوایل جوانی اش را در رستوران عمو نصرت در روستایشان ظرف می شسته و همزمان درس می خوانده است.

بعد از ازدواجش از راه معلمی امرار معاش کرده، اما هیچ وقت دخل و خرجش باهم جور نبوده و قبل از بازی در بچه های مدرسه همت، روزهای سختی داشته است.

او برای ما تعریف کرد که برای مرخص کردن همسرم از بیمارستان به خاطر تولد بچه اولم یک ریال هم پول نداشتم و هر روز مرخصی را به تعویق می انداختم تا 12 هزار تومان پول جور کنم، تا این که یک روز روی تابلو اعلانات سمعی ـ بصری دانشگاه اسامی سه دانشجو را که از بین 300 دانشجو برنده دوربین عکاسی شدند، دیدم.

من نفر اول بودم و با فروش آن دوربین از خجالت خانواده ام درآمدم و برای صدمین بار متوجه شدم که خدا جواب توکل و صبوری ام را می دهد. او که اکنون فارغ التحصیل رشته گرافیک است و در موقعیت خوبی زندگی می کند هیچ گاه طعم ناامیدی را نچشیده و اتفاقا رفاه همیشگی را مانع لذت بردن از داشته ها می داند.

از تعویض روغنی حسین رضازاده تا اغذیه فروشی گزارشگر معروف تلویزیون

همچنین در بخش چهره‌های شناخته شده ورزشی این گزارش می‌خوانید: حسین رضازاده قوی ترین مرد جهان روزی در یک تعویض روغنی کوچک در شهرشان امرار معاش می کرده، مهدی هاشمی نسب از وضع نه چندان جالب زندگی اش در یک خانواده پرجمعیت در جنوب شهر می گوید، فلان گزارشگر فوتبال روزی در استادیوم های چند هزار نفره اغذیه فروشی می کرده و دیگر رئیس فدراسیون، کارگر ساده کشتارگاه شهرشان بوده است.

نمونه هایی که در ورزش ایران کم نیستند و اتفاقا اکثر آنها در پولسازترین رشته های ورزشی فعالیت می کنند.

همین مسیر برای هنرمندان بسیاری نیز قابل ذکر است و سرگذشت های مشابهشان نویدبخش روزهای خوبی برای همه آرزومندان ثروت است.

از خودمان بپرسیم ما چه فرقی با آنها داریم

در بخش پایانی این گزارش آمده است: بسیاری از ما هم در برهه هایی از زندگی مان از بی پولی رنج می بریم و مدام خودمان را با ثروتمندان مقایسه می کنیم و از خودمان می پرسیم ما چه فرقی با آنها داریم.

فرق ما این است که رضا صادقی ها، کیم ووچونگ ها، گلاب آدینه ها، حسین رضازاده ها و مهران رجبی های درون خود را کشف نکرده و با تکیه بر توانایی هایمان تلاشی بی وقفه را پیش نگرفته ایم. شاید مساله همین باشد!/شبکه ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
برترین بازیکنان جهان در دوران سخت کودکی (بخش اول)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهار سال آینده جزء سخت‌ترین دوران است


محسن رضایی گفت: چهار سال آینده جزء سخت‌ترین دوران ایران است اما قول می‌دهم امسال و سال‌های آینده به فضل خدا تحریم‌ها را پشت‌سر می‌گذاریم.

خبرگزاری فارس:  محسن رضایی گفت: چهار سال آینده جزء سخت‌ترین دوران ایران است اما قول می‌دهم امسال و سال‌های آینده به فضل خدا تحریم‌ها را پشت‌سر می‌گذاریم.
 
 محسن رضایی شنبه شب در جمع فعالان کشاورزی مازندران در گلزار شهدای روستای بیشه کلای این شهرستان با اشاره به فشارهای معیشتی، گرانی، بیکاری و فقر در جامعه بیان داشت: شرایط امروز کشور به مانند دوران جنگ تحمیلی است و باید بلند شویم و جلوی افزایش قیمت‌های لجام گسیخته را بگیریم.

 وی افزایش چند برابری قیمت کود و سم کشاورزی را تاسف بار دانست و گفت: این در حالی است که محصول کشاورزان به پایین‌ترین قیمت ممکن خریداری می‌شود و این به ضرر اقتصاد کشور است.

 وی یارانه 45 هزار تومانی امروز کشور را برابر قدرت خرید 15 هزار تومانی سال گذشته عنوان کرد و افزود: دو سال پیش عراقی‌ها اسکناس دو هزار تومانی خود را می‌بوسیدند اما امروز به لطف بی‌برنامگی دولت پول شما را نمی‌پذیرند.

 رضایی مدیریت و فرماندهی درست را کلید حل مشکلات خواند و ابراز داشت: به نظر من نقطه آغاز کار باید از روستا و کشاورزی باشد و سپس به اقتصاد شهرها، استان‌ها و در نهایت به اقتصاد ملی رسیدگی کرد.

 نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به هشت مورد از کار کشاورزی یارانه سبز می‌دهیم، خاطرنشان کرد: با کشاورزی سنتی راه به جایی نخواهیم برد بلکه باید اقتصاد کشاورزی را متحول کنیم که لازمه آن تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن است.

 وی مکانیزه کردن، اصلاح بذر، رفع مشکلات آبرسانی، ایجاد کارخانجات تبدیلی را از جمله برنامه‌های بخش کشاورزی خود عنوان کرد و افزود: این چه حرفی است که شمال به واسطه سرسبزی نباید صنعتی شود و در هیچ جای دنیا کشاورزی بدون صنعت نیست و این را باید به کشاورزی کشور اضافه کنیم.

 رضایی با اشاره به مشکلات گندم‌کاران کشور تصریح کرد: گندم داخلی را به کمترین قیمت خریداری می‌کنند در حالی که با قیمتی بالاتر از استرالیا و برزیل گندم وارد می‌کنند و این کار دولت به نابودی کشاورزی منجر می‌شود.

محسن رضایی نبود مدیریت اقتصاد در روستاها و شهرها را ضعفی بزرگ تلقی کرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و روستا برای خدمات‌دهی ساخته شده‌اند اما مدیریت در اقتصاد شهر و روستا وجود ندارد که در این خصوص نیز برنامه‌های دقیقی دارم.

 وی یکی از مشکلات دیگر بخش کشاورزی را تفاوت قیمت فروش برنج توسط کشاورز با قیمت بازار دانست و گفت: چطور می‌شود که کشاورز، برنج خود را کیلویی سه هزار تومان می‌فروشد و همین برنج در بازار تهران به قیمت 7 هزار تومان به فروش می‌رسد و سهم کشاورز در این بین کجاست.

 نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برنامه این است که درست در شرایطی که دشمن فکر می‌کند کار ایران تمام شده است به فضل پروردگار و حضور مردم ورق را بر می‌گردانیم.

 رضایی از سیاسیون خواست تا از آب گل آلود ماهی نگیرند و بگذارند این بار مردم ماهی‌گیر شوند چرا که کشور به تحول نیازمند است.

 وی از مردم خواست تا به مانند یک نهضت، جنبش و بر اساس رهنمود رهبری با حضور خود در انتخابات حماسه‌ای به یاد ماندنی رقم بزنند.

 رضایی ادامه داد: همه کمک کنیم که همان‌طور که جنگ را با مردم پیش بردیم اقتصاد را نیز از همین روستاها به جلو ببریم.

 این نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید اقتصاد ما مردمی باشد نه دولت آن را اداره کند، یادآور شد: سال اول جنگ که در دست دولت بود حتی یک تپه از دست دشمن آزاد نشد اما در سال دوم من به کمک شهید صیاد شیرازی جنگ را به کمک مردم به پیش بردیم و نتیجه‌اش را گرفتیم.

 وی تاکید کرد: اگر مردم کمک کنند، اقتصاد را با آنها رونق می‌دهیم و اقتصاد دولتی را مردمی می‌کنیم.

 رضایی با بیان اینکه سال‌های آینده یک نهضت دیگر در انقلاب ایران در اقتصاد و فرهنگ به وجود می‌آید، گفت: اگر اقتصاد ایران را نمی‌خواندم این را به شما نمی‌گفتم و اشراف کامل به اقتصاد ایران دارم.

 نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بدهی سنگین دولت و خالی شدن صندوق ذخیره ارزی در این دولت اذعان داشت: چهار سال آینده جزء سخت‌ترین دوران ایران است اما قول می‌دهم امسال و سال‌های آینده به فضل خدا تحریم‌ها را پشت‌سر می‌گذاریم.