فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

رباعی سعید حدادیان برای سنگ‌نوشته مزارش



 

رباعی سعید حدادیان برای سنگ‌نوشته مزارش

 

ایران - سعید حدادیان، مداحی که شاعری هم می‌کند و از او به عنوان یکی از برگزیدگان در سومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر هم تقدیر شد در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با هفته‌نامه سروش اعلام کرده که علاقه فراوانی دارد این رباعی روی سنگ مزارش نوشته شود: چون شمع فروغ بزم یاران بودم/ چون پروانه پیک بهاران بودم/ هرچند که روسیاهم اما چون ابر/ باران بودم همیشه باران بودم.

 

دوست دارم در ارتباط با "مختارنامه" صحبت کنم

هرچند بهانه این گفت‌وگو بررسی اشعار مداحی، نوحه‌سرایی و برنامه‌های مرتبط صداوسیما باماه محرم بوده اما به نظر می‌رسد سریال جدید رسانه ملی و کار تازه داود میرباقری بدجوری به دل حاج سعید نشسته است که نخستین چیزی که می‌گوید این است: دوست دارم در ارتباط با "مختارنامه" صحبت کنم. وی حتی اشاره می‌کند که چند وقت پیش در دیدار با رسانه ملی هم به موفقیت و پرداخت خوب مختارنامه اشاره داشته است.

"تقوای در متن" مهم‌ترین مولفه مداحی

او معتقد است مهم‌ترین مولفه مداحی "تقوای در متن" است و در خصوص برنامه‌سازی در باره محرم هم متذکر می‌شود: این برنامه‌ها نباید محدود به چند صحنه و روضه باشد بلکه در محتوای برنامه‌ها باید آموزش و پیام‌های مختلف تربیتی و دینی از واقعه عاشورا باشد.

رفتار مختار با خانواده‌اش نمونه خوبی برای الگوبرداری

حاج سعید باز هم به "مختارنامه" بر می‌گردد و از آن مثال می‌زند و می‌گوید: رفتار مختار با خانواده‌اش نمونه خوبی است برای الگوبرداری. اینکه چگونه  خانواده را اداره می‌کند و چگونه فرزندانش را تربیت می‌کند می‌تواند پیام خوبی را به مخاطب ارائه کند.

البته او از برخی صحنه‌های خشن "مختارنامه" انتقاد کرده و گفته است: بازیگران ما به ویژه آنها که بیشتر کار تاریخی و مذهبی انجام می‌دهند باید بدانند که آموختن شمشیربازی و سوارکاری از ملزومات کار است.

با غزل‌های خواجه شیراز خیلی حال می‌کنم

حدادیان در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به رشد جمعیت شاعران اهل بیت(ع) و سطح بالای اشعار خوبی که طی سال‌های اخیر سروده شده است در باره شاعر محبوبش هم از حافظ یاد کرده و گفته است: با غزل‌های خواجه شیراز خیلی حال می‌کنم و شعرهایی انتخاب می‌کنم که محتوای غنی داشته باشد.../ایران


ویدیو مرتبط :
حاج سعید حدادیان و محمدحسین حدادیان/شدید زیباست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنگ قبرهایی با نوشته‌هایی بسیار بامزه!!



شوهری خوب، پدری عالی اما برقکاری بد!

 

سنگ قبرهایی با نوشته‌هایی بسیار بامزه!! (عکس)

 

 

یادبودی از سوی پسران (بجز ریکاردو که هیچ پولی نپرداخته)

 

سنگ قبرهایی با نوشته‌هایی بسیار بامزه!! (عکس)

 

 


اینک در آغوش پروردگاری. خدایا مواظب کیف پولت باش!

 

سنگ قبرهایی با نوشته‌هایی بسیار بامزه!! (عکس)