فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

رابین ویلیامز خودکشی کرد



اخبار,اخبارفرهنگی,رابین ویلیامز

اخبارفرهنگی - رابین ویلیامز درگذشت

بازیگر صاحب اسکار بر اثر خودکشی روز گذشته در گذشت.

جسد رابین ویلیامز بازیگر فیلم «انجمن شاعران مرده»، روز دوشنبه 11 اوت بر اثر آنچه پلیس کالیفرنیا خودکشی و خفگی اعلام کرده در خانه اش در تیبورون پیدا شد.

مدیر روابط عمومی این کمدین اعلام کرده او مدت ها از افسردگی رنج می برد.

این بازیگر سه بار نامزد اسکار شد و برنده جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «ویل هانتیگ خوب»، گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه ساترن نقش اول مرد و گرمی شده بود.

یکی از بزرگ‌ترین موفقیت سینمایی و تجاری ویلیامز با فیلم کمدی «خانم دات فایر» در سال۱۹۹۳رقم خورد. در این فیلم او در نقش پدری بازی کرد که از همسرش جدا شده است ولی به خاطر نزدیک بودن به فرزندانش، خود را به شکل یک خدمتکار زن در‌می‌آورد. این فیلم که ویلیامز یکی از تهیه‌کنند‌گان آن نیز بود، به کارگردانی کریس کلمبوس و بازی سالی فیلد و پیرس برازنان در کنار رابین ویلیامز ساخته شد. این فیلم درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری برای ویلیامز داشت و او را برنده جایزه گلدن گلوب کرد.

بازی او در فیلم «روز پدر» در سال ۱۹۹۷ با استقبال چندانی مواجه نشد، ولی در همان سال ویلیامز با بازی در فیلم دیگری به نام «فلابر» که کاری از شرکت دیسنی و برگرفته از فیلم «پروفسور کم حافظه» (۱۹۶۱) بود، گام بلندی به سوی محبوبیت کامل در بین تماشاگران برداشت. او ستاره محبوبی در فیلم‌های کمدی و گاه فیلم‌های جدی بود.

از فیلم‌های ویلیامز می‌توان به «نوئل»، «نیویورکی‌ها» و «اشراف»، «شنوندگان شب»، انیمیشن «پاهای شادمان»، «شلوغی آگوست»، «مرد سال»، «جومانجی» و «شبی در موزه» اشاره کرد.

رابین ویلیامز روز ۲۱ جولای سال ۱۹۵۲ در شیکاگو چشم به جهان گشود و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.

اخبارفرهنگی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
نظر رابین ویلیامز درباره خودکشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت خودکشی رابین ویلیامز هنرپیشه مشهور امریکایی اعلام شد



اخبار,اخبار فرهنگی ,رابین ویلیامز

 

اخبار فرهنگی - علت خودکشی رابین ویلیامز هنرپیشه مشهور امریکایی اعلام شد

خانم سوزان اشنایدر که همسر سوم این برنده جایزه اسکار بود، در بیانیه اش تصریح کرد که ویلیامز هنوز برای فاش کردن ابتلا به بیماری پارکینسون آمادگی نداشت.

علت اولیه خودکشی ˈرابین ویلیامزˈ کمدین معروف امریکایی، ابتلای وی به بیماری پارکینسون و افسردگی اعلام شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، ˈسوزان اشنیدرˈ همسر این هنرپیشه 63 ساله امریکایی که پیکر بی جان او روز دوشنبه گذشته در خانه اش در شمال کالیفرنیا کشف شد، در بیانیه ای گفت:ˈ روبین تا آخر پاک باقی ماند، او شجاع بود و علیه افسردگی، پیری و ابتلا به بیماری پارکینسون جنگید.ˈ

تاکید بیانیه بر پاک بودن رابین ویلیامز تا آخرین روزها، برای آن مطرح شده است تا برخی برداشتها را مبنی بر اینکه وی به دلیل افراط در مصرف الکل خودکشی کرد، بی اثر کند.

خانم سوزان اشنایدر که همسر سوم این برنده جایزه اسکار بود، در بیانیه اش تصریح کرد که ویلیامز هنوز برای فاش کردن ابتلا به بیماری پارکینسون آمادگی نداشت.

پارکینسون یکی از بیماریهای مخرب سیستم مغز و اعصاب است که معمولا در سنین بعد از ‎ 60سالگی رخ می دهد. ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت، کندی حرکات ، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل چهار علامت اصلی این بیماری را تشکیل می دهد.

تحقیقات اولیه در باره مرگ این هنرپیشه معروف امریکایی موید آن است که وی خودکشی کرده است. پلیس شهر ˈمارینˈ در کالیفرنیا تایید کرده است که جسد بی جان ویلیامز را روز دوشنبه گذشته هنگامی که با یک کمربند در اتاق خوابش دار زده شده بود، بدون هیچ یادداشتی کشف کرد.

به رغم گزارشهای اولیه، پلیس می گوید که تحقیقاتش در این زمینه به پایان نرسیده و هنوز باید نتایج کالبدشکافی ویلیامز مشخص شود.

همسر ویلیامز با اشاره به اینکه میلیونها نفر از زمان مرگ او، با خانواده اش ابراز همدردی کرده اند، گفت: مهمترین میراث او، علاوه بر سه فرزندش، شادی و خوشبختی ای بود که او به دیگران عرضه می کرد.

رابین ویلیامز هنرپیشه و کمدین نامدار آمریکایی، برنده جایزه اسکار در سال 1997 بود و نزدیک به 40 سال فعالیت هنری در کارنامه خود داشت.

رابین ویلیامز که درسال 1993 بخاطر بازی درفیلم ˈخانم دات فایرˈ نامزد جایزه اسکارشده بود درسال1997باایفای نقش یک روانپزشک درفیلمˈ گودویل هانتینگˈ موفق به دریافت این جایزه شد.
اخبار فرهنگی - ایرنا