فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دکتر محمود وزیری در «معمای شاه» کیست؟ / تصاویر



اخباربازیگران,خبرهای هنرمندان,امیر یل ارجمند

محمود وزیری فرزند دکتر وزیری، یکی از کاراکترهای مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» است که نقش این شخصیت را امیر یل ارجمند ایفا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمود وزیری فرزند دکتر وزیری در مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» است. نقش این شخصیت را امیر یل ارجمند ایفا می‌کند. امیریل ارجمند پیش از حضور در این سریال دوبار دیگر تجربه همکاری با محمدرضا ورزی را داشته است.

 

معمای شاه با کاراکتر «دکتر احمد وزیری» با نقش آفرینی «سعید نیکپور» وارد داستان شد اما در ادامه دوربین به «خانه دکتر وزیری» رفته و ضمن معرفی خانواده وی، چند رویداد مهم در میان این خانواده را به تصویر می‌کشد. اتفاق اول بازگشت «محمود وزیری» با بازی «امیر یل ارجمند» از سوییس به ایران پس از تحصیل در رشته پزشکی است. اتفاق دوم ورود دختری به نام «گلنار» با بازی نرگس محمدی به جمع خانواده وزیری است. گلنار که ورودش به داستان با اضطراب و هیجان همراه است، از شخصیت‌های اصلی معمای شاه است که سرانجام با محمود وزیر ازدواج می کند.

 

دیگر اعضای خانواده وزیری:«گوهر خیراندیش» در نقش طوبی مادر خانواده، «آزاده اسماعیل خانی» در نقش نورآفاق دختر خانواده، «یوسف صیادی» در نقش امیر مسعود پسر کوچک خانواده و «محسن صادقی نسب» در نقش مش رمضون سرایدار خانه شخصیت‌های اصلی هستند که در خانه وزیری خواهیم دید.

 

یکی از محورهای اصلی سریال «معمای شاه» به خانواده وزیری اختصاص دارد و روایت داستان زندگی آنها در دوران پهلوی می‌گذرد. محمود وزیری پسر دکتر وزیری است که برای تحصیل در رشته پزشکی به کشور سوئیس سفر کرده و بعد از اتمام تحصیلات خود به ایران باز می‌گردد. این فرد یک شخصیت داستانی است که ورزی برای روایت داستان خود از این کاراکتر استفاده کرده است.

 

اخباربازیگران,خبرهای هنرمندان,امیر یل ارجمند

 

در این مجموعه تلویزیونی، ارجمند در چهار گریم متفاوت ظاهر شده است.

از سن نوجوانی،‌ جوانی و تا زمانی که در چهل سالگی نماینده مجلس می‌شود و سپس میانسالی و پیری در «معمای شاه» حضور دارد و تا سال 59 در قصه خواهد بود.نقش ارجمند در این کار مربوط به بخش داستانی سریال می‌شود، بخشی که به طور خاص و ویژه به آن پرداخته شده است.

 

همچنین محمود وزیری کاراکتری است که سهم مهمی از بخش داستانی را بر عهده دارد. روایت این بخش از کار همراه با وقایع سیاسی سال‌هایی است که برخی از آنها به خوبی در ذهن مردم باقی مانده است. بعضی از آن اتفاقات نیز حداقل برای نسل جدید کمی نا‌آشنا‌ تر است که تماشای این مجموعه زاویه دید جدیدی را به روی مخاطبان می‌گشاید و آن‌ها را با چند و چون رخدادهای به وقوع پیوسته آشنا می‌کند.

 


ویدیو مرتبط :
تصاویری از همسران شاه در سریال معمای شاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین تصاویر منتشر شده از سریال "معمای شاه"



اخبار فرهنگی - جدیدترین تصاویر منتشر شده از سریال "معمای شاه"

در حال حاضر سریال "معمای شاه" در کاخ نگارستان واقع در میدان بهارستان در حال تصویر برداری است که پس از دو هفته تصویر برداری در کاخ نیاوران را دامه خواهد یافت.

 اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

تاکنون بیش از 60 درصد سریال "معمای شاه" به کارگردانی محمد رضا ورزی تصویر برداری شده است.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

بنا بر این گزارش، در حال حاضر سریال "معمای شاه" در کاخ نگارستان واقع در میدان بهارستان برای ضبط سکانسهای مربوط به سفارت شوروی در حال تصویربرداری است که پس از دو هفته تصویر برداری در کاخ نیاوران را دامه خواهد یافت.

شکر خدا گودرزی بازیگر، در نقش امام خمینی (ره) در این سریال ایفای نقش میکند.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

بنا بر این گزارش احتمال می رود که تصویر برداری این سریال بزودی به پایان برسد و تا اواخر دی ماه به صورت بخش هفتگی جمعه شب ها از شبکه یک سیما به روی آنتن رود.

همچنین اعلام شده که قرار است سکانس‌های مربوط به سران سه گروه متفقین در سریال «معمای شاه» با حضور بازیگرانی چون رضا فیاضی، کاظم هژیرآزاد و سالمی ضبط شود.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

اخبار ,اخبار فرهنگی, سریال معمای شاه

 

اخبار فرهنگی - سینما خبر