فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دو روز مانده به پایان جهان


این کتاب روایت‌هایی از سفر انسان به سمت کمال و ماجراهایی که در فراز و فرود زندگی تجربه می‌کند را در برمی‌گیرد. انسان در این کتاب که چاپ آن نزدیک به چهار سال به طول انجامید یک سالک و مسافر است‌، مسافری که نام سفر او زندگی است.

کتاب «دو روز مانده به پایان جهان» نوشته عرفان نظرآهاری از سوی انتشارات نور و نار به قیمت 4 هزار تومان منتشر شده است. این کتاب شامل چندین روایت عرفانی است که هم نوجوانان و هم جوانان مخاطب آن هستند.

این کتاب روایت‌هایی از سفر انسان به سمت کمال و ماجراهایی که در فراز و فرود زندگی تجربه می‌کند را در برمی‌گیرد. انسان در این کتاب که چاپ آن نزدیک به چهار سال به طول انجامید یک سالک و مسافر است‌، مسافری که نام سفر او زندگی است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «دو روز مانده به پایان جهان. تازه فهمید که هیچ زندگی نکرده است تقویمش پر شده بود و تنها دو روز، تنها دو روزخط نخورده باقی بود. پریشان شد و آشفته و عصبانی نزد خدا رفت، تا روزهای بیشتری از خدا بگیرد. داد زد و بد و بیراه گفت. خدا سکوت کرد. جیغ کشید و جار و جنجال به راه انداخت. خدا سکوت کرد. آسمان و زمین را به هم ریخت. خدا سکوت کرد. به پروپای فرشته ها و انسان پیچید. خدا سکوت کرد. کفر گفت و سجاده دور انداخت. خدا سکوت کرد. دلش گرفت و گریست و به سجاده افتاد. خدا سکوتش را شکست و گفت: عزیزم اما یک روز دیگر هم رفت تمام روز را به بد و بیراه و جار و جنجال از دست دادی.



ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدیدات جدید کری و کنگره چند روز مانده به پایان ضرب الاجل



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

در حالی که پنج روز تا پایان ضرب‌الاجل 30 ژوئن (9 تیر) باقی است، سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه و مذاکره‌کنندگان ارشد کشورمان، با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در وین، پایتخت اتریش، دیدار کردند.

دیدارهای دیپلمات‌های ایرانی و اروپایی برای تداوم نگارش متن توافق هسته‌ای نهایی با نام «‌برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) پیش از حضور وزرای خارجه انجام می‌گیرد. امروز (پنجشنبه) در نهمین روز هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در شهر وین در حالی ادامه پیدا می کند که خبرها حاکی از آن است که محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه کشورمان، شنبه به وین خواهد رفت و احتمالاً جان کری نیز جمعه یا شنبه به مذاکرات خواهد پیوست.

به گزارش تابناک، در حالی که پنج روز تا پایان ضرب‌الاجل 30 ژوئن (9 تیر) باقی است، سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه و مذاکره‌کنندگان ارشد کشورمان، با هلگا اشمید، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در وین، پایتخت اتریش، دیدار کردند.

احتمال تمدید مذاکرات

مذاکرات در حالی ادامه دارد که منابع خبری از تمدید حتمی مذاکرات حتی برای چند روز خبر می دهند؛ هرچند چندی پیش، یک منبع آگاه غربی، از تمدید مذاکرات تا 9 جولای سخن به میان آورده بود، «سانگ وون یون» خبرنگار شبکه بلومبرگ به نقل از دیپلمات یکی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل نوشته است، «به احتمال بسیار زیاد» در ضرب‌الاجل مقرر توافق نشده و گفت‌وگوها در ماه جولای (ماه آتی میلادی) ادامه پیدا می‌کند. بلومبرگ پیش از این هم گزارش داده بود که احتمال دارد، مذاکرات بعد از وقفه‌ای کوتاه،‌ چهارم جولای از سر گرفته شود.

اظهار‌نظر جدید روس‌ها
در دوره‌های قبلی مذاکرات در ژنو و لوزان مقامات روسی بارها از نزدیک بودن توافق سخن می گفتند که هر بار با تکذیب طرف های دیگر مذاکراتی روبه‌رو می شد. این بار هم سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، امروز (پنج‌شنبه) پیش از عزیمت به وین در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی ایتارتاس اظهار داشت:‌ حدود 90 متن توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 آماده شده است. وی گفت: فکر می‌کنم حدودا 90 درصد آماده شده است؛ اما این [90 درصد] مرتبط با حجم متن است نه موضوعات مهم.

تهدید کری و نمایندگان کنگره
جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «این احتمال وجود دارد که ایرانی‌ها مفاد توافق لوزان را اجرا نکنند که در آن صورت، به توافق‌نامه‌ای نخواهیم رسید».

به گزارش آسوشیتدپرس، وی همچنین با اشاره به اینکه به سخنان افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی درباره مذاکرات توجهی ندارد، افزود: آنچه برای ما مهم بوده این است که بر سر تمام زوایای یک سند به توافق برسیم و این چیزی است که هنوز مشخص نشده است.

در همین ارتباط «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، با شرایطی که مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین به علاوه آلمان) در حال پیش رفتن است، بعید است طرفین مذاکره‌کننده به توافقی پایدار و بامعنا که مورد قبول کنگره باشد، برسند.

اظهارات رویس بعد از آن مطرح شد که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، آمریکا و دیگر کشورهای مذاکره‌کننده با ایران آمادگی دارند که جدیدترین رأکتورها و تجهیزات پیشرفته‌ هسته‌ای را به ایران تحویل دهند.

رویس ادامه داد، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که سایت «فردو» برای تولید سوخت ایزوتوپ در ایران استفاده می شود و مقامات ایرانی بازرسی از تأسیسات نظامی در توقف بلندمدت فعالیت هسته‌ای را رد کرده‌اند و خواستار لغو فوری تحریم‌ها هستند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: این امتیازات ادامه‌دار، موجب جسارت رهبران ایران برای درخواست مطالبات بیشتر می‌شود و در صورت تحقق توافق نهایی با ایران، بعید است ‌کنگره چنین توافقی را بپذیرد.

 

اخبار سیاست خارجی - تابناک