فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ده نمكی: "اخراجی های ۳" زبانی گزنده دارد



 

 ده نمكی:

 

كارگردان اخراجی های ۳ ، زبان این اثر سینمایی را گزنده توصیف كرد و گفت: نقدهای مطرح شده در اخراجی های ۳ بستگی به آستانه تحمل گروه های مختلف دارد.

مسعود ده نمكی روز یكشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در پشت صحنه این اثر سینمایی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر پربازیگر بودن اخراجی های ۳ گفت: اقتضای فیلمنامه و ویژگی اخراجی ها پربازیگر بودن آن است.

وی افزود: دشوارتر از این بخش، فیلمبرداری بخش های خیابانی بود. این بخش ها با حضور دو تا سه هزار هنرور در خیابان ها فیلمبرداری شد.

كارگردان فیلم اخراجی های ۳ خاطر نشان كرد: به علت وجود نداشتن شهرك سینمایی معاصر، فیلمبرداری این بخش ها در خیابان و برخی بخش ها برای بارها گرفته شد اما خوشبختانه هربار بهتر از دفعه قبل این قسمت ها فیلمبرداری شد.

ده نمكی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر گونه سینمایی اخراجی های ۳ اظهار داشت: این اثر سینمایی در گونه سیاسی، اجتماعی و دفاع مقدسی است و در هر بخش یك خط داستانی را دنبال می كند.

وی ادامه داد: اخراجی های ۳ نگاه منتقدانه خود به مسائل مختلف را با زبانی طنز بیان می كند و در هر بخش مسائلی را به چالش می كشد.

وی درباره حضور اخراجی های ۳ در بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: این امر تاكنون قطعی نیست، ما تلاش می كنیم تا پس از طی مراحل فنی، اخراجی ها به جشنواره فیلم فجر برسد اما بیشتر تلاش ما این است تا این فیلم سینمایی برای اكران در نوروز سال ۹۰ آماده شود.

این كارگردان سینما در پاسخ به این پرسش كه واكنش ها به اخراجی های ۳ چگونه خواهد بود و آیا بار دیگر شما را در میدان مین تنها می گذارند؟ خاطر نشان كرد: وقتی این حرف را در نشست خبری اخراجی ها در جشنواره فیلم فجر سال های گذشته بیان كردم حتما توكلم به خدا كم بوده در حالیكه وقتی توكل به خداوند داشته باشی هیچگاه تنها نیستی.

وی ادامه داد: پیش از ساخت اخراجی های ۳ خود را برای هر نقد و تهاجی آماده كرده ام و بطور حتم افرادی كه توان پذیرش نقدهای مطرح شده در این اثر سینمایی را نداشته باشند نسبت به آن موضع گیری خواهند كرد.

به گفته ده نمكی، اخراجی های ۳ برای نقد كردن آمده و برخی مسائل در این اثر سینمایی با زبان مردم مطرح می شود.

وی یادآور شد: افرادیكه تا دیروز اعتقاد داشتند آثار طنز باید دربردارنده پیامی مشخص برای مخاطبان باشد نیز در صورتیكه آستانه تحمل بالایی نداشته باشند در مقابل حرف ها و طنز گزنده این اثر سینمایی واكنش نشان خواهند داد.

ده نمكی درباره فروش احتمالی اخراجی های ۳ نیز گفت: كار من پیشگویی نیست اما اخراجی ها شرایط خاصی دارد كه از جمله آن می توان به قاچاق نسخه سینمایی این فیلم و عرضه لوح فشرده قاچاق اخراجی های ۱ و ۲ اشاره كرد.

وی افزود: جالب آنكه برخی مخالفان اخراجی های ۳ از هم اكنون مردم را برای استفاده از لوح فشرده قاچاق این اثر سینمایی تشویق می كنند در حالیكه نمی دانند به هر حال پیام اخراجی ها به مخاطبان خواهد رسید و مردم از این اثر سینمایی حمایت می كنند.

كارگردان اخراجی های ۳ در ادامه درباره نقد برخی چهره های سیاسی از این اثر سینمایی خاطر نشان كرد: اخراجی های ۳ با مفاهیم كار دارد و نگاهی شخصی در این اثر سینمایی دنبال نمی شود.

وی ادامه داد: امكان دارد ادبیاتی كه در این اثر سینمایی به كار می رود شبیه به یك یا چند شخص باشد اما پیام اصلی اخراجی های ۳ تحقق وحدت ملی است.

كارگردان اخراجی های ۳ یادآور شد: برای شخصیت های هر اثر سینمایی می توان مصداق پیدا كرد حاجی گیرینف ها در جنگ ما مصداق داشتند و شاید در حال حاضر افرادی از این دست در كشور ما حضور داشته باشند.

ده نمكی درباره شوخی های احتمالی اخراجی های ۳ با دكتر محمود احمدی نژاد گفت: با همه گروه های سیاسی شوخی كرده ایم اما شك نكنید تنها كسی كه از این شوخی ها ناراحت نمی شود آقای رئیس جمهور است. در حقیقت اخراجی های ۳ آئینه تمام عیار جمعه كنونی است كه به بررسی حواشی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی كشور می پردازد.

وی یادآور شد: نگرانی برخی افراد این است كه اخراجی های ۳ بار دیگر با استقبال مردم مواجه شود و معادلات آنان كه از آن به عنوان یك تصادف یاد كرده اند بر هم بریزد.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا اخراجی های ۳ شانس گرفتن سیمرغ از جشنواره فیلم فجر را دارد، خاطر نشان كرد: با نگاه منتقدانه ای كه جشنواره به آثار سینمایی دارد نباید انتظار داشت به اخراجی های ۳ سیمرغ بلورین بدهند. من نیز هیچوقت خود را برای فرش قرمز آماده نكرده ام.

ده نمكی درباره تعداد عوامل حاضر در اخراجی های ۳ گفت: تعداد این عوامل دو برابر اخراجی های ۲ است. در بخش سوم اخراجی ها، بخش هایی از اخراجی های ۱ نیز دیده می شود و در حقیقت یكی از خطوط داستانی اثر برگرفته از قسمت نخست اخراجی ها است.

فیلم سینمایی اخراجی های ۳ بخش سوم از سه گانه اخراجی ها است كه روایتی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را با درونمایه طنز بیان می كند.

امین حیایی، سیدجواد هاشمی، فخرالدین صدیق شریف، علی دهكردیف كمند امیرسلیمانی، ماشالله شاهمرادی، امیر شجاعی، مریم سلطانی، محمدرضا شریفی نیا، بهنوش بختیاری، مریم كاویانی، محمود مقامی، سپند امیرسلیمانی، رز رضوی و ابوالفضل همراه از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

دست اندركاران این اثر سینمایی درخواست حضور در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را ارائه كرده اند و تلاش می كنند تا این اثر سینمایی را برای حضور در این رویداد سینمایی كه از ۱۶ تا ۲۶ بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود آماده كنند.

فیلم اخراجی های ۲ سال گذشته(۱۳۸۸) به اكران در آمد و با فروشی در حدود ۹ میلیارد تومان عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را كسب كرد.... / جهان نیوز 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ده نمكی: تماشاچیان همراه اخراجی های ۳ شعار می دهند



 

ده نمكی: تماشاچیان همراه اخراجی های ۳ شعار می دهند

زمانی كه اكران «اخراجی ها۲» تمام شد و زلزله «اخراجی ها۳» پیش آمد شاید كمتر كسی باور می كرد كه این كار ساخته شود اما «اخراجی ها۳» در حدود ۳ ماه قبل جلوی دوربین رفت و با حضور ۳۰ نفر بازیگر اصلی و بیش از ۲ هزارنفر هنرور در ۱۵ نقطه تهران فضای پرشوری ایجاد كرد. حتی در برخی مواقع نیروهای انتظامی نگران بودند این تعداد آدم كه برای فیلم تظاهرات می كنند ممكن است در حین خلق فضا، حركت های شان به مسائل سیاسی كشیده شود اما باید بگویم هر جا بنرهای فیلم بالا می رفت مردم همراه هنرورهای فیلم می شدند وبه نفع فیلم شعار می دادند ، در جو فیلم بازی می كردند و این نشان از همدلی مردم بود.

كارگردان فیلم «اخراجی ها۳» گفت: زمانی كه زلزله این فیلم پیش آمد شاید كمتر كسی باور می كرد كه «اخراجی ها۳» ساخته شود و استقبال از «اخراجی ها۱» محاسبات آمریكا را به هم ریخت و استقبال هفت میلیونی از «اخراجی ها ۲» نوعی سونامی بود.

به گزارش جهان به نقل از توانا ، مراسم اكران خصوصی فیلم سینمایی «اخراجی ها۳» به كارگردانی مسعود ده نمكی شامگاه پنج شنبه (۱۹اسفند ماه) در تالار بزرگ وزارت كشور با حضور بازیگران و عوامل فیلم برگزار شد.

بنا براین گزارش این مراسم در حالی آغاز شد كه ازدحام جمعیت در پشت درهای سالن به اوج خود رسیده بود و بسیاری از افراد در تلاش برای ورود به سالن نمایش بودند و طبق گفته ها بیش از ۱۰ هزار نفر درخواست حضور در این مراسم را داشته و بنا بود این مراسم در استادیوم ورزشی شیرودی برگزار شود اما به دلیل سردی هوا تصمیم گرفته شد اكران خصوصی فیلم در دو سانس در تالار بزرگ كشور انجام شود.

در ابتدای این مراسم سیدجواد هاشمی ضمن خوشامدی گویی به حاضران اظهار داشت: افتخار می كنیم كه در تالار بزرگ كشور میزبان حضور طرفداران اخراجی ها از اقصی نقاط ایران هستیم، امیدوارم از این فیلم نیز مانند «اخراجی های ۱ و ۲» لذت ببرید و با توجه به این كه بیش از ۱۰ هزار نفر خواستار حضور در این مراسم بودند حقیقتاً از كسانی كه در پشت درهای تالار هستند و هنوز موفق به حضور در سالن نشده اند عذرخواهی می كنم.

به گزارش فارس، در ادامه برنامه ده نمكی با دعوت هاشمی به روی سن آمد و گفت: بنده یك عذرخواهی به تمام كسانی كه در پشت درهای تالار منتظر مانده اند بدهكارم چرا كه می دانم بسیاری از این عزیزان از نقاط دور و شهرستان ها آمده اند.

*استقبال از «اخراجی های ۱» محاسبات آمریكا را به هم ریخت

وی افزود: امروز چهار سال از ساخت «اخراجی های ۱» می گذرد ، زمانی كه این فیلم كلید خورد هیچ كس تصور نمی كرد ساخت آن منجر به چنین اتفاقی در سطح كشور شود، یك روزنامه آمریكایی در وصف شما تماشاگران جمله جالبی نوشته بود مبنی بر این كه «اخراجی ها ۱» محاسبات آمریكا را در خصوص جوانان ایران به هم ریخت و تأكید كرده بود كه ما فكر می كردیم اگر روزی ایران تهدید شود تنها جوانانی كه در جبهه حضور داشتند به صحنه می آیند اما استقبالی كه از این فیلم شد نشان داد كه ما اشتباه كردیم و جوانان ایرانی را نشناختیم.

*استقبال ۷ میلیونی از «اخراجی ها ۲» نوعی سونامی بود

ده نمكی با مرور سرنوشت «اخراجی های ۱ و۲ » در اكران خاطر نشان كرد: قاچاق فلیم «اخراجی ها۱» باعث شد افسانه ای اتفاق نیافتد و زمانی كه بحث «اخراجی ها۲» به میان آمد، این فیلم را حتی در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر نپذیرفتند، چرا كه دیدند «اخراجی ها۱» با وجود این كه جایزه ای دریافت نكرد، با استقبال عمومی مواجه شد. بنابراین در خصوص «اخراجی ها۲» گفتند پیش دستی كنیم تا این فیلم حتی در بخش مسابقه جشنواره نباشد تا آرای مردمی نیز نداشته باشد.

این كارگردان اظهار داشت: در برخی تحلیل ها نیز مطرح شد كه این فیلم فاقد كیفیت سینمایی است و به درد سینما نمی خورد اما استقبال بیش از ۷ میلیون نفر درمدت یك ماه در سینماها به قولی سونامی ایجاد كرد.

*كمتر كسی باور می كرد كه «اخراجی ها۳ »ساخته شود

مسعود ده نمكی تصریح كرد: زمانی كه اكران «اخراجی ها۲» تمام شد و زلزله «اخراجی ها۳» پیش آمد شاید كمتر كسی باور می كرد كه این كار ساخته شود اما «اخراجی ها۳» در حدود ۳ ماه قبل جلوی دوربین رفت و با حضور ۳۰ نفر بازیگر اصلی و بیش از ۲ هزارنفر هنرور در ۱۵ نقطه تهران فضای پرشوری ایجاد كرد. حتی در برخی مواقع نیروهای انتظامی نگران بودند این تعداد آدم كه برای فیلم تظاهرات می كنند ممكن است در حین خلق فضا، حركت های شان به مسائل سیاسی كشیده شود اما باید بگویم هر جا بنرهای فیلم بالا می رفت مردم همراه هنرورهای فیلم می شدند وبه نفع فیلم شعار می دادند ، در جو فیلم بازی می كردند و این نشان از همدلی مردم بود.

با پایان سخنان ده نمكی بازیگران و عوامل پشت صحنه فیلم «اخراجی ها۳» به روی سن آمدند و با تشویق پرشور حضار مواجه شدند.

بازیگران؛ اكبرعبدی، حسام نواب صفوی، سیدجواد هاشمی، لیلا اوتادی، ابوالفضل همراه ،یوسف صیادی، علی دهكردی، محمود مقامی، سیروس كهوری نژاد، ابوالفضل همراه، ماشاالله شاهمرادی زاده، مریم كاویانی، رز رضوی، مریم سلطانی و حلیمه سعیدی و عوامل پشت صحنه؛ نورالدین گودرزی؛ دستیار اول كارگردان، فروزان جلالی؛ مدیر برنامه ریزی، فرشاد گل سفیدی؛ مدیر فیلمبرداری، ایمان امیدواری؛ طراح چهرپرداز، حسن روح پروری؛ طراح صحنه و لباس، بابك اخوان؛ صدابردار، سیدعلیرضا علویان؛ صداگذار، فتانه محسنی؛ منشی صحنه، بابك برزویه؛ عكاس و الهه گودرزی؛ روابط عمومی چهره های حاضر در سن بودند..... / جهان نیو