فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دعوای خیابانی "علیرضا خمسه" با همكارانش + تصاویر



دعوای خیابانی "علیرضا خمسه" با همكارانش + تصاویر

"علیرضا خمسه" (دایی جمشید) دوباره در خیابانهای تهران درگیر می شود.

"جمال شیرمحمدی" تهیه كننده سریال "عصر پاییزی" در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: چند روزی پروژه به دلیل كمبودهایی متوقف شده بود كه دیروز دوباره ادامه كار آغاز شد.

 

دعوای خیابانی علیرضا خمسه با همكارانش

 

وی افزود: در حال حاضر مشغول فیلمبرداری سكانسهای خارجی "عصر پاییزی" هستیم كه با حضور چند تن از هنرمندان كار پیش می رود.

 

دعوای خیابانی علیرضا خمسه با همكارانش

 

شیرمحمدی تصریح كرد: سكانسهای مربوط به "علیرضا خمسه" (دایی جمشید) در حال فیلمبرداری است و طبق معمول او دعوایی را به پا میكند.

وی در خصوص ساخت موسیقی متن "عصر پاییزی" گفت: "بهزاد عبدی" موسیقی متن راعهده دار می شود ولی هنوز خواننده تیتراژ پایانی مشخص نیست.

 

دعوای خیابانی علیرضا خمسه با همكارانش

 

شیرمحمدی اظهار داشت: صداگذاری كار به همراه تدوین "عصر پاییزی" در حال انجام است و شكر خدا حدود 92 درصد از فیلمبرداری پیش رفته است.

 

دعوای خیابانی علیرضا خمسه با همكارانش

 

وی با اشاره به زمان پخش و تعداد قسمتهای سریال "عصر پاییزی" تصریح كرد: تعداد قسمتها از ابتدا در 50 قسمت 30 دقیقه ای تنظیم شده كه ممكن است به مدت زمان پخش اضافه شود.

 

دعوای خیابانی علیرضا خمسه با همكارانش

 

گفتنی است؛ داستان "عصر پاییزی" درباره تجدید فراش مردی 65 ساله است كه حوادث عجیب و غریب این  ازدواج و چالش خانواده گسترده ای كه از بستگان نو عروس 60 ساله اند، با مادر همسر سابق داماد پیر، مسبب درگیری جالبی می‌شوند.

 

دعوای خیابانی علیرضا خمسه با همكارانش

 

دعوای خیابانی علیرضا خمسه با همكارانش

 

شایان ذكر است، "جمال شیرمحمدی" تهیه كننده، اصغر نعیمی كارگردان، علی میرمیرانی،‌آزاده محسنی و سمانه نامدار نویسندگان، سیامك مهماندوست تدوینگر، سیروس عبدلی مدیر تصویربرداری، هادی معنوی صدابردار، ایمان امیدواری طراح گریم، مریم رحمانی طراح لباس، منصور وثوقی دستیار اول كارگردان و برنامه ریز، ناصر نصیری مدیر تولید و لیلا خوش كنار عكاس "عصر پاییزی" هستند.

 

دعوای خیابانی علیرضا خمسه با همكارانش

 

دعوای خیابانی علیرضا خمسه با همكارانش

منبع:yjc.ir

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علیرضا خمسه دبیر جشنواره «لبخند آفتاب» شد



 

علیرضا خمسه دبیر جشنواره «لبخند آفتاب» شد

 

 علیرضا خمسه به صورت رسمی به عنوان دبیر اولین جشنواره تقدیر از هنرمندان عرصه کمدی سینما «لبخند آفتاب» انتخاب شد.

امیر رضا خادم مدیرعامل موسسه «نسل آفتاب» درباره این انتخاب گفت:«بعد از سنجیدن تمام جوانب با توجه به شناختی که روی آقای خمسه وجود داشت و از آنجایی که ایشان به عنوان یکی از فعالین اصلی عرصه کمدی سالیان طولانی است که به هنر این کشور خدمت می کنند از ایشان تقاضا کردیم که در کنار ما باشد و ایشان هم با روی خوش دعوت ما را پاسخ گفتند.» خادم درباره جشنواره امسال و اهداف برپایی آن گفت:«بر آنیم تا جایگاهی را برای سینمای کمدی و فعالین در این عرصه تعریف کنیم تا شاید از این طریق بتوان تفاوتی قائل شد میان کارهای فاخر و ارزشمند حوزه سینمای کمیک با آنچه متاسفانه چند سالی است در حال گسترش بی رویه و لجام گسیخته بوده و اعتبار هنرمندان گرانقدر این زمینه هنری را به زیر سوال می برد.»

در ادامه این سخنان علیرضا خمسه درباره علل پذیرفتن چنین جایگاهی می گوید:« سال گذشته موسسه «نسل آفتاب» همایش زیبایی با عنوان «لبخند آفتاب» را طراحی و اجرا کرد. در همان روزها و با شنیدن خبر برگزاری چنین همایشی که قرار بود در آن از بزرگان عرصه طنز و کمدی در تئاتر، تلویزیون، سینما و رادیو تقدیر و تشکر به عمل بیاید بسیار شگفت زده شدم. از این منظر که در شرایطی که معمولا پیشکسوت ها در تمام عرصه ها و نه فقط در فضای کمدی به فراموشی سپرده شده اند و حالا موسسه ای خصوصی دغدغه اش گردآوردن اینها و سپاسگذاری از یک عمر فعالیت آنها باشد. این خودش به خودی خود ارزشمند است. همینکه شنیدم چنین اتفاقی از طرف این موسسه افتاده به همت شخص آقای امیررضا خادم برایم جای تقدیر داشت. با خودم گفتم حتما باید بروم و از ایشان تشکر کنم که به ناگاه خبردار شدیم که خودم هم جزو کسایی هستم که قرار است مورد تقدیر قرار بگیرند! وقتی شنیدم امسال قرار است این همایش به صورت جشنواره ای برگزار شود قبل از اینکه خودم برای همکاری دعوت بشوم باز خوشحال شدم که در زمانه ای که سوء تفاهم حاکم است و نه رفاقت و دوستی و سپاسگذاری باز این موسسه خصوصی با همان عنوان «لبخند آفتاب» قرار است مفصل تر از سال گذشته این مراسم را برگزار کند. این به خودی خود باز برایم جذاب بود. اما باز در کمال شگفت دیدم که خودم دعوت به کار شدم. وقتی که دعوت به کار شدم خدمت آقای خادم عرض کردم که من نه به عنوان کسی که قرار است مسئولتی در این جشنواره بر عهده بگیرد بلکه به عنوان یکی از علاقمندان عرصه طنز و کمدی باید دست شما را ببوسم بخاطر این نگاه مهر آمیزی که به همکاران من دارید. حالا که از من طلب یاری می کنید با کمال میل و پروازکنان به سمت شما می آیم. به صورت فول تایم، تمام قد و شش دنگ.»

خمسه در ادامه صحبت هایش به این ماجرا تاکید دارد که نگاه تخصصی در این جشنواره او را ترغیب به فعالیت در آن کرده است.«باید به کارهایی که در عرصه کمدی صورت می گیرد با نگاهی نقادانه و جدی تر، با نگاهی متفاوت، غیر دولتی و تخصصی تر نگاه بشود. می خواستم من هم به نوعی در این حرکت سهیم باشم. این مهمترین دلیل پذیرش من برای حضور در این مجموعه و این جشنواره بود.»

دبیر تنها جشنواره سینمای کمدی ایران درباره اهداف این جشنواره گفت:«سال های گذشته دوستانی که برخی از آنها امروز روی در نقاب خاک کشیده اند مانند مرحوم کیومرث صابری (گل آقا)، آقای مهدی سلیمی و آقای سیف الله داد تلاش هایی را در این زمینه داشتند. کسانی که در موقعیت های مختلف سعی کردند دست سینمای کمدی را بگیرند. البته همه مان به خوبی می دانیم که در هیچ کجای جهان سینمای کمدی را جدی نمی گیرند. نمونه اش چارلی چاپلین که هرگز اسکار نگرفت. باستر کیتون که نگرفت. لورل هاردی و هارو لوید و حتی از این جدیدی ها. می بینید هیچ کدام در مراسم جدی حضور جدی ندارند بلکه از کمدین ها درنهایت به عنوان مجری مراسم اسکار دعوت می کنند. هیچ وقت هیچ اسکاری به یک کمدین اهدا نشده! خب این یک روحیه جهانی است. در سرزمین ما این روحیه بومی است. یعنی مردم کمدین ها و بازیگران کمیک را جدی نمی گیرند. همیشه در جشنواره فجر و جشنواره های رسمی مثل جشن خانه سینما نگاه جدی به آثار جدی سینماست. بنابراین هدف اولیه این جشنواره ارزش نهادن بر این بخش مغفول سینماست. در این جشنواره ما انگار که یک راه کم پیموده شده یا ناپیموده را می خواهیم بپیماییم. راهی که به امید خدا و به همت موسسه «نسل آفتاب» در آن نگاهی جدی تر به آثار کمدی داشته باشیم. »

او حرف های خودش را با یک درخواست جمعی به ویژه از همکارانش به پایان می برد:«آرزو می کنم این دستی که این موسسه به سمت هنرمندان و صاحبان آثار کمیک و کمدی دراز کرده از سوی دوستان هنرمند بپذیرفته و گرفته شود و دوستان هنرمند این دست را به گرمی بفشارند تا در این محفل که یک محفل تخصصی و خودمانی است بتوانیم درکنار هم قدمی را در راه اعتلای سینمای کمدی این مرز و بوم برداریم. دوستان و همکاران عزیز امیدوارم با حضور جدی خود در این جشنواره به برگزاری آن کمک کنید. ما به سوی همه شما دست یاری دراز می کنیم.»

لازم به ذکر است که از این هنرمند در سال گذشته به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه کمدی در اولین همایش «لبخند آفتاب» تقدیر و تشکر شد. این همایش با هدف توجه به سینمای کمدی ایران سال گذشته در قالب "تجلیل از پیشکسوتان عرصه طنز سینما و تلویزیون" از سوی موسسه نسل آفتاب برگزار شد و قرار است از امسال به جشنواره دو سالانه فیلم های کمدی تغییر ماهیت دهد. جشنواره «لبخند آفتاب» اواخر آبان امسال به همت موسسه «نسل آفتاب» در تهران برگزار خواهد شد...../ شبکه خبری برنا