فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

در اعتراض به توقیف غلط و ناجوانمردانه «گشت ارشاد» از اكران «چك» خودداری می‌كنم



  فیلم گشت ارشاد,سینماگران,اخبار سینما,اخبار سینمای ایران

 

درخواست كاظم راست‌گفتار از سینماگران برای مقابله با بی‌قانونی

در اعتراض به توقیف غلط و ناجوانمردانه «گشت ارشاد» از اكران «چك» خودداری می‌كنم

سینمای ما- تهیه‌كننده و كارگردان فیلم سینمایی «چك» درخصوص آخرین وضعیت اكران این فیلم، گفت: علیرغم اینكه فیلم سینمایی «چك» آماده اكران است و قرار داد نمایش آن نیز بعد از فیلم «گشت ارشاد» بود. ترجیح می دهم با توجه به شرایط پیش آمده و به‌خصوص در اعتراض به توقیف غلط و ناجوانمردانه گشت ارشاد، از اكران «چك» خودداری می‌كنم.

 

كاظم راست گفتار با درخواست از تمامی سینماگران برای مقابله با بی‌قانونی به این مهم اشاره دارد: عاجزانه درخواست می‌كنم در مقابل این بی‌تدبیری‌ها و بی‌قانونی ایستادگی كنید و به هر شكلی كه می‌توانید اعتراض خودتان را به گوش مسؤولان برسانید.

امسال سال حمایت از تولید ملی است؛ صرف‌نظر از اینكه فیلم دوست و همكاران، سعید سهیلی مورد تائید باشد یا نباشد، باید از همكارمان حمایت كنیم. چراكه او این فیلم را با سرمایه شخصی‌اش و با سختی فراوان ساخته است و این حركت درباره فیلم او، بسیار ناجوانمردانه است.

 

وی می‌گوید: تا روشن شدن و بسامان شدن شرایط اكران از نمایش عمومی فیلم «چك» خودداری می‌كنم، هرگاه شرایط آرام شد و بدین نتیجه رسیدیم كه قانون در كشور بخصوص سینما حاكم است، فیلم را اكران خواهیم كرد. تقاضا دارم دوستان سینماگر فقط یك لحظه به این موضوع فكر كنند كه این اتفاق (در مورد دوستمان، سعید سهیلی) می‌تواند در مورد هر كدام از ما نیز پیش بیاید، سرانجام یكجا باید فریاد بزنیم و اعتراضمان را به گوش مسؤولان برسانیم.

راست‌گفتار در پایان معتقد است كه شرایط پیش آمده براساس سیاست حاكم بر جمهوری اسلامی نیست، بلكه به بی‌تدبیری برخی از مسؤولان برمی‌گردد كه چنین اتفاقی افتاده است.

اعتراض قانونمند و آگاهانه ما می‌تواند باعث شود تا در راه درست قدم برداریم./سینمای ما


ویدیو مرتبط :
علت توقیف فیلم گشت ارشاد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اكران نوروزی «خصوصی» و «گشت ارشاد» در چهار استان كشور متوقف شد



  گشت ارشاد,زندگی خصوصی,توقف اکراین زندگی خصوصی,توقف اکراین گشت ارشاد,اخبار

 

زنگ خطر بزرگ برای امنیت اقتصادی و فرهنگی سینمای ایران در نوروز به صدا درآمد

اكران نوروزی «خصوصی» و «گشت ارشاد» در چهار استان كشور متوقف شد

سینمای ما- اکران نوروزی دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» در چهار استان متوقف شد. بعد از برگزاری تجمع انصا‌ر حزب‌الله در مقابل وزارت ارشاد برای جلوگیری از اکران این دو فیلم، در برخی شهرستان‌های نیز تجمعات مشابهی برگزار شد که در نهایت منجر به توقف اکران این فیلم‌ها در شهرهای كرمان، مشهد، بابل و استان بوشهر شد.

 

بنا بر این گزارش، اکران فیلم «گشت ارشاد» با اطلاع امام جمعه بوشهر آیت الله صفایی در این شهر متوقف شد. همچنین در شهر بابل با تصمیم شورای تامین این شهرستان از اکران فیلم «خصوصی» جلوگیری به عمل آمد. در شهر مشهد نیز بعد از اعتراض شدید آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اکران «خصوصی» و «گشت ارشاد» متوقف شد.

با دستور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اکران دو فیلم "خصوصی" و "گشت ارشاد" در استان کرمان هم جلوگیری به عمل آمد. طبق اعلام خبرگزاری فارس، ظاهراً با توجه به درخواست‌های مردمی اکران فیلم‌های "خصوصی" و "گشت ارشاد" در سالن سینماهای استان کرمان متوقف شده است. با بررسی‌های انجام شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، طی مدت زمان نمایش این فیلم‌ها استقبال چندانی صورت نگرفته است.

پیش از این انصار حرب‌الله در تجمعی اعتراض خود را نسبت به اکران این دو فیلم اعلام کرده بودند و امروز نیز در بیانیه‌ای بر پیگیری خود برای توقف اکران این دو فیلم در سراسر کشور تاکید کردند./منبع:فارس