فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دروازه با شکوه باغ ملی در تهران



این دروازه با شکوه آجری را که با کاشی های هفت رنگ تزیین گردیده است در سال 1922 به دستور رضا خان ساخته اند , رضاخان در این زمان وزیرجنگ بود.


این بنا یک ساختمان قدیمی دوران قاجاراست که چند صد متر به سمت شمال امتداد دارد و از فضای بین آن برای سالهای طولانی به عنوان زمین رژه ارتش بزرگ ( میدان مشق )استفاده می کرده اند .



دروازه باغ ملی تهران



در سمت راست دروازه جایگاههای افسران پلیس قرار دارد که آنرا در زمان سلطنت رضا شاه به شیوه هخامنشی جدید ساخته اند, در سمت چپ موزه ای قرار دارد که احداث آن در سال 1967به پایان رسید و نیز وزارت امور خارجه هم در این محل قرار دارد.



جدا از کتیبه های متعددی که بر روی دروازه قرار دارند , کاشی کاریهایی نیز دردو طرف دروازه وجود دارند که بر روی آنها توضیحاتی راجب به وسایل جنگی از قبیل توپ و تفنگها و سربازان نوشته شده است.



 دروازه باغ ملی تهران

کتیبه اصلی بر بالای طاق واقع شده است ودربالای آن اتاقی قرار دارد که موسیقی نظامی را در آنجا می نواختند. کتیبه دیگر بیان می کند که دروازه ساخته شده از آهن آن در زرادخانه تهران درست شده است.











ویدیو مرتبط :
باغ گیاهشناسی ملی تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همه دروازه های تهران (1)


طرح گسترش شهر تهران در عصر ناصری و به تقلید از نقشه شهر پاریس به شکل یک هشت ضلعی نامتساوی الاضلاع انجام شد.