فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

درباره سانسور شدید دیدار دوم ایران – ایتالیا



تذکر مطهری به صدا و سیما,اعتراض مطهری به صدا و سیما,سانسور شدید دیدار دوم ایران ایتالیا

اعتراض و تذکر مطهری به صدا و سیما اثر كرد

درباره سانسور شدید دیدار دوم ایران – ایتالیا

در حالیكه در جریان پخش دیدار اول تیم‌های والیبال ایران و ایتالیا از شبكه ۳ سیما، صحنه‌های شادی تماشاگران ایرانی در سالن بارها و خصوصا در ست اول پخش شد كه به دلیل بی‌حجاب بودن تماشاگران زن، باعث انتقاداتی به صداوسیما گردید، نحوه افراط‌گونه سانسور شدید پخش بازی دیشب ایران- ایتالیا هم با انتقادات بینندگان مواجه شد.

در همین رابطه علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص پخش تصاویر نامناسب در زمان برگزاری مسابقات والیبال لیگ جهانی و فوتبال جام کنفدراسیون ها تذکر داد و گفت: نشان دادن این گونه تصاویر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حاکی از این است که عفاف و حجاب چندان برای رسانه ملی اهمیت ندارد.

 

نماینده تهران اظهار داشت: در تماس تلفنی که با رئیس صدا و سیما داشتم به وی این موضوع را متذکر شدم که پخش این تصاویر باعث سوتفاهم خواهد شد و صحنه هایی که در زمان پخش مسابقات والیبال و فوتبال نشان داده شد مورد اعتراض بخشی از جامعه قرا گرفت که این موضوع کاملا درست بوده و مسوولان صدا و سیما باید به این اعتراضات اعتنا کرده و مراقبت بیشتری داشته باشند.

 

مطهری در ادامه تصریح کرد: آقای ضرغامی نیز این انتقاد را پذیرفتند و بیان ینکه هیچ عمدی در پخش این تصاویر وجود نداشته است، توضیحاتی را در خصوص مشکلات صدا و سیما در پخش تصاویر زنده از مسابقات ورزشی خارجی دادند.

 

به گزارش بهارنیوز، ظاهرا به همین دلیل شب گذشته در هنگام پخش دیدار دوم این دو تیم، كارگردان برنامه، به شدت اقدام به سانسور تصاویر ارسالی این رقابت پربیننده ورزشی نمود به گونه‌ای كه نحوه پخش این دیدار بسیارغیرحرفه‌ای و به تعبیری «پخش صحنه‌های تكراری!!» بود.

 

زیرا هرگاه دوربین به سمت سكوی تماشاگران می‌رفت و یا حتی هرگاه نیمكت‌نشینان و مربیان دو تیم را نشان می‌داد كه در پشت سر آنها تماشاگران حضور داشتند، تصاویر زنده قطع و صحنه‌های آهسته بازی‌ بارها و بارها تكرار می‌شد به گونه‌ای كه پخش زنده دقایق زیادی از بازی نیز عملا حذف و به جای آن صحنه‌های تكراری به روی آنتن می‌رفت! نحوه سانسور به حدی بود كه حتی «كاویانی» مجری ورزشی شبكه سوم نیز ناچار شد توضیح بدهد كه علت این همه وقفه صحنه‌های ارسالی از سوی تلویزیون ایتالیا است.

 

مجری شبكه سه سیما البته این توضیح را هم داد كه این صحنه‌ها برای جامعه ما مناسب نیستند. در عین حال آنانی كه پخش این مسابقه را از شبكه ایتالیایی Rai sport در ماهواره مشاهده كردند می‌گویند بسیاری از صحنه‌های حذف شده در تلویزیون ایران، صرفا سخت‌گیری و افراط بود و در واقع برای جلوگیری از تكرار انتقاداتی كه از پخش ست اول دیدار قبلی به مدیران سیما شد، كل صحنه‌های تماشاگران و صحنه‌های حاشیه‌ای بازی سانسور و جای آن صحنه‌های تكراری و آهسته شده بازی پخش گردید.

 

افراط در سانسور پخش دیدار دیشب به گونه‌ای بود به جرات می‌توان گفت حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد پخش یك بازی والیبال و حواشی آن به طور كامل سانسور شد در حالی كه اگر حرفه‌ای‌تر به موضوع نگاه می‌شد ضمن حذف برخی از لحظات زنده بازی، هم به خواسته منتقدان جامه عمل پوشانده می‌شد و هم اینكه این سانسور شدید و افراطی، اتفاق نمی‌افتاد. سخن پایانی اینكه: ماجرای پخش تلویزیونی این دو بازی والیبال، باز هم ثابت كرد كه جامعه ما خصوصا جامعه مدیران و تصمیم گیران ما همچنان جامعه‌ای است افراطی یا تفریطی!!

بهارنیوز


ویدیو مرتبط :
گفته های جالب ضرغامی در خصوص سانسور والیبال ایران و ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار سفیر ایران با وزیر دادگستری ایتالیا و دعوت از وی برای سفر به تهران



عصر ایران - سید محمد علی حسینی سفیر ایران در رم با آنجلیو آلفانو وزیر دادگستری ایتالیا ملاقات کرد.در این دیدار که معاونان ورئیس کابینه وزیر ومسئول پیگیری مربوط به امور ایران در این وزارتخانه نیز حضور داشتند، طرفین  در خصوص گسترش روابط حقوقی و قضائی دو کشور به تفصیل دیدار و گفتگو کردند.

 

وزیر دادگستری ایتالیا ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به زمینه های مشترک موجود در مناسبات قضائی و حقوقی ایران و ایتالیا در زمینه های مختلف از جمله مقابله با قاچاق مواد مخدر و همکاریهای پلیس بین الملل، همکاری در زمینه های کنوانسیونهای بین المللی از جمله بازبینی در کنوانسیون پالرمو و نیز موضوع حقوق بشر را به عنوان برخی زمینه های موجود برای همکاری های آتی برشمرد.

وی افزود: ما برای تقویت روابط با ایران اهمیت خاصی قائلیم و این ملاقات را به عنوان اولین ملاقات با شما بسیار مهم تلقی می کنم.

سفیر ایران نیز ضمن ابراز رضایت از همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مشارکت پلیس بین الملل ایران و ایتالیا و نیز سفرهای انجام شده برخی قضات و وکلای دو کشور، همکاری درسایر زمینه ها را نیز ضروری دانست.

وی با اشاره به آخرین تحولات مربوط به امضا و تصویب کنوانسیون های مقابله با فساد و مقابله با جرایم سازمان یافته (پولشوئی) در ایران برخی زمینه های مشترک همکاری در حوزه های حقوقی وقضائی از جمله همکاری در راستای تدوین موافقتنامه های معاضدت قضائی و استرداد مجرمین ، برگزاری سمینارهای علمی وتخصصی پیرامون شناخت نظام حقوقی دو کشور در محافل دانشگاهی و حقوقی، همکاری در راستای مفاد کنوانسیونهای بین المللی حقوقی را یادآور شد.

سفیر ایران همچنین بر لزوم گسترش تبادل هیاتهای قضائی دو کشور بمنظور شناخت نظامهای حقوقی و همکاری نزدیکتر مقامات دو کشور تاکید کرد.

وی از وزیر ایتالیائی و معاونانش برای سفر به کشورمان دعوت کرد.../عصر ایران