فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دختر بچه ای که بزرگ شده، نوجوانی که همچنان ۱۵ ساله مانده است / عکس‌های دیروز و امروز یک عکاس



اعزام رزمندگان , مرتضی کارور

نوزادی که عکسش سال 1365 در مراسم اعزام رزمندگان به جبهه های نبرد ثبت شده است، اینک در حالی که 28 سال دارد، از دایی شهیدش می‌گوید.

پای صحبت‌ها و خاطرات حدیثه فرخ نیا، خواهر زاده مرتضی کارور هم نشسته‌ایم که در پاییز 1365 تنها یک سال و شش ماه داشته است.

حدیثه فرخ نیا با بیان این که از مراسم اعزام نیروها از پایگاه مقداد در سال 65 هیچ خاطره ای ندارد، می‌افزاید: «مادرم می‌گوید آن روز مرا بغل کرده و به نزدیکی میدان جمهوری برده است تا همراه با دیگر اعضای خانواده، برادرش را بدرقه کند. عکسی که آقای سعید صادقی در آن روز پاییزی ثبت کرده است، من را در آغوش دایی‌ام و در میان دوستان ورامینی‌اش نشان می‌دهد.».

اعزام رزمندگان , مرتضی کارور

حدیثه فرخ نیا در عکسی که در دست دارد، یک سال و شش ماهه است

او ادامه می‌دهد: «من برای نخستین بار این عکس را زمانی که دانش آموز دبستان بودم در یک روزنامه دیدم. یک کپی نه چندان خوب هم از این عکس در خانه مادر بزرگم وجود داشت که او به شدت و با دقت از آن مراقبت می‌کرد. برای همین وقتی آقای سعید صادقی نسخه بزرگ و اصلی آن را برایمان آورد، یک خواسته قدیمی خانواده برآورده شد.».

خواهر زاده شهید کارور می‌گوید: «من امروز که نامه‌ها و نوشته های قدیمی دایی‌ام را می‌خوانم، از روانی، شیرینی، خلوص و محتوای عمیق آن‌ها شگفت زده می‌شوم؛ انگار یک مرد 40 ساله و فرهیخته آن‌ها را نوشته است. مادر بزرگ، مادر، خاله‌ها و دیگر اعضای خانواده‌ام هم می‌گویند که او بسیار بزرگ‌تر از سن و سالش فکر می‌کرده و سخن می‌گفته است.».

اعزام رزمندگان , مرتضی کارور

حدیثه فرخ نیا بر مزار دایی شهیدش

خانم فرخ نیا با بیان این که امروز در حالی که 28 سال دارد، در این عکس قدیمی خیره می‌شود و به فکر فرو می‌رود، می‌افزاید: «من اگر چه بزرگ شده‌ام، اما دایی‌ام همچنان 15 ساله و نوجوان مانده است. این که او و دیگر هم رزمانش در آن سن به تمام علایق، آرزوها و زندگی پشت نموده و جانشان را فدا کرده‌اند، یک واقعیتی است که خیلی درس‌ها برای ما دارد.».

منبع:khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
دختر ۱۵ ساله ای که ۱۵ بار عمل شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزار و اذیت دختر بچه توسط پیرمرد 72 ساله+عکس



آزار و اذیت دختر بچه توسط پیرمرد 72 ساله

پیرمرد 72 ساله با فریب دختر یکی از وابستگانش در یک مهمانی به وی تجاوز کرد و توسط پلیس دستگیر شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پلیس شهر کلرادو روز دوشنبه، پیر مرد 72 ساله ای را که با فریب دادن دختر 14 ساله بزور به او تجاوز جنسی کرده، را دستگیر و بازداشت کرد.

پلیس کلرادو در اوخر ساعت 9:50 دقیقه دوشنبه شب تماسی را در یافت کرد که در آن فرد تماس گیرنده مدعی تجاوز جنسی یک پیرمرد به نام "بابی کادل" در یک مهمانی به یک دختر بچه 14 ساله بود.

به گزارش خبرگزاری کلرادو اسپرینگ آمریکا، بعد از تماس ،پلیس وارد عمل شد و طی تحقیقات صورت گرفته با همکاری بخش جنایات جنسی علیه کودکان ،"کادل" متهم شناخته شده و به جرم سوء استفاده از اعتماد قربانی و تجاوز به زور، راهی بازداشتگاه شد تا در روزهای آتی دادگاه برای تعیین حکم او تشکیل شود .

لازم به ذکر است در غرب مواردی را تجاوز می نامند که شخص مورد تعرض قرار گرفته رضایت نداشته باشد./جام نیوز