فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

دادستانی ترکیه سریال حریم سلطان را تبرئه کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار فرهنگی - هویت ایرانی اقوام آذری تایید شد؛
دادستانی ترکیه سریال حریم سلطان را تبرئه کرد

آقای کورشاد کایرال دادستان ترکیه ضمن تایید هویت ایرانی سلسله صفوی و اینکه آنها بخشی از فرهنگ ایرانی هستند، شکایت برخی عوامل گوتوش تی وی (گونوز تی وی) را در خصوص اینکه سریال حریم سلطان (محتشم یوز ییل) اقدام به تحریف تاریخ آذربایجان نموده است، رد کرده و قرار منع تعقیب صادر نمود.

 دادستانی ترکیه ضمن تایید هویت ایرانی سلسله صفوی و اینکه آنها بخشی از فرهنگ ایرانی هستند، هویت ایرانی اقوام آذری را تایید کرد.

اخبار,سریال حریم سلطان,تبرئه شدن سریال حریم سلطان

 

به گزارش بولتن نیوز به نقل از روزنامه خبر ترك؛ آقای کورشاد کایرال دادستان ترکیه ضمن تایید هویت ایرانی سلسله صفوی و اینکه آنها بخشی از فرهنگ ایرانی هستند، شکایت برخی عوامل گوتوش تی وی (گونوز تی وی) را در خصوص اینکه سریال حریم سلطان (محتشم یوز ییل) اقدام به تحریف تاریخ آذربایجان نموده است، رد کرده و قرار منع تعقیب صادر نمود.

اخیراً برخی عوامل وابسته به سرویس جاسوسی MTN در راستای جعل تاریخ و تاریخ تراشی ضمن مراجعه به دادستانی آنکارا به ایرانی خواندن هویت خاندان و امپراطوری صفوی در قسمت 115 این سریال شکایت کرده بودند.

اخبار فرهنگی - بولتن نیوز

 


ویدیو مرتبط :
حلیم سلطان ( تقلید سریال حریم سلطان در خنده بازار )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه جنجال سریال «حریم سلطان» در ترکیه


درادامه جنجال پخش سریال " سده باشکوه" در ترکیه ، که با عنون " حریم سلطان " نیز شناخته می شود ، یکی از نمایندگان عضو حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه با ارایه طرحی باعنوان" حمایت از پادشاهان عثمانی" به کمیسیون حقوقی، خواهان حفاظت از سلاطین عثمانی دربرابر تحریف های تاریخی شد.

عصر ایران: درادامه جنجال پخش سریال " سده باشکوه" در ترکیه ، که با عنون " حریم سلطان " نیز شناخته می شود ، یکی از نمایندگان عضو حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه با ارایه طرحی باعنوان" حمایت از پادشاهان عثمانی" به کمیسیون حقوقی، خواهان حفاظت از سلاطین عثمانی دربرابر تحریف های تاریخی شد.

 " اوکتای سارال" نماینده شهر استانبول در پارلمان ترکیه از حزب حاکم عدالت و توسعه با جمع آوری 10 امضا برای طرح خود آن را به کمیسیون مربوطه فرستاده است.



منتقدان سریال سده باشکوه (حریم سلطان) معتقدند که در این سریال شخصیت " سلطان سلیمان قانونی" تحریف شده و از این پادشاه عثمانی چهره ای نادرست ارایه شده است.

پیشتر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز با انتقاد صریح از این سریال گفته بود که این سریال تحریف آمیز است و اجداد آنها این گونه که در این سریال به تصویر کشیده شده ، نبودند.

با این حال وزیر فرهنگ ترکیه دو هفته پیش اعلام کرد که رویه دولت شکایت از عوامل و دست اندرکاران تولید این سریال نیست و پخش این سریال کما فی سابق ادامه خواهد داشت.



اوکتای سارال نماینده ارایه دهنده طرح حمایت از پادشاهان عثمانی با استناد به اینکه در سال  نیز1951 پارلمان ترکیه قانون " حمایت از آتاترک" را به تصویب رسانده گفت که هدف اصلی از ارایه این طرح حفاظت از پادشاهان عثمانی در برابر روایت های مجعول و تحریف شده تاریخی درباره آنهاست.

عده زیادی از ناظران ترکیه دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر اسلامگرای ترکیه را به تلاش برای احیای یک دولت" نوعثمانی" متهم می کنند.

سریال سده باشکوه با استقبال بخش بزرگی از بینندگان تلویزیون ترکیه مواجه شده و حتی در خارج از ترکیه نیز در بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی در حال پخش همزمان با داخل ترکیه است.

گفته می شود این سریال توانسته با جذب بیش از 150 میلیون بیننده در سرتاسر جهان یکی از سریال های تاریخی – تلویزیونی موفق و پر بیننده باشد.