فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خواندنی‌ها كم نیستند


من و تو كم خواندیم



خنده، فلسفه و چند چیز دیگر




عوارض جانبی /  نویسنده: وودی آلن / مترجم: لادن نژادحسینی / نشر: بیدگل

قیمت: 2600 تومان

با بامزه‌بازی‌های یك ذهن خلاق آشنا شوید: وودی آلن

مگر می‌شود جایی اسمی از وودی آلن باشد و من بتوانم غیر از آن را انتخاب كنم؟ همانطور كه وقتی قرار است فیلمی ببینم، در میان كرور كرور فیلم، دست می‌گذارم روی فیلم‌های وودی آلن، وقتی هم قرار باشد میان كتاب‌هایی كه در سال 89 خوانده‌ام، كتابی را انتخاب كنم كه بیشتر از همه دوستش دارم، قطعا سراغ كتابی می‌روم كه نویسنده‌اش وودی آلن باشد. «عوارض جانبی» را 2،3 ماه پیش خواندم. مجموعه طنزهای دراماتیك او كه برای نخستین‌بار سال 1975 به چاپ رسید. این طنزها طی سال‌ها در مجله‌هایی مثل نیویورك تایمز چاپ شده بودند. در این كتاب جمع و جور كه قطع خوش‌دستی هم دارد و جان می‌دهد برای خواندن در سفر، می‌توانید 8 داستان و مقدمه‌ای در مورد خود آلن بخوانید و گاهی از دست ذهن خلاق، مجنون و خوش‌نمك وودی غش كنید از خنده. كتاب، جمع و جور و شیرین است و زبان سختی ندارد. نگران روشنفكر بازی‌های وودی آلن نباشید. تكه‌هایی از كتاب را بخوانید، شاید خوش‌تان آمد:
  • انگار دنیا به 2 قسمت آدم‌های خوب و بد تقسیم شده. خوب‌ها بهتر می‌خوابند درحالی‌كه به‌نظر می‌آید بدها از ساعات بیداری لذت بیشتری می‌برند.
  •  وقتی تو مرده‌ای و یك نفر فریاد می‌زند: «همه بیدار شوند. صبح شده» خیلی سخت است چشم‌هایت را باز كنی و به‌دنبال دمپایی‌هایت بگردی...



گاهی مرگ پایان كبوتر است



«پس باد همه چیز را با خود نخواهد برد»، نویسنده: ریچارد براتیگان، ترجمه: حسین نوش آذر، انتشارات مروارید.

چاپ هشتم، قیمت: 2000 تومان

 « صید قزل‌آلا در آمریكا » براتیگان را می‌خواندم و دنبال می‌كردم ولی هیچ وقت جرات نداشتم به كسی پیشنهاد كنم‌؛ دنیایی بود كه هر كسی باید خودش می‌خواست و تجربه می‌كرد؛ لحظه‌های خواندن « نامه عاشقانه از زندان ایالتی» هم همین حس را داشتم ولی خواندن
«پس باد همه چیز را با خود نخواهد برد»،  شیرینی مطبوع و بی‌شك‌و شبهه‌ای داشت. مردی پرده،  پرده كودكی خودش را روایت می‌كند. خاطرات پراكنده‌ای كه از كودكی تا نو‌جوانی با او آمده‌اند و حالا كه روایت می‌شوند، خاطرات محض نیستند؛ احساس هم به آن‌ها اضافه شده؛ احساسات كودكانه‌ای كه آن روزها داشته و نگاهی كه این روزها به گذشته دارد.
حلقه اتفاقات كودكی، خوش و شیرین پیش می‌روند اما سرانجامی تلخ منتظر آن‌هاست‌؛ سرانجامی شبیه زندگی خود براتیگان كه با تفنگ شكاری به زندگی خود پایان داد. این رمان، آخرین اثر این نویسنده آمریكایی است كه 2 سال قبل از مرگش منتشر شد و به‌نظر منتقدان، زندگی نامه خود اوست. براتیگان كودكی سختی داشته،  در میانسالی طعم فقر را چشیده و با وجود شهرت و موفقیت از زمان انتشار نخستین كتابش، خودكشی را برای فصل پایان زندگی‌اش انتخاب كرد.



یك عاشقانه آرام



شب‌های روشن - نویسنده:فئودور داستایوفسكی- مترجم:سروش حبیبی

قیمت:2200 تومان- نشر ماهی

این كتابی است كه می‌توان به راحتی به همه پیشنهاد كرد ، محال است كسی این كتاب را بخواند و برایش تبدیل به یكی از بهترین كتاب‌های زندگی‌اش نشود، كتابی كوچك اما مهم كه مفهومی از عشق را بیان می‌كند. داستان درباره جوانی‌رویا پرداز است كه تنهاست مثل خیلی‌های دیگر، او تشنه گفت‌وگو است ،به قدری سرگشته است و ناامید كه به كلی از دنیای پیرامونش جدا شده است و دوستانش را در در و دیوارهاو ساختمان‌ها می‌جوید. اما ناگهان یك شب همه چیز دگرگون می‌شود و دیدار با دختری ناشناس ،دید او را به دنیا عوض می‌كند، دختر عاشق و شیدای فرد دیگری است و قرار است 4 شب در كنار كانالی در سن پطرزبورگ به انتظار او باشد،  شرح این 4 شب و همراهی مرد با دختر، قصه شب‌های روشن است، پتانسیل و جذابیت بالای قلم داستایوفسكی و ترجمه حبیبی شما را به‌خوبی با حالات و روحیات شخصیت‌های داستان آشنا می‌كند. علاوه بر این،‌ چنان شب‌ها و خیابان‌های سن پطرزبورگ را توصیف می‌كند كه احساس می‌كنید شما نیز 4 شب همراه شخصیت‌های داستان در این خیابان‌ها قدم و درباره زندگی حرف زده اید.قدرت قلم داستایوفسكی بر كسی پوشیده نیست و اگر تا به حال كتابی از او نخوانده‌اید پیشنهاد می‌كنیم این كتاب كوتاه را از دست ندهید باید یاد آوری كنیم چند سال پیش، فرزاد موتمن فیلمی براساس این داستان با بازی هانیه توسلی ساخت.  بعد از خواندن كتاب ،دیدن فیلم آن نیز خالی از لطف نیست.

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
کتاب خواندنی ها/کتابنامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

sms های جالب و خواندنی



 

امروز بهترين ساعتمو شکستم.ميدوني چرا؟چون لحظه ي بي تو بودنو به رخم ميکشيد.Cry

 

يه مرده تو خواب ميبينه پلي استيشن بازي ميکنه زنشو ميکشه صبح که بيدار ميشه ميبينه زنش زنده ست ميگه اي واي ديشب سيوش نکردم!!!!

 

يه پسره جلو مدرسه دخترانه ميخوره زمين بلند ميشه ميگه:حرکتو داشتين؟!!Embarassed

 

بهشت زير پاي مادران است ولي کليدش تو جيب پدران.

 

به يه دروپنجره ساز ميگن شغلت چيه؟ميخواد کلاس بذاره ميگه ويندوز نصب ميکنم!!Cool

 

دعاي خانمهاي مجرد:اللهم الرزقنا جوان الرشيد الغني وصاحب المدرک والمسکن.راکب زانتيا.مطيع الامر.لا خواهر ولا مادر.متخصص الطبخ و النظافت المنزل وماهر بالتعويض الکهنه الطفل الصغير.الخاصه:الزن ذليلا...

 

تو چقدر زيبايي تو چقدر قشنگي تو..........SMSتلقيني براي زشتها!Laughing


لبانت چون سيب سرخ چشمانت چون عقاب تيز موهايت مثل خورشيد درخشان وقدت چون سرو بلند است................خلاصه هيچ چيزت به ادميزاد نرفته!!!

 

زنه از شوهرش ميپرسه تو زن خوشگل دوست داري يا زن با شعور؟مرده ميگه:هيچ کدوم من تو رو دوست دارم!!!Kiss

 

مرد:چرا وقتي دعوامون ميشه عصباني نميشي؟
زن:خودمو کنترل ميکنم.
مرد:چه جوري؟
زن:توالتو ميشورم.
مرد:چه ربطي داره؟
زن: اخه با مسواک تو ميشورمش!!!!

 

توي جهان خرابتر از بمب نداريم.....بمبتم رفيق!Foot in mouth

 

يه روز يه خيار با يه خيار شور ميره بيرون بهش ميگن اين کيه؟ميگه:خواهرمه ترشيده!!!

دو...
دوس...
دوست...
دو سه تا چک که بخوري ميگي منتظر sms کي بودي که اينطوري پريدي سر گوشيت!!Money mouth

 

دوست دارم...دوست دارم...دوست دارم...دوست دارم...
بيخودي جو گير نشو دارم تمرين ميکنم که خطم خوب شه!

توي دنيا عاشقها چه بي کسن/عاشقها عاقبتش خار و خسن/اينارو گفتم برات تا بدوني/عاشقي خيلي خطرناکه حسن!!!


آرزوهاتو يه جا يادداشت کن و يکي يکي از خدا بخواه.خدا يادش نميره ولي تو يادت ميره که چيزايي که امروز داري آرزوهاي ديروزت بود.

 

به کسي عشق بورز که لايق عشق باشه نه تشنه عشق...زيرا کسي که تشنه عشق است روزي سيراب ميشود.

 

يه روز يه ديوونه به دکترش ميگه:من يه کتاب نوشتم به نام صداي پاي اسب.دکتره ور ميداره ميخونه ميبينه 500 صفحه نوشته:پيتيکو...پيتيکو...پيتيکو...!!

 

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
!
@
#
$
%
^
&
*
(
)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
خدارو شکر که همه ي دکمه هاي گوشيم کار ميکنه!!!