فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

حمله وسیع در شبکه‌های اجتماعی به استیون اسپیلبرگ برای قتل یک دایناسور!



اخبار ,اخبار فرهنگی , استیون اسپیلبرگ

اخبار فرهنگی - حمله وسیع در شبکه‌های اجتماعی به استیون اسپیلبرگ برای قتل یک دایناسور!   

یک هنرمند اهل واشنگتن، با انتشار یک تصویر در صفحه فیس‌بوکش، موجی علیه «استیون اسپیلبرگ» کارگردان شهیر به راه انداخت.

«ایندیپندنت»، این موج پس از آن به راه افتاد که «جی برنزکام» صحنه‌ای از فیلم «پارک ژوراسیک» محصول ۱۹۹۳ را در صفحه فیس‌بوک خود پست کرده و زیر آن به شوخی متنی انتقادی علیه اسپیلبرگ نوشت.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی , استیون اسپیلبرگ

 

او زیر این عکس نوشت: «عکس شرم‌آور یک شکارچی که برای تفریح خود یک دایناسور را از نوع «تیسراتوپس» به قتل رسانده و با خوشحالی با این حیوان عکس هم می‌گیرد. لطفاً این عکس را به اشتراک بگذارید تا آبروی این فرد نفرت‌انگیز پیش جهانیان برود.»


به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وب‌سایت «بیزینس اینسایدر» و منابع مختلف دیگر، چیزی نگذشت که این عکس دست‌کم ۳۲ هزار بار در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شد و بیش از ۵۷۰۰ اظهارنظر درباره آن پست شد که درصد بالایی از آن در محکوم کردن «این عمل» استیون اسپیلبرگ بود.


محکوم کردن شکار و قتل حیوانات در رسانه‌های اجتماعی، به طور وسیع، امری رایج است اما به نوشته رسانه‌های مختلف، در این مورد، تعداد زیاد اظهارنظرهای کاربرانی که متوجه نشده‌اند که نسل دایناسور‌ها ۶۶ میلیون سال است منقرض شده تعجب‌آور است. و این‌که مشخص شد، بسیاری از مردم هنوز سری فیلم‌های «پارک ژوراسیک» را ندیده‌اند.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی , استیون اسپیلبرگ

 

یکی از کاربران فیس‌بوک در صفحه یادشده نوشته‌است: «این استیون اسپیلبرگ است، کارگردان فیلم پارک ژوراسیک!» و دیگری در پاسخ نوشته‌است که «برایم مهم نیست او چه کسی‌است. نباید آن حیوان را می‌کشت.»
بعضی کاربران دیگر استیون اسپیلبرگ را «بی‌رحم» و «منفور» خطاب کرده و گفته‌اند که دیگر هیچ‌وقت فیلم‌های او را تماشا نخواهند کرد.


«جی برنزکام»، فردی که با پست عکس اسپیلبرگ و این شوخی، باعث به راه افتادن این واکنش‌ها شده پس از مشاهده تعداد زیاد این اظهارنظر‌ها تشویق شده و هم‌اینک عکس دیگری را از اسپیلبرگ منتشر کرده‌است.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی , استیون اسپیلبرگ

 

در این عکس تازه، استیون اسپیلبرگ در صحنه‌ای از فیلم «آرواره‌ها»، ساخته ۱۹۷۵، بر روی یک کوسه سوار شده‌است.
«جی برنزکام» زیر این عکس نوشته‌است: «لطفاً به شناسایی این قاتل بی‌رحم کوسه‌ها که به طور غیرقانونی حیوان می‌کشد کمک کنید.كوسه‌ها برای اكو-سیستم ضروری هستند و منطقه حفاظت شده آن‌ها در سواحل كلیفرنیاقرار دارد.اگر از محل یا هویت این فرد اطلاع دارید، هرچه زودتر مقامات را در جریان قرار دهید. »
اخبار فرهنگی - كافه سینما


ویدیو مرتبط :
استیون اسپیلبرگ - سطل آب یخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی سناریوی قتل در شبکه اجتماعی



مرد جوان که پس از آشنایی با مردکارخانه دار در شبکه اجتماعی، برای سرقت سناریوی قتل او را طراحی و اجرا کرده بود، با تیزهوشی کارمند بانک دستگیر شد.

 12 مهرامسال کارمند یکی از بانک های خصوصی در محله هفت تیر شهرستان کرج با مرکز فوریت های پلیسی 110 این شهر تماس گرفت و عنوان کرد؛ مردی 35 ساله برای برداشت پول از حساب بانکی فردی مراجعه کرده، اما هیچ گونه مدارک شناسایی همراه ندارد وحتی پیشنهاد رشوه 30 میلیون تومانی به من داده تا رمز کارت های بانکی را به وی بدهم. به نظر می رسد کارت هایی که مرد مشتری به همراه دارد، سرقتی باشد.

همزمان با این تماس، ماموران انتظامی کلانتری 17 مهرویلا با اعزام به محل حادثه، مانع فرار مرد جوان از بانک شدند. این در حالی بود که در بازرسی از این فردچند کارت بانکی متعلق به فرد دیگری، کشف شد. متهم جوان دربازجویی پلیسی مدعی شد مرد مشتری را نمی شناسد و این کارت ها را هنگام پرسه زدن در خیابان پیدا کرده است. با توجه به این که رمزی کنار کارت ها نبوده، تصمیم گرفتم با جا زدن خود به جای صاحب حساب به بانک بروم و رمز جدید بگیرم. ماموران به تحقیقات ادامه دادند تا این که با شماره تلفن صاحب کارت های بانکی تماس گرفتند که مشخص شد او پاسخگوی تلفن نیست.

در ادامه ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد صاحب کارت های بانکی فردی به نام محسن و اهل یکی از شهرهای استان فارس است که در زمینه احداث مجتمع های مسکونی و خرید و فروش ملک فعالیت می کند.

با شناسایی خانواده صاحب حساب، آنها در جریان تحقیقات مدعی شدند محسن برای بررسی یک پروژه ساختمانی راهی کرج شد و پس از یک روز ارتباطش با ما قطع شد.

همین سرنخ کافی بود که پلیس احتمال دهد بلایی بر سر این مرد آمده باشد؛ بنابراین به تحقیق از متهم ادامه دادند تا این که او بعد از ظهر همان روز اعتراف کرد مرد بنگاهدار را کشته و کارت های بانکی اش را سرقت کرده است.

با اعتراف متهم به جنایت، او برای ادامه تحقیقات و مشخص شدن صحت گفته هایش در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

قتل با انگیزه سرقت
متهم جوان در اظهاراتش گفت: چندی پیش با مقتول در شبکه اجتماعی آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت. زمانی که متوجه شدم او وضع مالی خوبی دارد تصمیم گرفتم او را به بهانه ای فریب داده و پول هایش را سرقت کنم. قرار ملاقات هایی با او گذاشتم و در این دیدارها وانمود کردم در زمینه احداث پروژه های تجاری فعالیت دارم و به دنبال یک شریک تجاری هستم.

وی اضافه کرد: آن قدر با او حرف زدم که سرانجام قبول کرد برای مشاهده زمینی که قرار بود در آن پروژه تجاری احداث شود، به کرج بیاید. ششم مهر با هم به تفرجگاه آتشگاه در اطراف باغستان کرج رفتیم تا در آنجا صحبت کنیم و زمین خیالی را به او نشان دهم. می دانستم او کارت های بانکی اش را همراه دارد و در هر کدام ازآنها باید پول کلانی باشد. زمانی که محسن کنار تخته سنگی نشسته بود، به بهانه خریدن نوشیدنی چند قدمی از او فاصله گرفتم و بعد با چاقوی آشپزخانه ای که همراهم بود، به وی حمله کرده و او را مجروح کردم. وقتی نیمه جان شد، با سنگ ضربه ای به سرش زدم. کارت های بانکی را برداشتم و جسد غرق در خون را به دره ای به عمق صد متر پرت کردم.

جا زدن قاتل به جای مقتول
متهم به قتل اضافه کرد: تصمیم گرفتم خود را به جای مقتول جا بزنم و به بانک هایی که این کارت های اعتباری را برای وی صادر کرده بودند، بروم و ادعا کنم صاحب حساب هستم و رمزکارتم را گم کرده ام تا شاید با این ترفند بتوانم رمز کارت ها را به دست بیاورم. به چند بانک رفتم، اما همه آنها از من کارت ملی خواستند. به آخرین بانک که رفتم می خواستم به کارمند آنجا رشوه دهم تا رمز کارت را به دست بیاورم که کارمند بانک به من شک کرد و پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کنم، دستگیر شدم.

تحقیقات بعدی پلیس مشخص کرد 6مهر، جسدی در دره کشف و به عنوان مجهول الهویه به پزشکی قانونی منتقل شده بود.

با اعتراف متهم به قتل، وی با دستور بازپرس شعبه 22 دادسرای عمومی و انقلاب کرج، روانه زندان شد.


  اخبار  حوادث  -  جام  جم