فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جیم كری با «فیلیپ موریس» به پرده ...



 

 

<p style=

 

 

٣جیم كری با پروژه سینمایی «دوستت دارم، فیلیپ موریس» به پرده سینماها می رود.جدیدترین فیلم جیم كری از  دسامبر ( ١٢ آذر) اكران محدود خود را آغاز خواهد كرد و از ماه اكتبر اكران گسترده و عمومی اش را آغاز می كند.

 

 

«سانتورو» بازیگر برزیلی آثاری چون «۳۰۰» نقش مقابل جیم كری را در این كمدی سیاه ایفا كرده است.

 

بنابراعلام هالیوود ریپورتر، «دوستت دارم، فیلیپ موریس» به كارگردانی «گلن فیكارا» و «جان ركوا» آماده نمایش می شود.

 

«جیم كری» در این كمدی نقش پدری را ایفا می كند كه دستگیر شده و روانی زندان می شود. او در آن جا با هم سلولی اش نقشه فرار طرح كرده و تلاش می كند به اتفاق او از زندان فرار می كند.

 

كری آدمی است كه از نظر روحی و خانوادگی شكست خورده و این سرخوردگی باعث شده برای جبران كمبودهایی كه در زندگی حس می كند، به كلاهبرداری و دروغ روی بیاورد. نكته جالب فیلم دوستت دارم، فیلیپ موریس اینجاست كه داستان فیلم واقعی است و كاراكتر جیم كری در این فیلم، یعنی استیون راسل، واقعا در سال ١٩٩٨آن هم به شكلی تصادفی، بازداشت شده و لكه ننگی برای سیستم قضایی شیكاگو به حساب می آید.

 

جرم ها و خلاف های راسل چیزی شبیه خلاف های كاراكتر لئوناردو دی كاپریو در «اگه می تونی منو بگیر» هستند، منتها در اواخر قرن بیستم روی می دهند.

 

نویسندگان فیلمنامه دوستت دارم، فیلیپ موریس، نگارش فیلم موفق «بابانوئل بد» را در كارنامه دارند.

در آن فیلم یك تبهكار الكلی در لباس بابانوئل دزدی می كرد كه بیلی باب تورنتون با مهارت و استادی نقشش را بازی كرد. در هر دو فیلم یك جور فضا و روابط انتزاعی بر رئالیسم اثر سایه انداخته كه ظاهرا مختص این دو نفر است.

 

دوستت دارم، فیلیپ موریس چندین شوخی كلامی و موقعیت خوش ساخت دارد؛ مثل غذای ویژه ای كه راسل و محبوبش در زندان می خورند یا نحوه راه افتادن كارها در زندان. این شوخی ها، تند و تیز و جسورانه هستند و در لایه زیرین آنها، نوعی تلخی و پوچی جریان دارد كه فیلم را به شدت دیدنی كرده است. حتی چند صحنه كاملا غم انگیز هم در فیلم هست.

 

فیلم نامه كمدی «فیلیپ موریس» براساس كتابی از «استویر مك ویكر» توسط كارگردانان پروژه نوشته شده است.

 

«لسلی من» در نقش همسر شخصیت «پرو تاگونیست» (پیش برنده داستان) ظاهر می شود و «جود آپاتوو» تهیه كنندگی این كمدی را برعهده داشته است.

 

از مطرح ترین فیلم های جیم كری می توان به بله قربان گو (پیتون رید) ، ٢٠٠٧ -شماره ٢٣ (والتر) ، ٢٠٠٥-شوخی با دیك و جین (دیك) ، ٢٠٠٤ -مجموعه وقایع ناگوار لمونی اسنیكت (كانت اولاف) ، ٢٠٠٤ -درخشش ابدی یك ذهن پاك (جوئل بریش) ، ٢٠٠٣-بروس قادر (بروس نولان) ، ٢٠٠١- مجستیك (پیتر اپلتون) ، ٢٠٠٠- چگونه گرینیچ كریسمس را دزدید (گرینیچ) ، ٢٠٠٠- من، خودم و آیرین (چارلی بیلیگیتز/لوك تریمبل/خودم) ، ١٩٩٩- مردی بر ماه (تونی كلیفتون) ، ١٩٩٨-سیمون بیرچ (جوانی جو ونتوورت) ، ١٩٩٨- نمایش ترومن (ترومن بروبنك) ، ١٩٩٧-دروغگو دروغگو (فلچر رید) ، ١٩٩٦-مرد كابلی (مرد كابلی) ، ١٩٩٥ -ایس ونچورا: هنگامی كه طبیعت فرا می خواند (ایس ونچورا) ، ١٩٩٥ -بتمن برای همیشه (ریدلر/ادوارد نیگما) ، ١٩٩٤-خنگ و خنگ تر (لوید كریسمس) ، ١٩٩٤ -ماسك (استنلی اپكیس) ، ١٩٩٤-ایس ونچورا: كارآگاه حیوانات (ایس ونچورا) ، ١٩٨٩-كادیلاك صورتی (كمدین)، دختران زمینی ساده اند (ویلپاك) ، ١٩٨٨-استخر مرگ (جانی اسكوارز) ، ١٩٨٦-پگی سو ازدواج كرد (والتر گتز) ، ١٩٨٣-همه چیز در طعم خوب (رالف) ، ١٩٨٣-معرفی... جانت (تونی مورونی) ، ١٩٨٣-كوه مس (بابی تاد).

 

آخرین فیلم «جیم كری» كه دو جایزه گلدن گلوب را در كارنامه بازیگری اش دارد، فیلم «مرد بله قربان گو» بود.

 

اواخر سال گذشته جیم كری، بازیگر و كمدین سرشناس هالیوود نشان ادبیات و هنر فرانسه را دریافت كرد.... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
تریلرفیلم 2013 جیم كری (حتما ببینید )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جت‌های شخصی هنرمندان مشهور؛از آنجلینا جولی تا جیم كری +تصاویر



اخبار فرهنگی - جت‌های شخصی هنرمندان مشهور؛از آنجلینا جولی تا جیم كری +تصاویر

زنان و مردان مشهور برای سفرهای خود از هواپیما های شخصی استفاده می کنند.

اخبار,اخبارفرهنگی,جت‌های شخصی هنرمندان مشهور

در این مطلب مجموعه ای  از دارندگان هواپیماهای شخصی را گردآوری کرده است که در زیر مشاهده می کنید:

آنجلینا جولی هواپیمایی تک موتور شخصی مدل ""Cirrus SR22"  دارد. او بازیگر ،تهیه کننده و نویسنده است.این جت شخصی 764 هزار و 900 دلار قیمت دارد.او می خواهد گواهینامه خلبانی خود را نیز بگیرد.

اخبار,اخبارفرهنگی,جت‌های شخصی هنرمندان مشهور

تام کروز دارای هواپیمای شخصی مدل "Gulfstream IV-SP" است.این جت شخصی 36 میلیون دلار قیمت دارد.

اخبار,اخبارفرهنگی,جت‌های شخصی هنرمندان مشهور

کمدین معروف جیم کری جت شخصی مدل "Gulfstream V" را دارد.قیمت آن 59 میلیون دلار است.

اخبار,اخبارفرهنگی,جت‌های شخصی هنرمندان مشهور

"جی زی" همسر بیانسه به مناسبت روز پدر از او یک هواپیمای bombardier challenger 850   به قیمت 40 میلیون دلار هدیه گرفت.

اخبار,اخبارفرهنگی,جت‌های شخصی هنرمندان مشهور

اپرا وینفری ،مجری ،تهیه کننده،روزنامه نگار هواپیمای مدل Global Express XRS Jet را دارد.این هواپیما گنجایش 10 مسافر را داشته و 42 میلیون دلار قیمت دارد.

اخبار,اخبارفرهنگی,جت‌های شخصی هنرمندان مشهور

بیل گیتس مدیر عامل شرکت مایکروسافت هواپیمای مدل Bombardier BD-700 Global Express را دارد که 40 میلیون دلار قیمت دارد.

اخبار,اخبارفرهنگی,جت‌های شخصی هنرمندان مشهور

سلن دیون معروف هواپیمای شخصی مدل Bombardier Global Express Jet را دارد که 52 میلیون دلار قیمت دارد.

اخبار,اخبارفرهنگی,جت‌های شخصی هنرمندان مشهور

مورگان فریمن گواهینامه خلبانی دارد. اومجموعه ای از Cessna Citation 501 ، Emivest SJ30 ، Cessna 414 twin-engine prop را دارد.

اخبار,اخبارفرهنگی,جت‌های شخصی هنرمندان مشهور

اخبارفرهنگی - سینماخبر