فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جنوبی ترین سینمای پایتخت افتتاح شد



 

  جنوبی ترین سینمای پایتخت افتتاح شد

 

عصر دیروز سینمای پامچال؛ جنوبی ترین سینمای پایتخت با حضور جمشید مشایخی، بهروز بقایی، مسعود عبدالوند و ابوالفضل رفیعی؛ معاونت اجرایی منطقه ۱۵ شهرداری و فرزاد هوشیار؛ رئیس فرهنگسرای خاوران در خانه فرهنگ پامچال افتتاح شد.

بنابر این گزارش در ابتدای این مراسم فرزاد هوشیار ضمن خیرمقدم به حضار بیان داشت: امروز گرد هم آمدیم تا در افتتاحیه جنوبی ترین سینمای پایتخت شركت كنیم این برنامه محقق نمی شد مگر با همكاری دوستان ما در شهرداری منطقه ۱۵ و طبق سخنان امام (ره) كه فرموده بودند «شرافت همه ما آن است كه خدمت به خلق خدا كنیم» ما باید این سخن را سرلوحه كارهای خویش قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: بناست در این سینما صبح ها سانس های ویژه سینمای كودك داشته باشیم و حداقل سه سانس در این خصوص نمایش فیلم خواهیم داشت و بعدازظهرها نیز بیش از چهار سانس اكران فیلم داریم.

رئیس فرهنگسرای خاوران در ادامه بیان داشت: منطقه ۱۵ دارای بیشترین فضای فرهنگی ورزشی در تهران است و این اتفاق با همكاری تك تك افراد منطقه شهرداری محقق شده است.

▪ رفیع: تعداد مراكز فرهنگی ورزشی از ۱۲ به ۱۱۲ مركز افزایش یافته است

بنابر این گزارش در ادامه مراسم، كلیپی از فیلم «گراند سینما» پخش شد، در ادامه ابوالفضل رفیعی اظهار داشت: منطقه ۱۵ یكی از پنج منطقه بزرگ تهران است كه ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بنا به تغییر رویكرد شهرداری به نهادی فرهنگی تعداد مراكز فرهنگی ورزشی از ۱۲ به ۱۱۲ مركز افزایش یافته است و این تغییرات فرهنگی شگرفی را ایجاد كرده است.

وی با بیان این كه در سال ۸۵ آماده بهره برداری بود ولی به دلایلی هم اكنون افتتاح شد، اظهار داشت: سینما هنر هفتم است و توانسته در تاریخ فرهنگ و فرهنگ سازی ما نقش بی بدیلی داشته باشد چرا كه آرمان ها، امیال، دانش ها و فرهنگ ما را به جامعه نشان می دهد.

معاونت اجرایی شهرداری منطقه ۱۵ در ادامه گفت: در گذشته اگر نامی از این منطقه مطرح می شد معضلات اجتماعی چون فقر، اعتیاد و بزهكاری را یادآور بود ولی در حال حاضر در سایه این فعالیت های فرهنگی دیگر این چنین نیست.

وی در ادامه افزود: وجود این سینما فرصت بسیار عالی است و ما شاهد روند رو به رشد زندگی ساكنان این منطقه خواهیم بود.

▪ مشایخی وظیفه هر هنرمندی خدمت عاشقانه به ملت است

جمشید مشایخی در ادامه، به سخنرانی پرداخت و گفت: افتخار می كنم كه در میان گل های ایران هستم و خوشحالم شهرداری محترم این منطقه به وظیفه انسانی اش عمل كرده است و برای آسایش، راحتی، تفریح، ورزش و سینمای مردم سالن های متعدد ساخته است. فقط یك عاشق می تواند چنین كند و در حقیقت می توانم بگویم وظیفه هر هنرمندی با عشق خدمت كردن است و به حق مردم معلمین هنرمندان هستند.

به گزارش فارس در این مراسم گروه موسیقی سرواك با اجرای قطعاتی هنرنمایی كردند و با اهدای لوح تقدیر به جمشید مشایخی، بهروز بقایی و مسعود عبدالوند به پایان رسید.... / خبرگزارى فارس 



ویدیو مرتبط :
افتتاح نمایشگاه عکس عکاسان سینمای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح بزرگترین سینمای جهان در کره جنوبی


یک سالن سینما در کره جنوبی با 622 صندلی و ابعاد پرده نمایش 34 متر عرض و 13.8 متر ارتفاع، رکورد گینس را برای بزرگترین پرده نمایش سینماهای جهان به خود اختصاص داد.

خبرگزاری ایسنا: یک سالن سینما در کره جنوبی با 622 صندلی و ابعاد پرده نمایش 34 متر عرض و 13.8 متر ارتفاع، رکورد گینس را برای بزرگترین پرده نمایش سینماهای جهان به خود اختصاص داد.

شرکت سینمایی Lotte Cinema’s Super Plex در کره‌جنوبی در ادامه ساخت برج سینمایی با 21 سالن و 4615 سالن سینما، پرده بزرگی در یکی از این سینماها افتتاح کرد که با ابعاد 34 در 13.8 بزرگترین نمونه در جهان محسوب می‌شود.

نماینده کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز در زمان افتتاح این سالن سینما حضور یافت تا رکورد بزرگترین صفحه نمایش در سینمای جهان را ثبت کند و 34 نفر برای نشان دادن بزرگی این پرده سینما در مقابل آن به صف شدند.