فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جشنواره ی فجر به شهرستان ها می رود



 

 جشنواره ی فجر به شهرستان ها می رود

 

امسال نیز با كمك بودجه فرهنگی شهرستان ها در برخی از شهرستان ها جشنواره فجر برگزار می شود و اینگونه نیست كه جشنواره فجر فقط در تهران برگزار شود.

محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تعداد آثار و شركت كنندگان جشنواره فیلم فجر امسال نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و آمار شركت كنندگان از ۴۰ درصد تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: جشنواره فجر كه از ۵ بخش تشكیل شده است یكی از رویدادهای هنری مهم ایران و منطقه است و اعتبار جهانی دارد.

وزیر ارشاد گفت: جشنواره فجر شامل ۵ جشنواره فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر و تئاتر است و امیدواریم این جشنواره امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

حسینی تصریح كرد: چندی پیش اعلام شده بود كه در شهرستان ها امسال جشنواره فیلم فجر برگزار نمی شود و فقط جشنواره در تهران برگزار می شود اما قرار شده است با همكاری و مشاركت استان ها امسال نیز در برخی از استان ها جشنواره فیلم فجر اجرا شود زیرا بسیاری از استان ها خود اعتبارات فرهنگی دارند و با حمایت خود استان ها قرار است جشنواره فجر در برخی از استان ها برگزار شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال كه گفته می شود شورای عالی سینما جامعیت لازم را ندارد شما چه فكر می كنید گفت: شورای عالی سینما از افراد صاحب نظر تشكیل شده و افرادی شناخته شده سینما در این شورا حضور دارند و بسیاری از آنها از سینماگران برجسته هستند و به نظر ما جامعیت لازم را دارد. اما ما اصراری بر آن نداریم كه همین تركیب حفظ شود و می توان تعداد بیشتری را در شورای عالی سینما داشته باشیم.

او ادامه داد: مصوبات شورای عالی سینما در حكم مصوبات دولت است..... / خبرگزارى ایلنا 


ویدیو مرتبط :
رژه ورزشکاران شهرستان ملارد در جشنواره فرهنگی ورزش فجر 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«تب» در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می‌رود



نمایش های تئاتر فجر , بازیگران نمایش تب
شریف‌زاده معتقد است نمایش «تب» در جشنواره تئاتر فجر حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت که امیدوارم سرانجام این نمایش در اجرای عموم تسلیم شرایط فعلی نشود.
به گزارش خبرگزاری فارس، حمید شریف‌زاده بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: تمرینات نمایش «تب» از ماه گذشته با حضور بازیگران آغاز شده و قصد دارم این نمایش را بعد از بازبینی با شیوه اجرایی متفاوت با طراحی سعید موفق‌نژاد در جشنواره تئاتر فجر سال جاری روی صحنه ببرم.
وی افزود: متأسفانه شرایط به شکلی پیش می‌رود که کار کردن در تئاتر به یک ریسک تبدیل شده و با کمبودهای موجود، کیفیت فدای کمیت می‌شود که این به هیچ وجه اتفاق درستی نیست
کارگردان نمایش «پنجره در پنجره» همچنین درباره انتخاب بازیگران نیز گفت: متأسفانه با شرایط موجود انتخاب بازیگر نیز امری دشوار شده است. برخی از بازیگران درگیر چند کار مختلف هستند و با تمام این درگیری‌ها تعجب می‌کنم که یک بازیگر چقدر می‌تواند برای نقش خود انرژی بگذارد تا آن را به بهترین نحو ممکن اجرا کند.
وی ادامه داد: معتقدم «تب» در جشنواره تئاتر فجر حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت و امیدوارم سرانجام این نمایش در اجرای عموم تسلیم شرایط فعلی نشود.
شریف‌زاده در پایان گفت: جشنواره سال جاری با مدیریت و دبیری آقای دکترسعید کشن قطعاً پربار و موفق خواهد بود.
حمید شریف‌زاده علاوه بر ایفای یکی از نقش‌های اصلی این نمایش، نویسندگی و کارگردانی آن را نیز برعهده دارد.
گروه بازیگران «تب» به ترتیب حروف الفبا: رامین ابوالفتحی، عرفان پورمحمدی، میثاق جمشیدی، الناز حبیبی، پگاه خسروی، وحید شیخ‌زاده، مهدی قاهری و لیندا کیانی..... /  فارس