فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جشنواره فیلم کیش انعکاس گسترده بین‌المللی دارد


داود رشیدی درباره انعکاس جشنواره فیلم کیش در سطح بین‌المللی گفت: جشنواره از جشن می‌آید و نوعی نشاط و پویایی را در دل خود دارد و قطعا، جشن‌های مختلف و هدفمند خوب و موثر است.

داوود رشیدی معتقد است جشنواره بین‌المللی فیلم کیش به دلیل گستردگی و اهمیت با توجه به شرایط عمومی جامعه و منطقه انعکاس وسیعی پیدا می‌کند.

به گزارش فیلم نیوز ، داود رشیدی درباره انعکاس جشنواره فیلم کیش در سطح بین‌المللی گفت: جشنواره از جشن می‌آید و نوعی نشاط و پویایی را در دل خود دارد و قطعا، جشن‌های مختلف و هدفمند خوب و موثر است.

رشیدی با اشاره به لزوم توجه به موضوع خلیج فارس در حوزه فیلمسازی تاکید کرد: در این زمینه ضروری است فیلمسازان دست به تولید کارهای خوب بزنند ولی اگر بخواهند فیلم بسازند در مورد خلیج فارس، داستان‌ها باید مرتبط با آن باشد، چون خیلی از نظر بودجه هزینه‌های هنگفتی می‌خواهد و قطعا تهیه‌کننده مستقل کمتر استقبال می‌کند و دولت و معاونت سینمایی و مثلا فارابی باید کمک کنند به ساخت این نوع فیلم‌ها، ضمن اینکه باید این آثار هدفمند هم باشند، نه اینکه بیایند جایی را با فیلم معرفی کنند و فقط لوکیشن صرف نباشد.

رشیدی ضمن تاکید بر تقویت مناسبات فرهنگی و مشترکات آئینی ملل مختلف یادآور شد: هر چقدر ملت‌ها و دولت‌ها به هم نزدیک شوند مخصوصا ملت‌ها، آداب و سنن و فرهنگ‌ها به هم نزدیک می‌شوند. آداب و معاشرت و مناظرتوریستی یکدیگر را بهتر بشناسند، طبیعی است به نزدیکی دیدگاه‌ها و علایق ملل کمک می‌کنند.

جشنواره بین المللی فیلم کیش از چهار تا هشتم اردیبهشت در کیش برگزار می‌شود.

منبع : فیلم نیوز


ویدیو مرتبط :
شعبده بازی حسین جلالی در جشنواره بین المللی کیش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی



 

 

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی جمعه افتتاح می‌شود

 

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی جمعه افتتاح می‌شود. مراسم گشایش ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم وعكس دانشجویی عصر روز جمعه هفتم خردادماه برگزار می‌شود.

 

مراسم گشایش ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم وعكس دانشجویی عصر روز جمعه هفتم خردادماه برگزار می‌شود.



‌افتتاحیه این دوره از جشنواره هفتم خرداد ماه در خانه هنرمندان آغاز شده و این جشنواره تا یازدهم خرداد ماه نیز ادامه دارد.



در این دوره از جشنواره ۱۱۰ فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی و ۲۶۹ قطعه عكس به نمایش درخواهد آمد. همچنین بیش از ۲۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده كه ۷۰ اثر خارجی به نمایش در می‌آید. ضمن آنكه در بخش بین‌الملل نیز ۳۴ فیلم ایرانی نیز نمایش داده خواهد شد.



جشنواره جشنواره‌ها یكی دیگر از بخش‌های جشنواره فیلم و عكس دانشجویی است كه در این بخش فیلم‌ها و عکس های دانشجویان که در جشنواره‌های معتبر دیگر پذیرفته و برگزیده شده‌اند و همچنین در پنج دوره قبلی این جشنواره برگزیده شده است، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.



برگزاری كارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه عكس، و ایجاد غرفه برای كانون‌های فیلم و عكس از جمله بخش‌های جنبی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی است.



بنابر این گزارش، پیروز كلانتری ،:«بهرام توکلی»،«سامان استرکی»،«سجاد شاهدی»،«فرناز خوشبخت» و «مجید موثقی» هیات انتخاب بخش فیلم و «فرهاد سلیمانی»،« مجید كورنگ بهشتی»،« غزاله هدایت» و «محسن راستانی» و «سارا زند وكیلی» هیات انتخاب و داوری بخش عكس جشنواره هستند.



لازم به ذكر است كه هیات داوران بخش فیلم نیز به زودی كار داوری آثار را نیز شروع خواهد كرد.


ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عكس دانشجویی هفتم تا یازدهم خرداد ماه با میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.



فیلم‌ها علاوه بر دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی واقع دردهكده المپیك و خانه هنرمندان نیز به نمایش درمی‌آید..../ خبرگزارى ايسنا