فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«جدایی نادر از سیمین» قوی ترین فیلم اصغر فرهادی است



 

«جدایی نادر از سیمین» قوی ترین فیلم اصغر فرهادی است

نشریه سینمایی ورایتی، فیلم «جدایی نادر از سیمین» را قوی ترین كار اصغر فرهادی تاكنون دانست.

نمایش فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در شصت ویكمین جشنواره فیلم برلین تا آنجا به مذاق منتقدین و تماشاگران خوش آمد كه از آن به عنوان یكی از شانس های اصلی كسب خرس طلا نام می برند.

«آلیسا سیمون»، منتقد نشریه سینمایی ورایتی در نقدی كه برای «جدایی نادر از سیمین» نوشته است؛ این فیلم را قوی ترین كار اصغر فرهادی تاكنون توصیف كرده است.

در ابتدای گزارش ورایتی آمده است: «فیلم تاثیرگذار «جدایی نادر از سیمین» اثری عمیق، به لحاظ داستانی پیچیده و پرتنش است و قوی ترین فیلمی است كه فرهادی تاكنون ساخته است.»

ورایتی نوشت: «این فیلم كه داستان ناراحت كننده آن به مباحثی چون طبقه اجتماعی، عدالت و آبرو پرداخته است، همزمان با برلین در جشنواره فجر در تهران حضور داشت و برگزیده شد، باید خود را برای نمایش در كشورهای متعدد و موفقیت های بیشتر آماده كند.»

در ادامه این نقد آمده است: «این فیلم نیز مانند «درباره الی» كه جایزه خرس نقره ای بهترین كارگردانی برلیناله را دو سال پیش برای فرهادی به همراه آورد، از داستانی عمیق برخوردار است كه نشان می دهد، مدت های طولانی بر روی آن كار شده است.»

ورایتی در بخش پایانی نقد فیلم «جدایی نادر از سیمین»، صداگذاری و نقش تاثیرگذاری بصری این فیلم را بسیار قوی توصیف كرد و كار "محمود كلاری" در فیلم برداری را مورد ستایش قرار داد.»

شصت ویکمین جشنواره فیلم برلین به عنوان سومین رویداد سینمایی معتبر دنیا برنده خرس طلا را درحالی اعلام خواهد كرد كه «جدایی نادر از سیمین» به همراه دو فیلم «اگر ما نه پس كی؟» از آلمان و «اسب تورین» از مجارستان شانس های اصلی دریافت این جایزه معتبر هستند..... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
تقلید فیلم جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی کلاه قرمزی 9

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«جدایی نادر از سیمین» فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره ونکوور شد/



 

 

تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور برنده جایزه انتخاب مردم شد.

به گزارش خبرآنلاین، «جدایی نادر از سیمین» برای دریافت جایزه اصلی جشنواره ونکوور 375 فیلم دیگر را شکست داد.

تماشاگران جشنواره همچنین «ترانه‌ خود را بخوان» به کارگردانی سوزان روستاک را به عنوان بهترین فیلم غیرداستانی و «استارباک» ساخته کن اسکات را به عنوان بهترین فیلم کانادایی انتخاب کردند.

«Peace Out» به کارگردانی چارلز ویلکینسن فیلمساز کانادایی هم بهترین مستند جشنواره از نگاه سینماروها معرفی شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور 29 سپتامبر تا 14 اکتبر در کانادا برگزار شد.

«جدایی نادر از سیمین»‌ پارسال در جشنواره فیلم برلین جوایز خرس طلایی بهترین فیلم و خرس‌های نقره‌ای بهترین گروه بازیگران زن و بهترین گروه بازیگران مرد را دریافت کرد و اخیرا در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو دومین فیلم منتخب تماشاگران معرفی شد.

لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان‌بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی در این فیلم بازی می‌کنند که به نمایندگی از ایران در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار حضور دارد.


منبع: khabaronline.ir