فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جایزه مسیر اساطیر برای «كیت وینسلت» + عكس



 
اخبار فرهنگی - جایزه مسیر اساطیر برای «كیت وینسلت» + عكس

«وینسلت» از بازیگرانی است كه تجربه حضور در فیلمهای «تعطیلات»، «بچه های كوچك»، «اشعه جاودانه خورشید» و ... بازی كرد. او برای بازی در فیلم (Reader) جایزه اسكار بهترین بازیگر زن را بدست آورد.

«كیت وینسلت» بازیگر انگلیسی تبار هالیوود با جایزه افتخاری «مسیر اساطیر» تقدیر شد.

در این مراسم كه روز گذشته (17 مارس) در بلوار هالیوود برگزار شد، دو هزار و پانصد و بیستمین ستاره مسیر اساطیر به بازیگر زن فیلم «تایتانیك» اعطا شد.

«شایلین وودی» و «كتی بیتس» كه در فیلم های «مسیر انقلاب» و «تایتانیك» او را همراهی كرده بودند، در این مراسم شركت كردند.

«وینسلت» از بازیگرانی است كه تجربه حضور در فیلمهای «تعطیلات»، «بچه های كوچك»، «اشعه جاودانه خورشید» و ... بازی كرد. او برای بازی در فیلم (Reader) جایزه اسكار بهترین بازیگر زن را بدست آورد.

وینسلت از 21 مارس با فیلم «روز كارگر» روی پرده می رود.
 

اخبار,اخبار فرهنگی,جایزه مسیر اساطیر كیت وینسلت

اخبار فرهنگی - سینما خبر


ویدیو مرتبط :
جایزه برای عكس های محمد صیاد از واقعه طبس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی ، عكس روی جلد مجله تایم/ در مسیر صلح نوبل



 روحانی ، عكس روی جلد مجله تایم در مسیر صلح نوبل

 روحانی ، عكس روی جلد مجله تایم
در مسیر صلح نوبل

این‌روزها روحانی غوغا می كند . از كاخ سفید تا توئیتر و روی جلد مجله تایم در تسخیر رئیس جمهور ‌ایران است . احتمال دریافت جایزه صلح نوبل از سوی روحانی در حالی مطرح می شود كه به گفته تحلیل گران خارجی وی در نیویورك زیركانه و پیچیده عمل كرد.

او آنقدر برای همتای آمریكایی اش ظرافت به خرج داد تا آخر اوباما ناچار به  مكالمه 15 دقیقه‌ای رضایت داد.

 

پیش از آن 5 درخواست مقامات آمریكا برای گفت و گو از سوی وی رد شده بود. در همین حال توئیتر روحانی به رسانه‌ای "فرارسانه‌ای" تبدیل شده است از عكس و خبر گرفته تا دیپلماسی و پیام رسانی در‌این صفحه صورت می گیرد .

 

صفحه‌ای كه تاكنون روزنامه‌های معتبر بین المللی درباره آن گزارش‌ها تهیه كرده اند و در جدیدترین اتفاق عكس رئیس جمهور ایران روی جلد مجله تایم نقش بست .

 

در‌این شماره تایم فرید ذكریا روزنامه نگار سرشناس آمریكایی با دكتر روحانی گفت و گو كرده است. تا كنون چهره‌ایرانی‌هایی چون محمد مصدق، رضا و محمد رضا پهلوی و محمود احمدی‌نژاد  بر جلد تایم نقش بسته است. اما اكنون توجه‌ها به جایزه‌ای است كه به‌نظر می رسد روس‌ها در حال ربودن آن از دست‌ایران هستند.

 

 

از جنگ تا صلح

جنگ مانند زلزله‌است با‌این تفاوت كه به‌جای آنكه منشأ اتفاقات از زیر زمین باشد از آسمان بر سر مردم فرود می‌آید. سرازیر شدن بمب بر سر مردم بی‌گناه و بی خبر از همه جا، بی‌خانمانی كودكان معصوم، حضور نظامیان در شهرها، جاری شدن خون بیگناهان در جوی‌هایی كه پیش از آن آب زلال از آن عبور می‌كرد.

 

همه تصاویری است كه قرار بود در سوریه رخ دهد. اما سوریه با تدبیر از حضور نظامیان غربی  نجات پیدا كرد.‌ایران با طرح خلع سلاح شیمیایی توانست مانع جنگ در سوریه شود.

 

وضعیت داخلی سوریه و پیگیری آمریكا برای دخالت نظامی در‌این كشور، به موضوعی برای تعیین كاندیدای جایزه نوبل تبدیل شده است. جایزه‌ای كه طبق وصیت  آلفرد نوبل صنعت‌گر و مخترع سوئدی به کسی داده ‌می‌شود که بهترین یا بیشترین کوشش را در راه برادری ملل یا انحلال یا کاهش ارتش‌ها یا تشکیل و ترغیب کنفرانس‌های صلح کرده باشد.

 

با وجود‌اینكه وزیر امور خارجه پوتین به نقش‌ایران در‌این زمینه اعتراف كرد اما مقامات روسی در تلاشند  جایزه صلح نوبل سال 2014 را با تكیه بر طرح‌ایران را به نام رئیس‌جمهورشان كنند. بیسلان کاباخیا معاون آکادمی بین المللی روسیه گفته تلاش‌های پوتین باعث بازگشت آرامش در منطقه شده بنابراین رئیس‌جمهورروسیه، لایق دریافت جایزه صلح نوبل است.


چه كسی مانع جنگ شد؟
همچنین نظر سنجی‌ها در سطح جهان از کاهش محبوبیت باراک اوباما و افزایش محبوبیت جهانی ولادیمیر پوتین در ارتباط با بحران سوریه حکایت دارد.

 

مجله اکونومیست چاپ لندن نوشته است 49 درصد آمریکاییها معتقدند پوتین بیشترین فعالیت را در بحران سلاح شیمیایی سوریه داشته است.

 

در همین حال سهم اوباما را از‌این نظر، 25 درصد می‌دانند. همزمان با تلاش پوتین برای جلوگیری از جنگ و ویرانی، آکادمی بین‌المللی روسیه در امر اتحاد روحی و همکاری بین ملت‌های جهان، وی را برای کسب جایزه صلح نوبل در سال 2014 نامزد كرد.‌این آکادمی در نامه‌ای به کمیته جایزه نوبل علت‌این درخواست را حمایت از پوتین برای برنامه وی درباره پیشگیری از بروز یک جنگ جدید جهانی دانست.‌

 

این گروه اعلام کرد: پوتین به علت تلاش‌های خود به منظور مبادله یک توافق‌نامه با سوریه برای ارائه سلاح‌های شیمیایی‌این کشور تحت کنترل بین‌المللی، شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است.

 

با وجود‌اینكه روسیه پیگیر  پرهیز از جنگ خارجی و دخالت نظامی در سوریه شد و از طرح خلع سلاح شیمیایی  در سازمان‌‌های بین‌المللی دفاع كرد اما هفته گذشته مشخص شد‌این طرح پیشنهاد‌ایران بود.

 

وزیر امور خارجه پوتین اعتراف كرد که اصل‌این طرح برای‌ایران است. سرگئی لاوروف در مصاحبه با روزنامه کومرسانت از‌این موضوع پرده برداشت و گفت: طرح خلع سلاح شیمیایی سوریه و پیوستن‌این کشور به معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی در واقع طرحی از سوی‌ایران بود که مورد موافقت دولت سوریه و غرب نیز قرار گرفت.

رد پای‌ایران در صلح
با‌این وجود و براساس اظهارات سرگئی لاوروف که اعتراف کرده است طرح خلع سلاح شیمیایی سوریه و پرهیز از جنگ، طرح‌ایران بود، مقامات دستگاه دیپلماسی کشور ما نیز باید درخواست خود را برای نامزدی یکی از مسئولان‌ایران برای دریافت‌این جایزه به‌‌ همان علت که لاوروف از آن پرده برداشته است به کمیته صلح نوبل ارائه کنند. 

 

روسیه با‌اینکه خود معترف است که طرح کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه متعلق به‌ایران بوده، اما با بهره‌برداری از آن، خود را کاندیدای دریافت صلح نوبل می‌داند. از‌این‌رو مقامات کشور ما نیز با در نظر گرفتن منافع ملی و بین‌المللی کشورمان باید طرح نامزدی‌ایران برای دریافت صلح نوبل را ارائه کنند.

 

چندی پیش نیز «محمد محسن أبو النور»، روزنامه‌نگار و کار‌شناس امور‌ایران در دانشگاه الازهر مصر خواستار اهدای جایزه صلح نوبل به حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان شده بود. با وجود‌اینكه طرح خلع سلاح شیمیایی از‌ایران بود، تا كنون هیچكدام از مقامات‌ایران، روحانی را برای دریافت جایزه صلح نوبل به آكادمی نوبل پیشنهاد نداده و فرصت بهره‌برداری از‌این موقعیت را در اختیار روسی‌ها قرار داده‌اند.

 نحوه انتخاب كاندیدای جایزه
در مقایسه با سایر جوایز، روند پیشنهاد نامزد و انتخاب برنده جوایز نوبل طولانی و موشکافانه ‌است. به همین دلیل است که در سال‌های گذشته، جوایز نوبل به مهم‌ترین و پروجهه‌ترین جوایز در نوع خود تبدیل شده‌اند. فرم‌هایی که به منزله دعوتنامه‌های شخصی و اختصاصی است، به ۳۰۰۰ شخص منتخب ارسال می‌شوند تا از آنها برای اعلام نامزدی دعوت به عمل آید.

کمیته نروژی جایزه صلح نوبل اعلام کرده است که تاکنون 259 درخواست نامزدی برای دریافت جایزه صلح نوبل به‌این کمیته رسیده که 50 درخواست مربوط به سازمان‌ها بوده است.

 

بنا به اعلام‌این کمیته، 259 درخواست نامزدی بیشترین تعداد درخواستی است که تاکنون برای دریافت جایزه صلح نوبل وجود داشته است؛ به صورتی که رکود قبلی 241 نامزد مربوط به سال 2011 بوده است.

 

البته‌این کمیته در گزارش خود نام نامزد‌ها را اعلام نکرد. طبق روند پیشنهاد نامزد و انتخاب برنده مهلت دقیق اعلام نامزدی ۳۱ ژانویه-10 دی ماه- است.

 

پس از اتمام مهلت اعلام نامزدی، یک کمیته موارد نامزدی را جمع‌آوری می‌کند تا به فهرست اولیه‌ای که از ۲۰۰ نامزد تشکیل شده برسد.‌

 

این فهرست برای کارشناسان منتخب در حوزه کار هر یک از نامزدها فرستاده می‌شود تا‌اینکه فهرست مذکور به ۱۵ نامزد نهایی محدود شود. پس از آن گزارشی را به پیوست نظرات مربوطه تهیه می‌کند و آنرا به آکادمی یا بر حسب زمینه جایزه به دیگر نهاد مربوطه می‌فرستد./روزنامه قانون