فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جایزه بهترین بازیگر اسکار 2016 می رسد به...



در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در روز یکشنبه9 اسفند 1394 در دالبی تئاتر هالیوود در کالیفرنیا برگزار می شود، جوایز آکادمی (که به اسکار معروف هستند) در 24 رشته توزیع می شوند.

در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار که توسط آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (AMPAS) در روز یکشنبه 28 فوریه 2016 (9 اسفند 1394) در دالبی تئاتر هالیوود در کالیفرنیا برگزار می شود، جوایز آکادمی (که به اسکار معروف هستند) در 24 رشته توزیع می شوند.

این مراسم از شبکه ABC در ایالات متحده پخش خواهد شد که تولید آن را دیوید هیل و رجینالد هادلین بر عهده دارند. کریس راک (بازیگر) مجری امسال این مراسم است که پس از اجرای این مراسم در سال 2005، این دومین بار است که اجرای این مراسم را بر عهده دارد.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


نامزدهای هشتاد و هشتمین دوره جوایز آکادمی در روز 14 ژانویه 2016 رأس ساعت 5:30 پی اس تی در تئاتر ساموئل گلدوین در بورلی هیلز کالیفرنیا توسط کارگردانان گیرمو دل تورو و انگ لی، رئیس آکادمی، شریل بون آیزاکس و جان کراسینسکی (بازیگر) اعلام شدند.

فیلم "بازگشته" (The Revenant) با 12 نامزدی در رده اول و پس از آن "مکس دیوانه: جاده خشم" (Mad Max: Fury Road) با 10 نامزدی در رده دوم بیشتری نامزدی ها در میان دیگر فیلم ها قرار دارند. برای دومین سال پیاپی، فیلمی به کارگردانی آلخاندرو گونسالس اینیاریتو بیشترین نامزدی اسکار را بدست می آورد.

پوستر رسمی اسکار 2016 را در زیر مشاهده کنید.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


نامزدهای بهترین بازیگران نقش اول مرد بر طبق وبسایت رسمی جوایز آکادمی (اسکار) به قرار زیر هستند:

1- برایان کرنستون از فیلم "ترامبو" (Trumbo)
 این اولین نامزدی اسکار برای برایان کرنستون است.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


2- مت دیمون از فیلم "مریخی" (The Martian)
این چهارمین نامزدی اسکار برای مت دیمون است. وی قبلاً برای فیلم "شکست ناپذیر" (Invictus) (2009) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم "ویل هانتینگ خوب" (Good Will Hunting) (1997) شده بود و همان سال برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه نویس برای فیلم "ویل هانتینگ خوب" شد.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


3- لئوناردو دی کاپریو از فیلم "بازگشته" (The Revenant)
این ششمین نامزدی اسکار برای لئوناردو دی کاپریو است. او قبلاً نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم "گرگ وال استریت" (The Wolf of Wall Street) (2013)، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم "الماس خونین" (Blood Diamond) (2006)، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم "هوانورد" (The Aviator) (2004) و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل برای فیلم "چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می دهد" (What’s Eating Gilbert Grape) (1993) شده بود.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


4- مایکل فَسبندر از فیلم "استیو جابز" (Steve Jobs)
این دومین نامزدی اسکار برای مایکل فسبندر است. وی قبلاً نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل برای فیلم "12 سال بردگی" (12 Years A Slave) (2013) شده بود.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


5- ادی ردمین از فیلم "دختر دانمارکی" (The Danish Girl)
این دومین نامزدی اسکار برای ادی ردمین است. وی قبلاً برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم "نظریه همه چیز" (The Theory of Everything) (2014) شده بود.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


نامزدهای بهترین بازیگران نقش اول زن بر طبق وبسایت رسمی جوایز آکادمی (اسکار) به قرار زیر هستند:

1- کیت بلانشت از فیلم "کارول" (Carol)
این هفتمین نامزدی اسکار برای کیت بلانشت است. وی قبلاً برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "جاسمین غمگین" (Blue Jasmine) (2013)، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "الیزابت: دوران طلایی" (Elizabeth: The Golden Age) (2007)، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل برای فیلم "من آنجا نیستم" (I’m Not There) (2007)، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل برای فیلم "یادداشت هایی بر یک رسوایی" (Notes On A Scandal) (2006)، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل برای فیلم "هوانورد" (The Aviator) (2004) و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "الیزابت" (Elizabeth) (1998) شده بود.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


2- بری لارسون از فیلم "اتاق" (Room)
این اولین نامزدی اسکار برای بری لارسون است.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


3- جنیفر لارنس از فیلم "جوی" (Joy)
این چهارمین نامزدی اسکار برای جنیفر لارنس است. وی قبلاً نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل برای فیلم "حقه بازی آمریکایی" (American Hustle) (2013)، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "دفترچه امیدبخش" (Silver Linings Playbook) (2012) و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "استخوان زمستان" (Winter’s Bone) (2010) شده بود.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


4- شارلوت رَمپلینگ از فیلم "45 سال" (45 Years)
این اولین نامزدی اسکار برای شارلوت رمپلینگ است.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


5- سیرشا رونان از فیلم "بروکلین" (Brooklyn)
این دومین نامزدی اسکار برای سیرشا رونان است. وی قبلاً نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل برای فیلم "تاوان" (Atonement) (2007) شده بود.

 

اخبار فرهنگی,خبر های فرهنگی, بازیگر اسکار


اخبار فرهنگی - برترینها


ویدیو مرتبط :
‫ترانه علیدوستی بازیگر فیلم «فروشنده»: حاضر نشدن در مراسم اعطای جایزه اسکار تصمیم درستی بود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه اسکار جلوه‌های تصویری به کدام فیلم می‌رسد؟



جایزه اسکار جلوه‌های تصویری به کدام فیلم می‌رسد؟

 آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی 10 فیلم راه‌یافته به فهرست کوتاه بخش جلوه‌های تصویری هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، «اسپایدرمن شگفت‌انگیز»، «اطلس ابر»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»، «جان کارتر»، «زندگی پی»، «انتقامجویان»، «پرومته»، «اسکای‌فال» و «سفیدبرفی و شکارچی»، 10 فیلم این فهرست هستند. 

«مردان سیاهپوش 3» و «ناو» که انتظار می‌رفت یکی از رقبای بخش جلوه‌های ویژه اسکار 85 باشند، از راه‌یابی به فهرست کوتاه بازماندند، همین طور «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 2». البته هیچ یک از فیلم‌های قبلی «گرگ و میش» هم به فهرست کوتاه این بخش راه پیدا نکردند. 

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» ساخته پیتر جکسون اولین فیلم سه‌گانه «هابیت» است که داستان آن پیش از «ارباب حلقه‌ها» سه‌گانه قبلی جکسون روی می‌دهد. هر سه فیلم «ارباب حلقه‌ها» برنده اسکار جلوه‌های تصویری شدند. 

جلوه‌های ویژه «هابیت» در شرکت وتا در ولینگتون تحت نظارت جو لتری برنده چهار جایزه اسکار ساخته شده است. وتا که متعلق به جکسون است با همکاری شرکت آی‌ال‌ام جلوه‌های تصویری «انتقامجویان» را هم ساخته که یکی دیگر از فیلم‌های راه‌‌یافته به فهرست کوتاه است.

کار سونی پیکچرز ایمیج‌ورک در مجموعه «اسپایدرمن» قبلا هم از سوی آکادمی مورد توجه قرار گرفته است. هر دو فیلم «اسپایدرمن» و «اسپایدرمن 2» نامزد اسکار شدند و فیلم دوم اسکار جلوه‌های تصویری را به خانه برد. 

یک دنباله دیگر هم در این بخش سابقه دارد. «شوالیه تاریکی» فیلم دوم سه‌گانه بتمن ساخته کریستوفر نولان سال 2009 در این بخش نامزد اسکار شد. اکنون «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بخت دریافت این جایزه را دارد. 

راه‌یابی «اسکای‌فال» در این فهرست هم قابل توجه است. پیش از این مامور 007 تنها دو بار توانسته به فهرست نامزدهای اسکار جلوه‌های تصویری راه یابد. «تاندربال» (1965) جایزه اسکار این بخش را هم برد و «مون‌ریکر» (1979) تنها نامزد بود. 

اعضاء کمیته اجرایی شاخه جلوه‌های تصویری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی 3 ژانویه 2013 (14 دی) تشکیل جلسه می‌دهند و پس از دیدن گزیده‌ای 10 دقیقه‌ای از هر 10 فیلم فهرست کوتاه پنج نامزد نهایی این بخش را انتخاب می‌کنند. 

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 10 ژانویه (21 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء‌ جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود. 

پارسال اسکار جلوه‌های تصویری به فیلم «هوگو» رسید.

از سال 1996 تا 2010 سه فیلم برای دریافت جایزه اسکار جلوه‌های تصویری رقابت می‌کردند. آکادمی از سال 2011 با توجه به استفاده رو به افزایش هالیوود از جلوه‌های ویژه تصمیم گرفت تعداد نامزدهای این بخش به پنج فیلم افزایش پیدا کند./خبرآنلاین