فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

تولید مجموعه اپیزودیک «چرخِ فلک» در تهران ادامه دارد / «بیتا» تازه‌ترین اپیزود سریال مناسبتی ماه رمضان تلویزیون + تصاویر



اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,چرخ فلک

مجموعه تلویزیونی اپیزودیک «چرخِ فلک» برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان آماده می‌شود.

به گزارش آنا، به نقل از مشاور رسانه‌ای مجموعه «چرخِ فلک»، این سریال به تهیه‌کنندگی مجید مولایی از تولیدات مرکز امور نمایشی سیماست که مراحل تولید خود را از اواخر سال گذشته آغاز کرد و همچنان تصویربرداری آن ادامه دارد.

اپیزودهای این سریال را عزیز‌ا... حمیدنژاد و بهرام عظیم پور به طور مجزا جلوی دوربین می‌برند. عوامل اصلی مشترک این سریال اپیزودیک عبارتند از: تهیه‌کننده: مجید مولایی، نویسنده: علیرضا طالب‌زاده، مجری طرح: کامبیز دارابی، تدوین: حسین غضنفری، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری، طراح چهره‌پردازی: محمدرضا قومی، مدیرتولید: حیدر زرقومی و مشاور رسانه‌ای: هادی داداشی.

«بیتا» تازه‌ترین اپیزود سریال مناسبتی ماه رمضان تلویزیون است. تصویربرداری این اپیزود از سریال «چرخِ فلک» به تازگی در تهران آغاز شده است.

لیلا اوتادی، کامبیز دارابی، بهناز جعفری، بهرام ابراهیمی، میثم فرهومند(بازیگر نوجوان فیلم تنهای تنهای تنها)، احسان امانی، مهوش صبرکن، حشمت آرمیده و اندیشه فولادوند در این اپیزود به کارگردانی بهرام عظیم‌پور بازی دارند.

در خلاصه داستان این اپیزود آمده: بیتا یک روز به طور اتفاقی با پسر نوجوان کارتون خوابی آشنا شده و سعی می‌کند به او کمک کند، اما در همین حین پسرک خودروی گران قیمت بیتا را به سرقت می‌برد. بیتا در صدد پیدا کردن خودروی خود بر می‌آید، اما در این اثنا اشخاصی خودرو را از چنگ پسرک در می‌آورند و .....

اصلی اپیزود «بیتا» عبارتند از: کارگردان: بهرام عظیم‌پور، مدیر تصویربرداری: محمد حدادی، صدابردار: محمد شیوندی، انتخاب بازیگران: مژگان خالقی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: رضا شریفی، دستیار دوم کارگردان: بهنام سلیمانی، منشی صحنه: تهمینه مرتضوی، دستیار مجری طرح: محسن صرافی، دستیار تدوین: رضا کردبچه، عکاس: علی حمیدنژاد، تصویربردار پشت صحنه: عرفان فرهادی، دستیار تولید: روح الله رهبری، امور بیمه: پرهام کریمی، مدیر تدارکات: حسین میرزامحمدی، دستیاران تصویر: سعید گودرزی، علی محمدی، تیام کیانی، سعید شاه‌محمدی، دستیار اول صحنه: مهدی ستاری، دستیار اول لباس: زهره رفیعی، مدیر صحنه: علی سلیمانی، دستیار صحنه: محدث یوسفی، مسئول لباس: نیلوفر میرزایی، دستیار صدا: محسن شیوندی، سجاد سخایی، مجریان چهره‌پردازی: هادی لطفی و نیلوفر گوهردوست، مسئول هنروران: مریم دل‌غمین، دستیار تدارکات: مهدی رهبری، همیار تدارکات: ابراهیم اکبری، میثم فرخی، فرزین مهدی‌پور، حمل و نقل: صفر بختیاری، سعید سریع‌کار، پرویز یعقوب نژاد، حمیدرضا عراقی، حسن خدیری، جعفر صادقلو، مجید فراهانی، علی محمدی، محسن صفی‌الهی، نیما علی‌اصغری، محمدرضا معروفی، جلیل یوسفی، سینه موبیل: وحید بیگلری، سعید عابدنیا.

سریال «چرخِ فلک» قرار است از یکی از شبکه‌های سیما در ایام ماه رمضان روی آنتن رود.

«کامران»، «مینا»، «سارا» و «باران» به کارگردانی عزیز ا... حمید نژاد و «داود» و «خالد» به کارگردانی بهرام عظیم پور از دیگر اپیزودهای این سریال هستند که این روزها مراحل فنی خود را طی می کنند.

اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,چرخ فلک

 


ویدیو مرتبط :
تیزر مناسبتی ماه رمضان بانک تجارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت صحنه مجموعه مناسبتی ماه رمضان / دردسرهای عظیم در کوچه تنگه + تصاویر



اخبار , اخبار فرهنگی,سریال های ماه رمضان,بازیگران سریال دردسرهای عظیم 2

 

سریال دردسرهای عظیم 2 در خانه‌ای مخروبه در انتها سوهانك در حال تصویربرداری است.

در چند سال اخیر هنگام نزدیکی به ماه مبارک رمضان، همه در انتظار این هستند که رسانه‌ ملی چه مجموعه‌هایی را برای این ایام تدارک دیده چراکه سریال‌های تلویزیونی در این ماه یکی از سرگرم کننده‌ترین برنامه‌ها برای افراد روزه دار بعد از یک روز عبادت است. با توجه به اینکه از چندی پیش مشخص شد که سریال‌های "پایتخت4"، "گاهی پشت سرت نگاه کن"، "دردسرهای عظیم 2" از مجموعه‌هایی هستند که قرار است از شبکه‌های مختلف پخش شود، بنابراین ما هم سری به پشت صحنه "دردسرهای عظیم 2" به کارگردانی "برزو نیک نژاد" زدیم، مجموعه‌ای که چندی پیش سری اول آن از شبکه سه سیما پخش شد و حالا سری دوم آن هم قراره در ماه مبارک رمضان مخاطبان را از آنتن همین شبکه سرگرم کند به همین جهت پس از هماهنگی با مدیر تولید برنامه در یک روز اردیبهشتی به سمت لوکیشن تصویر برداری این سریال در انتهای بلوار ارتش انتهای سوهانک رفتیم. پس از طی مسیر به جاده‌ی خاکی در انتهای سوهانک رسیدیم مکانی پر از باغ‌های سرسبز و زیبا کوچه‌ای به نام گوچه تنگه، پس از عبور از کوچه‌ی باریک و خاکی که بی شباهت با نامش نبود به یک خانه رسیدیم دری قدیمی با سقفی کوتاه که انسان را به یاد خانه‌های روستایی می‌انداخت. بعد از ورود به خانه از پله‌های قدیمی و آجری بالا رفتیم و با یک حیاط نسبتا بزرگ، دلباز و سرسبز و چند هزار متری روبرو شدیم حیاطی که دور تا دور آن توسط باغ‌های سرسبز احاطه شده بود حیاطی با دیوار‌های کوتاه، به طوری که از داخل با اشراف کامل به خوبی می‌توانستیم باغ‌های اطراف را نظاره کنیم و از آن فضا لذت ببریم پس از دیدن لوکیشن اولین سوالی که در ذهنم ایجاد شد این بود که لوکیشن را از کجا پیدا کردند، در همین فکر بودم که در گوشه‌ای از حیاط چشمم به آلاچیق بزرگی افتاد جایی که "صفا آقا جانی" بازیگر نقش "دریا" روی آن نشسته بود به سمتش رفتم و پس از احوالپرسی ، که ذهنم را درگیر کرده بود، از او پرسیدم او هم در جواب گفت: این لوکیشن را "مهران مهام" تهیه کننده سریال پیدا کرده بعد  درباره‌ی ادامه نقش و مضمون قصه عنوان کرد:‌ این مجموعه در ادامه سری اول است و چون مالک لوکیشن قبلی قصد تخریب و ساخت مجدد  خانه را داشت بنابراین تهیه کننده این مکان ار برای سری دوم انتخاب کرد و قصه با این روند آغاز می‌شود که تمام همسایه‌ها با  هم به این خانه نقل مکان می‌کنند.

گوشه دیگر این حیاط بزرگ با باغچه‌های متنوع و گل تزیین شده بود، میز ناهار خوری بزرگی هم در وسط حیاط برای استراحت و صرف غذای عوامل وجود داشت چند تر آن طرف تر دقیقا روبروی آلاچیق چند اتاق بود که متعلق به مهران رجبی (میرزاده) و همسرش صفا آقاجانی (دریا) بود.

 

اخبار , اخبار فرهنگی,سریال های ماه رمضان,بازیگران سریال دردسرهای عظیم 2


پس از کنکاش و دیدن کامل حیاط از کنار این اتاق پله‌هایی وجود داشت که پس از ده پله به یک ایوان خیلی زیبا منتهی می‌شد جایی که چند صندلی و میزگردی در آنجا بود و مهران مهام به همراه چند تن از عوامل گروه دورهم نشسته بودند پس از دیدن "مهران مهام" تهیه کننده‌ای که مجموعه‌هایی چون "نرگس"، "روزهای بد به در"، "متهم گریخت" و... را به یادمان می‌آورد، رفتم و پس از احوالپرسی از او پرسیدم که لوکیشن به این زیبایی و غیر دسترسی را از  کجا یافتید، او در پاسخ گفت: بدلیل اینکه امکان اجاره‌ی لوکیشن قبلی ار نداشتیم بنابراین پس از جستجوی بسیار این مکان را خودم پیدا کردم اینجا خانه‌ای مخروبه بود که کسی به غیر از نگهبان افغانی در آن زندگی نمی‌کرد حتی جاده‌ی منتهی به این خانه هم ماشین رو نبود بنابراین با آوردن لودر جاده را صاف و حتی قسمتی از مسیر را آسفالت کردیم و بعد داخل اتاق و حیاط را بازسازی کرده و کار را شروع کردیم.

مهام هدف خود از انتخاب این لوکیشن را اینگونه عنوان کرد:‌هدفم انتخاب یک لوکیشن بدور از فضای آپارتمانی بود به گونه‌ای که مردم با دیدن آن در سر سفره‌ی افطار لذت ببرند.

مهام این را هم اضافه کرد که در طی قصه مضامین و محتوای آن با ماه مبارک رمضان هم خوانی دارد و با پهن کردن سفره افطار در حیاط این خانه فضا با لحظات معنوی مردم گره خواهد خورد و به طور حتم از آن لذت خواهند برد.

پس از صحبت با مهام از ادامه پله‌ها بالا رفتیم و به یک بالکن رسیدیم بالکنی که وسط آن چند اتاق یعنی خانه فیروزه، بهار و نوید بود گروه در این خانه مشغول ضبط پلان بودند.

در همین هنگام صدای زنگ موبایل می‌آید.

فیروزه: این صدا از کجاست؟

نوید چهار دست و پا می‌رود و موبایلی را پشت یکی از پشتی‌ها پیدا می‌کند.

نوید:‌ این مال عمو منصوره...

فیروزه: جواب نده...جواب نده...

بهار: حالا چی کار کنیم با این گوشی؟

فیروزه: زنگ بزن بیاد ببره-زنگ بزه بیاد ببره

در هنگام ضبط پلان بر روی صندلی کنار این بالکن نشسته بودم باد ملایم بهاری صورتم را نوازش می‌کرد و گاه گاهی هم صدای پرندگان می‌رسید فضایی بدور از دود و آلودگی صوتی تهران، این هوا حس خوبی را در وجود انسان ایجاد می‌کرد از بالای بالکن تا چشم کار می‌کرد کوه و درخت بود درختانی که سبزی و تازگی‌شان به همراه وزش باد انسان را ساعاتی از هر گونه دغدغه‌ی فکری دور می‌کرد.

اخبار , اخبار فرهنگی,سریال های ماه رمضان,بازیگران سریال دردسرهای عظیم 2


این بالکن بزرگ با نرده‌های سبز رنگ حفاظت شده بود و روی نرده‌ها به فاصله‌های نزدیک هم توسط گلدانهای شمعدانی تزیین شده بود.

برزو نیک نژاد کارگردان این سریال پیش از تجربه کارگردانی، نویسندگی سریال‌هایی چون "دودکش" را در کارنامه خود دارد.

"نیک نژاد" پس از ضبط سکانس و تمرین و دور خوانی با بازیگران در حد فاصل ضبط سکانس بعدی نزد ما آمد و کمی درباره قصه‌ی سری دوم گفت: اینکه قصه با وصلت بهار و لطیف شروع می‌شود و مضمون قصه یک زندگی سنتی، ایرانی، شرقی با باورهای مذهبی است و از آنجا که ماه رمضان ماه خود سازی است ما در روند قصه این مضامین در لا به لای قصه وجود دارد.

پس از خداحافظی با گروه در کوچه مهران مهام را دوباره دیدیم و به او گفتم واقعا جای زیبا و دلبازی را پیدا کرده بودید و او یک خانه‌ی مخروبه‌ی دیگر در اطراف این خانه را نشانمان داد و گفت: قرار است با یکی از کارگردانان خانم یک سریال عروسکی در این خانه بسازیم.

گفتنی است، سریال دردسرهای عظیم 2 به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی مهران مهام در ایام ماه مبارک رمضان در 26 قسمت از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

 

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران