فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

تلویزیون در هفته ای که گذشت



 

تلویزیون در هفته ای که گذشت: استعفای پرحاشیه معاون سیما

 

تلویزیون در هفته ای که گذشت:

 

استعفای پرحاشیه معاون سیما.استعفای ناگهانی و پرحاشیه معاون سیما یک روز بعد از بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی "نون و ریحون"ٰ، تغییر نظر سخنگوی شورای شهر اصفهان درباره مجموعه "در مسیر زاینده رود" و دفاع قائم مقام شبکه سه از برنامه "ماه عسل" با اجرای حسن جوهرچی از نکات خواندنی هفته گذشته صدا و سیما است.

 

 

استعفای ناگهانی و پرحاشیه معاون سیما یک روز بعد از بازدید از پشت صحنه مجموعه تلویزیونی "نون و ریحون"ٰ، تغییر نظر سخنگوی شورای شهر اصفهان درباره مجموعه "در مسیر زاینده رود" و دفاع قائم مقام شبکه سه از برنامه "ماه عسل" با اجرای حسن جوهرچی از نکات خواندنی هفته گذشته صدا و سیما است.

 

مرتضی میرباقری، معاون سیما اول شهریور ماه بعد از افطار از مجموعه تلویزیونی "نون و ریحون" بازدید کرد. این در حالی بود که هنوز ۲۴ ساعت نگذاشته بود که ظهر دوم شهریورماه خبر استعفای او شنیده شد و خبر مراسم تودیع و معارفه او و علی دارابی که با حفظ سمت قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، معاون سیما شد از دفتر اطلاع رسانی رئیس سازمان صدا و سیما برای خبرگزاری ایمیل شد.

 

استعفای ناگهانی میرباقری همراه با حاشیه های فراوانی بوده است. شنیده می شود استعفای او به خاطر مجموعه "نون و ریحون" بوده که با زبان طنز به برخی مسائل پرداخته که سیاسی تعبیر شده است. برخی شنیده ها هم می گوید عزت الله ضرغامی خیلی از کار معاون سیما رضایت نداشته و او را مجبور به نوشتن استعفا کرده است.

 

میرباقری معاون سابق سیما بعد از مراسم تودیع و معارفه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد دلایل استعفایم را در آینده ای نزدیک اعلام می کنم.

 

مرتضی میرباقری در بازدید از پشت صحنه مجموعه "نون و ریحون" گفت: مسئولان اگر قدرت مانور به هنرمندان بدهند باعث موفقیت بیشتری در جذب مخاطب می شوند. ما نیز از هنرمندان پشتیبانی می کنیم. اگر مواردی نیز پیش آمده استثنا بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

شایعه رفتن مرتضی میرباقری از معاونت سیما پارسال خیلی شنیده می شد، اما میرباقری در گفتگویی که ۲۲ آذرماه سال۸۸ با خبرنگار مهر داشت گفت: به هر حال شایعه زیاد است، ولی فعلاً حکم بقیه را صادر می کنیم. ان شان الله در پنج سال دوم هم در معاونت سیما هستم.

 

ـ مرتضی میرباقری معاون سابق سیما در پشت صحنه مجموعه "نون و ریحون" در گفتگو با خبرنگاران درباره پخش ربنا با صدای محمدرضا شجریان از صداوسیما در ماه مبارک رمضان گفت: شجریان به خاطر مواضع ضد انقلابی خود دیگر صلاحیت کافی برای حضور در قلب مردم را ندارد.

 

- مجموعه تلویزیونی "قهوه تلخ" به کارگردانی مهران مدیری که بارها خبر پخش یا عدم پخش آن از شبکه سه شنیده می شد قرار است از ۲۰ شهریور ماه در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

- مجید ابهری، استاد دانشگاه و آسیب شناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان سعی دارند با طرح مضامین خشن و لوده، نظر مخاطبان را جلب کنند، گفت: شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما باید بر محتوای سریال های تلویزیونی نظارت کند.

 

- تعدادی از بازیکنان تیم استقلال موضع گیری متفاوتی نسبت به مضمون سریال "در مسیر زاینده رود" ساخته حسن فتحی دارند.

 

- دکتر قاسمی مدیر رادیو سلامت هم از افزایش ساعت پخش برنامه های این شبکه رادیویی خبر داد.

 

- حسن فتحی، کارگردان مجموعه تلویزیونی "در مسیر زاینده رود" از باشگاه های استقلال ،پیروزی، ذوب آهن و سپاهان تقدیر کرد. او گفت: در شرایطی که این تیم ها در جریان مسابقات لیگ برتر هستند و هر کدام مشکلات خاص خود را دارند، اما با این حال با در اختیار گذاشتن بازیکنانش برای حضور در این سریال همکاری کردند.

 

- ابوالفضل قربانی سخنگوی شورای شهر اصفهان که هفته گذشته در گفتگو با یکی خبرگزاری ها از لهجه اصفهانی مجموعه تلویزیونی "در مسیر زاینده رود" گلایه کرده بود ، اما او اخیراً در گفتگو با خبرنگار مهر هدف تهیه کنندگان مجموعه تلویزیونی "در مسیر زاینده رود" را ارزشمند دانست و تاکید کرد ایرادهای پیش آمده در لهجه اصفهانی این سریال غیر عمدی است.

 

-هاشم رضایت قائم مقام مدیر شبکه سه در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفت: مجموعه "ماه عسل" همچون سال های گذشته پربیننده است و به خاطر تغییر مجری مخاطبان را از دست ندادیم. تماس های زیادی برای این برنامه داریم که برخی انتقاد دارند و برخی هم تعریف می کنند.

 

این در حالی است که پرویز فارسیجانی دبیر شورای معارف سیما در نشست خبری که قبل از ماه رمضان داشت اعلام کرد سال گذشته بیشترین انتقاد را به برنامه "ماه عسل" با اجرای احسان علیخانی داشتیم.... / گزارش : خبرگزارى مهر 


ویدیو مرتبط :
عملکرد انجمن علمی تلویزیون در دو ترمی که گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گذری بر دنیا در هفته ای که گذشت (6)


عکس هایی که در زیر مشاهده می کنید بعضی وقایع مهم یا جالب جهان را در روزهای اخیر نشان می دهند.