فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

تالارهای نمایشی از ۱۵ فروردین...



 

 

تالارهای نمایشی از ۱۵ فروردین آغاز به كار می كند

 

تماشاخانه ایرانشهر از ۱۵ فروردین ماه فعالیت مجدد خود را آغاز می كند و مجموعه تاتر شهر نیز از ۱۷ فروردین میزبان ۵ نمایش جدید است



۱۵ اثر نمایشی با فرا رسیدن فصل بهار و بعد از تعطیلات نوروزی، زینت‌ بخش تالارهای نمایشی می‌شوند.

به نقل از سایت ایران تئاتر، تالارهای نمایشی شهر تهران از نیمه فروردین‌ماه بهاری دیگر را تجربه می‌کنند تا آغازی دوباره بر فعالیت‌های آن‌ها در طول سال یک سال پر تلاطم باشد.



● مجموعه تئاترشهر

تالار اصلی این مجموعه از نیمه فروردین‌ماه میزبان نمایش "پروفسور بوبوس" به کارگردانی "آتیلا پسیانی" می‌شود. در این نمایش چهره‌های سینمایی و تلویزیونی همچون رضا کیانیان، هانیه توسلی، لیلی رشیدی، بابک حمیدیان، فاطمه نقوی و... به ایفای نقش خواهند پرداخت که از ۲۷ فروردین‌ماه مهمان این تالار خواهد شد.

نمایش ایتالیایی "دکتر فرانکشتاین" به کارگردانی "سالماتره تراماچره" از ۱۷ فروردین‌ماه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

این نمایش در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

تالار سایه بعد از تعطیلات نوروزی میزبان اجرای نمایش "مکبث" به کارگردانی رضا ثروتی است.

این اثر نیز در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه ویژه جشنواره را از آن خود کرد.

در کارگاه نمایش نیز نمایش "۱۱:۱۱" به کارگردانی مشترک "رکسانا بهرام و حسن برزگر" اجرا می‌شود. این نمایش که از مشاوره پانته‌آ بهرام برخوردار بوده، داستان مردی است که در خواب گم می‌شود.

نمایش "خدا در آلتونا حرف می‌زند" به کارگردانی "مسعود دلخواه" نیز در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش بازیگرانی چون بهزاد فراهانی، آهو خردمند، بهاره رهنما، کاظم بلوچی، محبوبه بیات و... به ایفای نقش می‌پردازند.



● تماشاخانه ایرانشهر


اجرای دو نمایش "مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش" و "به خاطر یک مشت روبل" تا بعد از تعطیلات نوروزی ادامه می‌یابد.

نمایش "مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش" به کارگردانی "رضا حداد" با بازی لیلی رشیدی، برزو ارجمند، سیامک انصاری و... و نمایش "به خاطر یک مشت روبل" به کارگردانی "حسن معجونی" با بازی سعید چنگیزیان، مهدی کوشکی، داریوش موفق و...

از نیمه فروردین‌ماه اجراهای خود را در این تماشاخانه از سر می‌گیرند.



● تالار فردوسی


تالار فردوسی که تا ۲۴ اسفندماه میزبان نمایش "اپرای مولوی" بهروز غریب‌پور بود، فعالیت خود را از ۲۲ فروردین‌ماه با آغاز اجرای رپرتوار ۴ اپرای بهروز غریب‌پور از سر می‌گیرد.

این رپرتوار شامل تمامی آثار اپرایی غریب‌پور اعم از "رستم و سهراب"، "مکبث"، "عاشورا" و "اپرای مولوی" است. شروع این رپرتوار با اجرای "اپرای مولوی" به مدت ۱۰ شب خواهد بود.



● تماشاخانه سنگلج

نمایش "بهرام و گل اندام" به کارگردانی "حسن عظیمی" آغازگر فعالیت خاستگاه تئاتر ملی در سال ۸۹ خواهد بود.

این نمایش جزء آثار برگزیده چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی است. که به صورت کمدی و سیاه‌بازی اجرا می‌شود.



● تالار مولوی

دو نمایش "هتل کالیفرنیا" به کارگردانی "بهرام تشکر" و "فاصله تاریک ستاره‌ها" به کارگردانی "ایثار ابومحبوب" از نیمه فروردین‌ماه در تالار مولوی روی صحنه می‌روند.

نمایش "هتل کالیفرنیا" که در سالن کوچک این تالار اجرا می‌شود، داستان دو زوج جوان است که به هتل کالیفرنیا می‌روند و دچار مشکلاتی می‌شوند.

نمایش "فاصله تاریک ستاره‌ها" نیز در سالن اصلی این تالار اجرا می‌شود.



● تالار هنر


در تالار هنر فروردین‌ماه امسال، علاوه بر این که اجرای نمایش "لافکادیو" به کارگردانی "رامین کهن" در آن ادامه می‌یابد، دو نمایش جدید نیز اجرا می‌شوند.دو نمایش "بیگ بیگو" به کارگردانی "حسین مزینانی" و "رویای بارانی" از ۲۲ فروردین‌ماه در این تالار روی صحنه می‌روند.

اجرای نمایش "لافکادیو" نیز از ۱۵ فروردین به مدت یک هفته در این تالار ادامه می‌یابد.



● خانه نمایش


خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر از ۱۵ فروردین‌ماه میزبان نمایش "اگر شبی از شب‌های تهران مسافری" به کارگردانی "علی شمس" می‌شود.

این نمایش طنز با حضور بازیگرانی چون وحید آقاپور، علی فلاحت‌پیشه، روح الله کمانی و... روی صحنه می‌رود و داستانی طنزآمیز را روایت می‌کند.

 


ویدیو مرتبط :
منتخب خبرهای ورزشی ۱۵ فروردین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۵ شغل مشمول دریافت فوق‌العاده ویژه/ پرداخت میانگین ۴۰۰ هزار تومان از فروردین ۹۵ به کارکنان



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی, آموزش و پرورش

مدیر کل امور اداری آموزش و پرورش از پرداخت فوق العاده ویژه کارکنان وزارت آموزش و پرورش از فروردین ۹۵ در صورت تامین اعتبار خبر داد.

 سید حسن حسینی (مدیر کل امور اداری آموزش و پرورش) در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره پرداخت فوق‌العاده ویژه به پرسنل و کادر اداری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هیات وزیران در تاریخ ۱۵ /۱۱/ ۹۳ مصوبه‌ای داشت و آن را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد؛ که بر اساس آن چنانچه ۲۵ درصد مشاغل برای دریافت فوق‌العاده ویژه به تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد، فوق‌العاده ویژه تا سقف ۳۰ درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر اضافه شود.

مدیر کل امور اداری آموزش و پرورش با بیان این مطلب که آموزش و پرورش پس از این مصوبه، مشاغلی که مشمول بند ۱۰ ماده ۶۸ می‌شدند را به سازمان مدیریت اعلام کرد، گفت: این مشاغل «وظایف و فعالیت‌های تخصصی، ستادی و تحقیقاتی» را شامل می‌شوند که سازمان ۱۵ شغل ما را پس از یکسال و اندی تایید و در تاریخ ۲۷/۱۱/۹۴ ابلاغ کرد.

حسینی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت مجوز داده است که به شرط تامین اعتبار از منابع داخلی پرداخت فوق‌العاده شغل از تاریخ ۱/۱/۹۵ آغاز می‌شود، اظهار داشت: میزان پرداخت فوق العاده شغل به افراد بستگی به میزان حقوق آن‌ها دارد و به طور میانگین حدود ۳۰۰ ، ۴۰۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: این فوق‌العاده شغل صرفا برای مشاغل اداری و ادارت کل آموزش و پرورش استان و مناطق است و در مجموع ۹۰۰ نفر مشمول دریافت فوق‌العاده ویژه در وزارت آموزش و پرورش هستند.

 

 اخبار  اجتماعی  - ایلنا