فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

تالاب زیبای هشيلان



 

تالاب هشیلان در 26 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه در دهستان «الهیار خانی» و در دامنه کوه های «خورین» و «ویس» قرار دارد و با مساحت تقریبی 450هکتار، یکی از زیست*بوم*های زیبای غرب کشور است.

 

این تالاب محلی برای استراحت موقتی پرندگان مهاجر، نقشی موثر در تغذیه آب*های زیرزمینی و فراهم كردن محیطی مناسب برای رشد گونه*های خاص گیاهی و آب و هوا استان دارد. حیات پرندگان كنار آبزی وابسته به اکوسیستم موجود منطقه است و آبزیان دیگر نیز که شامل ماهی*ها و لاک*پشت*ها و دیگر موجودات است در معرض نابودی قرار دارند.

 

 

 

تالاب هشیلان

 

 

در این تالاب حدود یک 110جزیره بزرگ و کوچک با مساحت تقریبی یک صد متر مربع تا یک هکتار وجود دارد و حدود سه درصد مساحت تالاب را تشکیل می دهند.در این جزایر به تناسب شرایط خاص، گونه*های گیاهی و جانوری شکل گرفته است. پوشش گیاهی سطح تالاب علفی است و بعضا به صورت گیاهان آبزی در داخل آب و غیرآبزی در جزایر مستقر شده است. پوشش گیاهی این تالاب شامل گونه*های بید به صورت پراکنده و بسیار اندک و گونه*های علفی چون سیم واش، نیلوفر آبی، عدسک آبی، بزواش و ... است.

 

 

در داخل و حاشیه تالاب علاوه بر راسته جوندگان از خانواده موش*ها، پستاندارانی چون گرگ، روباه، خرگوش، شغال و گربه وحشی نیز زندگی می*کنند. ارتفاعات خورین واقع در شمال و شمال غرب تالاب، زیستگاه مناسبی جهت بز وحشی است.

 

 

«تشی» نیز از جانوران دیگری است که در این ارتفاعات مشاهده می*شود؛ همچنین تعداد زیادی مار و لاک پشت نیز در این تالاب وجود دارند.

 

 

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تالاب زیبای شادگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با تالاب زیبای انزلی آشنا شویم!!!



 

 

 

تالاب انزلی در حدود 40 کیلومتری شمال رشت و در جنوب غربی شهرستان انزلی و دریای خزر قرار دارد.

 

 

تالاب انزلی

 

 

 

وسعت این تالاب فصول زمستان و بهار به علت افزایش بارندگی به حدود 120 کیلومتر مربع می رسد و در تابستان و پاییز به حدود 80 کیلومتر تقلیل می باید.

 

تالاب انزلی

 

 

 

تالاب انزلی که یک تالاب بین المللی است؛ زیستگاه مناسبی برای برای آبزیان و پرندگان مهاجر به شمار می آید. علاوه بر این؛ تالاب انزلی محل تخم ریزی ماهیان به ویژه ماهیان سفید بوده و در مجموع با توجه به زیبایی های چشمگیر خود می تواند به عنوان اکوسیستم آبی-طبیعی، گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

 

 

 

تالاب انزلی