فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

"بی‌خود و بی‌جهت" باز هم جنجال آفرید!


در حالی كه غیبت فیلم جدید عبدالرضا كاهانی در بخش مسابقه سی امین جشنواره فیلم فجر سوالهای بسیاری را ایجاد كرده بود دقابقی قبل سازندگان "بی خود و بی جهت" آخرین وضعیت حضور این فیلم در جشنواره فجر را اینطور اعلام كردند...

در حالی كه غیبت فیلم جدید عبدالرضا كاهانی در بخش مسابقه سی امین جشنواره فیلم فجر سوالهای بسیاری را ایجاد كرده بود دقابقی قبل سازندگان "بی خود و بی جهت" آخرین وضعیت حضور این فیلم  در جشنواره فجر را اینطور اعلام كردند:

«بی خود و بی جهت» ششمین فیلم عبدالرضا کاهانی برای حضور در سی امین جشنواره فیلم فجر و دریافت پروانه نمایش عمومی نیازمند اصلاحاتی است که مهم ترین آن حذف یکی از شخصیت های فیلم است.

با توجه به اینکه کارگردان فیلم با هیچ کدام از اصلاحات موافقت نکرده پیش بینی می شود «بی خود و بی جهت» نمایشی در جشنواره امسال نداشته باشد.

 این آخرین وضعیت فیلم تا امروز است و این خبر برای پیشگیری از حرف های ضد و نقیض اداره نظارت و ارزشیابی منتشر می شود مگر اینکه طی روزهای آتی تصمیمات احتمالی آن اداره تغییراتی را در وضعیت پیش آمده به وجود آورد.



ویدیو مرتبط :
سکانسی که جنجال آفرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرب نیا باز هم در "هفت" جنجال آفرید


من مهره ای برای خدمت به فرهنگ جامعه می باشم. شب گذشته فریبرز عرب نیا مهمان برنامه هفت با اجرای فریدون جیرانی شد.

در ابتدای این برنامه فریبرز عرب نیا با توجه به صحبت های برنامه هفته گذشته اظهار داشت: حرف های هفته گذشته ام را تکرار می کنم و صحبت هایم کاملا درست است. هدف من مطرح كردن بحث‌هایی است كه در حوزه فرهنگ مغفول مانده است. معتقدم گروهی عمدا صورت مساله را پاك كردن و خواستند این موضوع را مخدوش كنند.

وی تاکید کرد: دوستانی که از من ایراد گرفتید که چرا از سخنان مقام معظم رهبری برای توجیه سخنانت استفاده کردی؟ و به دنبال نشانه ای برای انتساب من به رئیس جمهور بودند، بدانند من خادمی برای فرهنگ کشور هستم و صحبت هایم در مورد تکالیف بازیگری بود. من  مهره ای برای خدمت به فرهنگ جامعه می باشم.

عرب نیا افزود: اگر از كلام مقام معظم رهبری مثال می‌آورم در واقع از شخصیت فرهنگی ایشان استفاده می‌كنم.
این بازیگر در مورد عدم حمایت از شخصیت های سیاسی گفت: در این 20 سالی که در عرصه فرهنگ فعالیت می کنم، از هیچ فرد سیاسی حمایت نکردم، البته این به معنای بی توجهی بنده بر مسائل سیاسی نیست اما در این زمینه هیچ گاه اظهار نظری نکردم. در زمان انتخابات دوره پیشین نیز رای من بر آقای احمدی نژاد نبوده است.

عرب نیا تصریح کرد: جریاناتی وجود دارند که نمی خواهند مسائل اساسی از فرعی مشخص شوند. شان هنرمند را اجل از سیاست زدگی می‌دانم، چون سیاستمدار فردی است كه بعضا از قدرت و پول برای تحكیم منافع فردی و گروهی و استیلای آن بر منافع دیگران استفاده می‌كند اما هنرمند اصیل فقط به دنبال ایجاد اتحاد و گفت‌وگو میان فرهنگ‌های مختلف و ایجاد بستر برای زندگی بهتر است.

وی توضیح داد: به نظر من یكی از بزرگترین مشكلات ما برای عدم قهرمان پروری نفوذ بسیار زیاد سیاست در عرصه فرهنگ است. وقتی نفوذ سیاست در فرهنگ زیاد می‌شود، قهرمان جرات ورود به حوزه‌های مختلف را نخواهد داشت. سیاست حوزه پر مخاطره‌ای است كه باید در آن همه را راضی كرد. قهرمان ساخته نخواهد شد، مگر آنكه از سوی اجتماع، مدرسه، خانواده و رسانه‌ حمایت شود.

عرب نیا ادامه داد: منظور من این نیست که فرهنگیان به سیاست پشت کنند چراکه در کشور ما این اتفاق شدنی نیست اما رفتار سیاسی با هوشیاری یک هنرمند در فهم تاثیر سیاسی در حوزه هنر متفاوت است.
بازیگر نقش "مختار نامه" در خصوص انتقاد های مسعود فراستی تاکید کرد: هفته گذشته پس از رفتن من، آقای فراستی سخنانی انتقادی را در اذهان مخاطبان كاشت و در مورد آن توضیحی نداد.

همچنین در مورد صحبتهای فراستی در خصوص فیلم "شوکران" متذکر شد: ایشان می‌تواند از فیلم‌های من نفرت داشته باشد اما وقتی راجع به "شوكران" واژه‌ای را به كار می‌برند، باید یادشان باشد كه این فیلم در زمان نمایش خود، مدیران را به تفكر عمیقی فرو برد. این فیلم را می‌توان دوست نداشت اما نمی‌توان به آن توهین كرد!

عرب نیا در مورد کلیپ پخش شده در هفته گذشته که بهروز وثوقی و فردین را لات دانسته بود، توضیح داد: آیا با حضور فردی مانند مرحوم فردین نبود كه سلطه فیلم‌های هندی در سینمای ما از بین رفت؟ سخن من این است كه وقتی برنامه‌ای تا این حد برش دارد، باید نقد‌هایش كمی ظریف‌تر باشد.

بازیگر فیلم "طوطیا" در مورد دست بازیگر گفت: سینما به عنوان هنر عوام شكل گرفت و هنوز هم بار مالی سینما بر عهده طبقات عوام جامعه است كه با میل خود برای دیدن فیلم‌ها پول پرداخت می‌كند، به نظرم هنرمندان اصیل، حلال‌ترین درآمد‌ها را دارند.
وی افزود: دستمزد یك بازیگر در سینما تابع شایستگی، توانایی بازیگر و...  است. البته در حال حاضر این مطالب در سینما ما صدق نمی‌كند و ما باید به آن سمت برویم. معتقدم تا زمانی که قوانین وزارت ارشاد، خانه‌ سینما و نهادهای دیگر اگر به صورت دستورالعملی باشد، در این زمینه به هیچ جا نخواهیم رسید.

عرب نیا با اشاره به صحبت‌های هفته گذشته‌اش درباره دستمزد 600 میلیونی او در "مختارنامه" خاطر نشان کرد: چرا كسی راجع به سریال "مختارنامه" به صورت كارشناسی صحبت نكرده است كه آیا این سریال عظیم، سرمایه ملی را هدر داده است یا خیر؟! من با جرات می‌گویم كه این سریال نسبت به عوایدی كه برای نظام ما داشته است كه حداقل آن بالا بردن استاندارد‌های ساخت سریال‌های تاریخی در كشور است، هزینه بسیار كمی داشته است.
پس از فریبرز عرب نیا، مسعود کیمیایی کارگردان فیلم "جرم" مقابل دوربین برنامه هفت نشست.

منبع : آریانیوز