فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بیوگرافی مجید اخشابی



 

بیوگرافی مجید اخشابی

 

در دی ماه سال 1351 در خانواده ای هنردوست در شهر تهران متولد شد. در سنین کودکی به حدی به موسیقی علاقه مند بود که صدای هر سازی، خصوصا سنتور وی را شدیدا تحت تاثیر قرار میداد.

در سن 9 سالگی با استفاده از وسائل ابتدائی توانست سازی شبیه به سنتور بسازد و خود را با نواختن آن سرگرم کند. با توجه به این علاقه وافر، والدین او یک ساز سنتور برای وی تهیه کردند و جالب اینکه او توانست بدون هیچگونه آموزش قبلی، این ساز را به درستی کوک کند و بنوازد! البته در آن زمان به دلیل سکونت در یکی از شهرستانهای شمال کشور، امکان دسترسی به استاد برای وی میسر نبود و او تنها از طریق مراجعه به کتابها و نوارهای کمک آموزشی میتوانست امر فراگیری را دنبال کند که خوشبختانه به همین روش در مدت کوتاهی به پیشرفت قابل توجهی دست یافت. همچنین در کنار فراگیری نوازندگی، هنر آهنگسازی و خوانندگی را با علاقه دنبال می نمود. به هر حال در تمام این دوران او مجبور بود که خود، استاد خود باشد.

 

بیوگرافی مجید اخشابی

 

فعالیت حرفه ای وی از سال 1370 در زمینه های نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم، نظارت بر ضبط و تولید آثار موسیقی آغاز شد. حاصل این تلاش آثار متعددی در گونه ها و فرمهای مختلف موسیقی است که به صورت کاست و CD منتشر شده است. وی از سال 1375 با تشکیل گروه هنری مهرآوا ضمن همکاری با صدا و سیما کنسرتهای متعددی را در ایران و مراکز معتبر علمی و فرهنگی کشورهایی چون انگلستان، روسیه، اسپانیا، ژاپن (فستیوال مین اون)، کره، هندوستان، مالزی و ... به اجرا در آورده که همگی آنها به لطف الهی با موفقیت روبرو بوده است.

مجید اخشابی بدون تردید از جوانان فعال، با استعداد و موفق در عرصه هنر موسیقی کشورمان است که افتخار همکاری با استادانی چون محمدعلی معلم، فریدون شهبازیان، همایون خرم و بسیاری از هنر مندان صاحب نام دیگر تجربیات ارزنده ای را برای وی به ارمغان آورده است. تحصیلات وی در رشته مهندسی عمران است و در حال حاضر نیز مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی دانشکده موسیقی میباشد.

 

بیوگرافی مجید اخشابی

 

منبع:javidss.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
مجید اخشابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی مجید خراطها



 

بیوگرافی مجید خراطها

 

مجیدخراطها در ۷ مهر ۱۳۶۰ چشم به جهان گشود .

مجید خراطها فارغ التحصیل رشته هنر و افتخار حضور با گروه های سنتی و پاپ دارد.

خراطها سال های زیادی را با آموزش ساز طی کرد

مجیدخراطها از سال 84 پا به عرصه ی موسیقی نهاد .

اولین آلبوم حرفه ای ایشان آلبوم تنهاترین تنها با همکاری (مهدی ابراهیمی) به بازار ارائه شد.

سپس آلبوم دوم ایشان البوم زخم زبون با همکاری ( وحید خراطها ) به بازار ارئه داده شد.

همچنین مجید خراطها با ارئه آلبوم و تک موزیک برای دیگر هنرمندان کار خود را ادامه داد.


از هنرمندانی که خراطها آنها را در ارائه آلبوم و تک آهنگ همراهی کردند میتوان:

۱- محمد امین رضاییان

۲-بهنام ربانی

۳-شهروز سهرابی و حمید اسجدی و ایمان احمد خانی

۴-یوسف خرسندی و حسن مقدسی

۵-سعید ربیعی و حمید احدی

۶-شهرام صالحی

۷-بابک جوان

۸-سعید حسینی

۹-علیرضا سلمانی

۱۰-امیر منتظری

۱۱-حمیدرضا حاجیلو

۱۲-بهروز بهشتی

۱۳-بابک غفاری

۱۴-محمد ابوالحسنی

۱۵-حامد رامتین

۱۶-علی چاقوچی

۱۷-مجید علیپور

... نام برد.

و سومین آلبوم مجید خراطها با نام وداع بود که مجید خراطها را بین مردم و نسل جوان محبوب کرد.
مجید خراطها پس از ارسعی تلاش فراوان توانست در زمستان 87 آلبوم آواره را به بازار ارائه دهد که در این آلبوم مجید خراطها با همکاری وحید خراطها توانست خود را بیش از پیش در بین مردم محبوب سازد.

مجید خراطها در اسفند سال سال ۸۸ آلبوم فوق العاده کنسل را با همکاری وحید خراطها به بازار ارائه داد که با استقبال فوق العاده همراه شد .


مجید خراطها به نواختن سازهای
ستار
تار
دف
تومبار
گیتار
لید گیتار
گیتار باس
پیانو
و آهنگسازی به صورت حرفه ای را دارا میباشد.

 

بیوگرافی مجید خراطها

 

بیوگرافی مجید خراطها

 

بیوگرافی مجید خراطها