فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بیوگرافی كریس انجل و اسرار شعبده بازیهایش



 بیوگرافی كریس انجل, زندگی نامه کریس آنجل

عکس های کریس آنجل

 

کریس آنجل Christopher Nicholas Sarantakos در سال ۱۹۶۷ در آمریکا بدنیا آمد. او به همراه مادر یونانی، پدر و دو برادرش Costa و JD و دوگربه خانگیش در نیویورک بزرگ شد. او در نوجوانی به یادگیری و نواختن سازهای موسیقی مثل فلوت و آکودیون پرداخت. یکی از بزرگترین مشکلات کریس در زندگی از دست دادن پدرش بدلیل سرطان بود. وقتی در سن ۶ سالگی عمه او یک شعبده بازی با ورق برای او انجام داد مسیر زندگی کریس تغییر کرد و از همان دوران به انجام کارهای عجیب و غریب و شعبده بازیهایی که بیشتر جنبه واقعیت داشته باشند پرداخت. دو نفر از بزرگترین شعبده بازانی که او را تحت تاثیر قرار دادند و کریس از کارهای آنها الهام میگیرد Harry Houdini و Aldo Richiardi هستند. او از همان دوران نوجوانی در مهمانیها و جشنها شروع به انجام شعبده بازیهای فراگرفته و ابتکاری خود میزد. در همین زمان شعبده بازی بنام James Randi که از خوانندگان گروه AngelDust بود ورقهای بازی را بنام Angel منتشر کرد و آهنگ MindFreak را برای برنامه‌های نمایشی کریس آماده کرد.

کریس با پشتکار و تلاشهای روز افزون به اوج قدرت و شهرت رسید تا آنجا که در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴ برنده جایزه IMS Magicians (International Magicians Society) که از سال ۱۹۶۸ تا بحال مجموعا ۳۷۰۰۰ عضو در سرار دنیا دارد و در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه بزرگترین شعبده باز آمریکا شد و برنامه‌ای در یکی از کانالهای ماهواره بنام A&E هرهفته کارهای جدیدش را پخش میکند. او در این کانال شروع به آموزش کارهای ساده شعبده بازی به بینندگان کرد و در مصاحبه‌ای با Penn Jillette اظهار کرد که باور نمیکند که انسانی با که قدرت ماوراءطبیعه وجود داشته باشه.


کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

عکس های کریس آنجل

 

كریس آنجل شعبده‌باز قابلی است. اصلا شكی در این نیست. همین كه جایی مانند انجمن شعبده‌بازان جهانی استاد شعبده‌های روز آمریكایی را به‌عنوان مرد سالشان انتخاب كرده و اسمش را جزو شش شعبده‌باز تاثیرگذار ۲۵ سال گذشته‌می‌آورد یعنی اینكه مرد جوان خیلی بیشتر از باور همه كارش را بلد است و می‌داند كه چطور ذهن و حواس بیننده را با خودش همراه كند.

 

همه مهارت تردست جوان همین است: اینكه جوری نمایش‌اش را اجرا كند كه بیننده ذره‌ای به دیده‌هایش شك نكند و خیال برش دارد كه هر چه هست و نیست یك ماجرای واقعی است و آن كسی هم كه دارد روبه‌رویش ژانگولر می‌زند نه یك تردست ماهر بلكه آخر همه كمالات و معنویات روحی و این‌جور چیزهاست. خواب خوش بیننده‌های مبهوت كریس آنجل زمانی از بین می‌رود كه بفهمند همه كارهای او فقط یك شعبده است. تر دستی مردی كه مهارتش خیره‌كننده است و باورنكردنی!

 

 بیوگرافی كریس انجل, زندگی نامه کریس آنجل

عکس های کریس آنجل

بلند شدن از روی زمین

می‌‌گویند در هندوستان مرتاض‌هایی هستند كه روزهای متوالی می‌توانند بدون تكیه‌‌گاه یا به پشتوانه عصای ساده چهار زانو در هوا معلق بمانند و بدون اینكه لب به آب و غذا بزنند مدت‌ها همان بالاها سر كنند. این كار هم، دیگر پیچیدگی‌هایش را از دست داده. دیوید بلین و كریس آنجل دو شعبده‌باز مشهوری هستند كه بدون ریاضت مرتاض‌های هندی می‌توانند به ادعای خودشان هروقت كه خواستند از زمین بلند شوند و بر جاذبه زمین غلبه كنند.

كریس آنجل حتی دیگر به چند سانتی‌متر بلند شدن از روی زمین هم رضایت نمی‌دهد و هرازگاهی در فاصله بین دو تا آسمان‌خراش بلندبالا نوك دماغش را راست می‌گیرد و جلو می‌رود بدون اینكه یك لحظه نگران خالی شدن زیر پایش باشد. یكی از مشهورترین كلیپ‌های او همین است. یكی دیگرش هم ماجرای پرواز او برفراز زمین گلف است كه تا چشم كار می‌كند خالی از جنبنده است و فقط آقای شعبده‌باز است و دست‌هایی كه مانند دو بال از هم باز كرده و هر لحظه بیشتر و بیشتر به آسمان می‌رود!

 

رازگشایی :

با روشی كه كریس آنجل و دیوید بلین آمریكایی كشف كرده‌اند دیگر هر كسی می‌تواند برای خودش یك مرتاض هندی باشد. فقط كافی است كمی تمرین كرده باشد و از آمادگی جسمی خوبی هم برخوردار باشد. برای بلند شدن از روی زمین كارهای زیادی می‌شود انجام داد. جایی كه ارتفاع زیاد است و دور و بر شعبده‌باز هم فقط فیلم‌بردار است و یك سری آدم از گروه خودش، كافی است فقط دنبال یك جرثقیل بزرگ بود و نوارهای نایلونی بسیار ظریف اما قوی كه از هر طرف شعبده‌باز را گرفته‌اند و نمی‌گذارند پایین بیفتد. نوارهایی كه آنجل در حقه راه رفتن بین دو ساختمان به كار گرفته بود آن قدر تابلو بود كه تماشاچی‌های روی زمین به راحتی می‌توانستند آن را ببینند، مخصوصا زمانی كه دم غروب شد و نورافكن‌ها روشن شدند. نوارهای نایلونی فقط زمانی كاملا ناپدید هستند كه از پشت دوربین‌های فیلم‌برداری به آنها خیره شده باشید. در ماجرای به هوا رفتن آقای شعبده‌باز در زمین گلف هم داستان همین است.

یك جرثقیل معمولی و رشته‌های نایلونی كه شعبده‌باز را به آسمان می‌كشند. سختی‌اش اینجاست كه فقط بدن باید آمادگی خوبی داشته باشد تا با آن همه نخ و ریسمان آویزان بماند. آنجایی هم كه شعبده‌باز در سالن است و جلوی چشم هزار تا تماشاچی مات و مبهوت، كار فقط با یك آهن‌ربای قوی انجام می‌شود و ماشین بالابری كه پرده نمایش آهن‌ربای چسبیده به تن شعبده‌باز را بالا و پایین می‌برد! زمان‌هایی هم كه آنجل تا نیم متری از زمین بلند می‌شود داستان دیگری در جریان است. اینجا فقط تجهیزات خاص به كمك شعبده‌باز می‌آید.

یك شلوار سبك و ساده كه از پشت پا یك شكاف مخفی دارد و كفشی سبك‌تر كه به راحتی به شلوار بچسبد. اگر هم كفش پایش نباشد كه چه بهتر. معمولا در این جور صحنه‌ها حتما یك میز، چهار پایه یا صندلی كوتاه هم هست. شعبده‌باز اول یك پایش را پشت آن یكی قایم می‌كند و بعد در یك لحظه آن را روی صندلی یا چهارپایه پشت‌اش می‌گذارد و خودش را می‌كشد بالا. این وسط فقط شعبده‌باز باید یك ورزشكار حسابی باشد تا بتواند چنین كاری را انجام دهد. دقت كرده‌اید كه بلین و آنجل هیكل‌های ردیفی هم دارند!

 

 بیوگرافی كریس انجل, زندگی نامه کریس آنجل

کریس آنجل

 

در محلی كه شعبده‌باز برای پرواز انتخاب می‌كند همیشه باید دنبال پله یا چهارپایه‌ای باشید

 

کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

کریس آنجل


شلوار شعبده‌باز جوری است كه او راحت می‌تواند پایش را از آن درآورد در حالی كه كفشش هنوز به آن چسبیده است

 

 

راه رفتن روی آب

راه رفتن روی آب همیشه برای مردم دنیا كار پیچیده‌ای بوده تا جایی كه اگر كسی می‌توانست چنین كاری بكند و با وزن چند ده كیلویی‌اش روی آب راه برود – بدون اینكه آب از آب هم تكان بخورد- انگار كاری كرده بود در حد و اندازه معجزه. اما اینكه كسی در قرن بیست و یكم، آن هم با آن سر و شكل امروزش، بخواهد پابرهنه روی آب قدم بردارد جای حرف زیادی دارد.

آنجل با ترفند راه رفتن روی آب خیلی از مردم عامه جهان را كه عشق ژانگولر زدن دارند با خودش همراه كرد. گل سر سبد برنامه‌های اول مجموعه «مایندفریك» هم همین راه رفتن روی آب بود؛ كلیپی كه در آن نشان می‌داد مرد جوان در حالی روی آب به آرامی قدم برمی‌دارد كه یك عالم آدم بالغ و عاقل دور و برش در استخر دارند بی خیال شنا می‌كنند.

 

رازگشایی:

قاعده بازی آبكی كریس آنجل خیلی زودتر از آنچه كه انتظار می‌رفت فاش شد. كلیپ و عكس‌های زیادی كه خبر از حقه ساده تردست جوان می‌داد و اینكه او به چه راحتی و فقط با كمك گرفتن از دو، سه لایه شیشه و یك فیلم‌بردار وفادار و چند نفری كه همیشه از سیاهی لشكرهای او به حساب می‌آیند از خجالت هر چه شعبده‌باز و تردست دنیاست درآمده و برای مدت زیادی عالم و آدم را سر كار گذاشته بود. ماجرا ساده‌تر از این حرف‌هاست.

یك میز شیشه‌ای بسیار ظریف كه البته از نمونه‌های دیگر محكم‌تر و سخت‌تر است و می‌تواند وزن ۸۰ كیلویی آقای شعبده‌باز را تحمل كند جوری در استخر قرار گرفته كه با زاویه‌ای كه فیلم‌بردار از آنجل نمایش می‌دهد به هیچ صورتی دیده نمی‌شود و آن قدر هم ظریف است كه حتی در نمای بسته‌ای كه از كف پای آنجل هم گرفته شده هیچ اثری از پیچ و تاب‌های جنس شیشه‌ای میز نیست!

كریس آنجل برای واقعی‌تر شدن ماجرا كارهای دیگری هم كرده؛ اینكه بعضی از قسمت‌های میز را باز نگه داشته تا هرازگاهی آنهایی كه داشتند زیرآبی می‌رفتند سری بیرون بیاورند، نفسی بكشند، تشویقی كنند و دوباره به آب تنی‌شان ادامه بدهند!

 

 بیوگرافی كریس انجل, زندگی نامه کریس آنجل

 

شعبده‌باز روی لایه‌ای از شیشه ظریف و محكم راه می‌رود.در حالی كه همه تصور می‌كردند روی آب پا می‌گذارد

 

کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

 

میز شیشه‌ای آنقدر ظریف ساخته شده كه به‌راحتی قابل دیدن نیست.

 

رد شدن نخ از گردن

كریس آنجل كارهای زیادی كرده است. از نصف كردن آدمیزاد وسط خیابان گرفته تا درآوردن پروانه از دل و روده خودش. همه‌اش را هم در چشم‌زدنی انجام داده بدون اینكه كسی لحظه‌ای بخواهد به حقیقت كارهای شعبده‌باز شك كند. كلیپ‌های هر كدام از این تردستی‌ها هم در اینترنت زیاد است.

این وسط رد كردن نخ از وسط گردن بدون اینكه ذره‌ای خون روی زمین بریزد از آن كارهایی بود كه مو به تن همه سیخ كرد و خیلی‌ها همان‌جا به اوج كار شعبده‌باز پی بردند. در یكی از از كلیپ‌های مایندفریك، كریس آنجل رو به دوربین بدون اینكه بخواهد كار اضافه‌ای كند نخی را روی گردنش می‌كشد و آن قدر این كار را ادامه می‌دهد كه نخ كم‌كم توی گلویش فرو می‌رود و دیگر دیده نمی‌شود. فقط دو سر نخ باقی می‌ماند و تلاش بیشتر شعبده‌باز برای در آوردن دوباره نخ از بیخ گلویش!

 

رازگشایی:

حقه است! آن هم به روشی كه حل آن برای من و شمای بی‌‌خبر از همه جا كمی سخت است. البته اگر كمی با فوت‌و‌فن‌های شعبده‌بازی آشنا باشید متوجه می‌شوید!

شعبده‌باز قبل از انجام تردستی‌اش ماده‌ای خاص به گردنش مالیده كه بعد از هر بار تكان نخ ضخیم‌تر شده و مانند خمیر و به رنگ بدن او نخ را به درون خودش راه می‌دهد بدون اینكه از پوست گردن جدا شود. اینجاست كه تماشاچی فكر می‌كند خمیری كه روی گردن شعبده‌باز است همان پوست برآمده اوست كه با تكان‌های نخ دارد متورم می‌شود!

 

کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

 

یك نخ پلاستیكی تنها وسیله‌ایست كه شعبده‌باز با آن كارش را شروع كرد

 

کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

 

خمیر پلاستیكی در مدت كوتاهی كاملا به رنگ پوست شعبده‌باز در‌می‌آید

 

کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

کریس آنجل

 

ماده‌ای كه آنجل برای فرو كردن نخ در گردنش استفاده می‌كند. فقط یك وسیله خاص شعبده‌بازها است.

 

رد شدن غلتك از روی بدن

حتی كسی مانند كریس آنجل معروف هم با آن دك و پزش یك جاهایی برای اینكه حواس مردم كوچه و بازار ینگه دنیا را سمت خودش جلب كند به وسط خیابان می‌آید و با آن قد و قامت نه چندان پهلوانی‌اش خودش را به زیر یك غلتك چند صد تنی می‌اندازد. این اجرا یكی از پربیننده‌ترین كلیپ‌های آقای شعبده‌باز بود كه یك روز تابستانی در نیویورك اجرا شد. برای كریس آنجل پارچه‌ای بزرگ روی زمین پهن كردند و رویش هم یك عالم خرده شیشه ریختند. غلطك را هم كمی عقب‌تر گذاشته بودند. كریس به وسط میدان آمد. روی پارچه دراز كشید و شكمش را به روی شیشه‌ها گذاشت.

بدون اینكه حتی یك قطره خون از بدنش بریزد. بعد هم غلتك آسفالت كاری راه افتاد و از روی انگشت‌های پای شعبده‌باز رد شد و تا كمر او جلو آمد. آه و ناله شعبده‌باز بود كه بلند شد. مردم هم بدتر! بعد هم غلتك كنار می‌رود و كریس جوان خودش را از زیر آن بیرون می‌كشد. شعبده‌باز زنده است بدون اینكه حتی خراشی برداشته باشد!

 

رازگشایی:

كریس آنجل بیشتر از اینكه شعبده‌باز خوبی باشد داستان رد شدن غلتك از بدن شعبده‌باز هم یكی از آن ماجراهایی است كه او به خوبی از پس آن برآمد. اولا كه شیشه‌ها واقعی نبودند و از جنس همان شیشه‌هایی بودند كه این روزها در تهیه فیلم‌های سینمایی و صحنه‌های اكشن آنها زیاد به كار گرفته می‌شود. آنجایی كه بطری شیشه‌ای توی سر دشمن می‌شكند یا طرف از بالای یك برج چند طبقه با یك عالم شیشه خرده شكسته به پایین می‌آید.

این جور شیشه‌ها ساختگی هستند و هیچ آسیبی به بدن نمی‌زنند. اما اصل ماجرای غلتك اینجاست كه قبل از اجرای شعبده‌باز‌ دار و دسته او به محلی كه آنجل قرار بود در آن اجرا داشته باشد رفتند و مساحتی به اندازه بدن او را كندند. جایش را هم با یك اسفنج نرم و انعطاف‌پذیر پر كردند و رویش را هم پارچه كشیدند و خرده شیشه ریختند. با رد شدن غلطك از روی پاهای شعبده‌باز بدن او به پایین می‌رفت و هیچ آسیبی نمی‌دید!

 

کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

 

غلتك آسفالت‌كاری در حالی از روی تن شعبده‌باز رد شد كه زیر بدن او پر از خرده‌شیشه بود

 

کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

 

یك نوار اسفنجی پهن زیر بدن شعبده‌باز قرار می‌گیرد تا بافشار غلتك آسیبی به او نرسد

 

عکس های نامزدی کریس انجل
شعبده باز مشهور آمریکایی نامزدی خود را با "ساندرا گونزالز" رسما اعلام کرد.
"کریس انجل" شعبده باز ۴۳ ساله مشهور آمریکایی که به خاطر اجرای برنامه تلویزیونی "ذهن عجیب کریس انجل" طرفداران زیادی را در سراسر دنیا جذب کرده سرانجام تصمیم گرفت با دنیای مجردی خود خداحافظی کند و در روز ۷ سپتامبر نامزدی خود را با "ساندرا گونزالز" رسما اعلام کرد.

 

کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

عکس های کریس آنجل

 

کریس, شعبده بازی, کریس آنجل, اسرار شعبده بازی

عکس های کریس آنجل


گفتنی است "کریس انجل" نامزد خود را ۴ سال پیش در یکی از سری برنامه هایش در حالی ملاقات کرده بود که در آن برنامه کریس عروسش را با ۵ قیراط الماس و حلقه های تیتانیوم سورپرایز کرده بود و این رابطه تا به حال به طول انجامیده و منجر به ازدواج آنان شد.
از زمان دقیق مراسم ازدواج آنها خبری در دست نیست .

تلخیص از:سایت سراج - ایران دید


ویدیو مرتبط :
پسر كریس انجل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی شبنم قلی خانی



  شبنم قلی‌خانی زادهٔ (۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران، ۳۵ سال) بازیگر و کارگردان اهل ایران است که در تلویزیون، سینما و تئاتر فعالیت می‌کند.

زمینه فعالیت : تلویزیون، سینما، تئاتر
ملیت : ایران
تولد : ۱۹ آبان ۱۳۵۶
تهران، ایران
پیشه : بازیگر، کارگردان
سال‌های فعالیت : ۱۳۷۶–تاکنون

 

بیوگرافی شبنم قلی خانی,شبنم قلی خانی,تصاویر شبنم قلی خانی

زندگی شخصی
شبنم قلی‌خانی در ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران زاده‌شد. او دارای دیپلم ریاضی فیزیک است و در دانشگاه در رشتهٔ تئاتر قبول‌شد و گرایش طراحی صحنه را برگزید. چندی پس از آن، در کنکور کارشناسی ارشد در گرایش کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل شد و هم‌اکنون فارغ‌التحصیل شده‌است. او از سال ۲۰۰۴ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایران بود و به آموزش بازیگری و تئاتر می‌پرداخت. وی هم‌چنین بازیگری به کودکان را برای چندین سال در یک مؤسسهٔ فرهنگی تدریس می‌کرد. او استاد کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است و لیسانس طراحی صحنه را در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دریافت‌کرد.

 فعالیت‌ها
بازیگری
شبنم قلی‌خانی فعالیت بازیگری را در سال ۱۹۹۷ با بازی در تئاتر آنتیگونه آغازنمود. قلی‌خانی برای اجرای آنتیگونه در تئاتر شهر تهران روی صحنه رفت و موردتوجه شهریار بحرانی قرارگرفت و شهریار بحرانی از او در فیلم سینمایی مریم مقدس استفاده‌کرد. قلی‌خانی در این فیلم سینمایی نقش مریم، مادر عیسی مسیح را ایفاکرد. داستان این فیلم مربوط به بارداری مریم و سوء ظن مردم نسبت به او است.

در سال ۱۳۸۱، شبنم در فیلم عطش در نقش ندا ایفای نقش کرد و با بازیگرانی چون بهرام رادان، فریبرز عرب‌نیا و شهرام حقیقت‌دوست هم‌بازی‌شد. وی در سال ۱۳۸۴، برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی جلوی دوربین رفت. او در این مجموعه به همراهی بازیگرانی چون پرویز پورحسینی، اکرم محمدی، یکتا ناصر، مهدی پاکدل و آتیلا پسیانی درخشید. شبنم در سال بعد در مجموعهٔ سال‌های برف و بنفشه به همراه سام درخشانی، لاله اسکندری، امیر آقایی و اسماعیل شنگله درخشید. این مجموعه از کانال‌های اروپا، آمریکا و آسیا نیز پخش‌شد. وی در سال بعد برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی نردبانی به آسمان به کارگردانی محمدحسین لطیفی جلوی دوربین رفت. بخش‌هایی از این مجموعه در شهر سمرقند و بخارا در افغانستان تصویربرداری‌شد.
 
در سال ۱۳۸۷، شبنم برای بازی در فیلم خاطره جلوی دوربین رفت و با بازیگرانی از جمله مهناز افشار، پژمان بازغی، لادن طباطبایی، پوریا پورسرخ و الیزابت امینی هم‌بازی‌شد. پنجمین خورشید یکی از مجموعه‌های تلویزیونی است که شبنم در نقش هما ایفای نقش کرد. کارگردانی این مجموعه را علیرضا افخمی بر عهده داشت. داستان این مجموعه دربارهٔ دو دوست به نام‌های محسن و همایون است که در سال ۱۳۶۴ و وضعیت ناخوش‌آیند اقتصادی زندگی می‌کنند. طی جریانی، محسن عتیقه‌ای پیدا می‌کند و با آن به سال ۱۳۸۸ سفرکرده و دلباختهٔ دختری به نام هما می‌شود. قلی‌خانی دربارهٔ ایفای نقش هما در این مجموعه گفت:«می‌پندارم مهم‌ترین دلیلی که موجب‌شد این نقش را با تفاوت‌های بسیار آن با نقش‌های پیشین خود بازی‌کنم، کمک‌های آقای افخمی و سخت‌گیری‌های به‌جای ایشان بود.» از بازیگران این مجموعه می‌توان به حمید گودرزی و مریم کاویانی اشاره‌نمود. قلی‌خانی در مجموعهٔ تلویزیونی پنج کیلومتر تا بهشت به همراه بازیگرانی از جمله داریوش فرهنگ، مهدی سلوکی، پردیس افکاری، شهرام قائدی، نفیسه روشن و شهنام شهابی درخشید. کارگردانی این مجموعه را نیز علیرضا افخمی بر عهده داشت. داستان این مجموعه دربارهٔ جوانی به نام امیرحسین است که کارمند شرکت واردات داروی همایون است و مدتی است که به دختر همایون، آیدا (شبنم قلی‌خانی) علاقه‌مند شده‌است.

 

سرزمین کهن یکی دیگر از مجموعه‌های تلویزیونی است که شبنم در آن به ایفای نقش پرداخته‌است. فیلم‌برداری این مجموعه از سال ۱۳۸۷ به کارگردانی کمال تبریزی آغازگردید و مدتی است که به دلیل اصلاحات متنی متوقف شده‌است و پس از بازنویسی مجدد فیلمنامه دوباره جلوی دوربین خواهدرفت. از بازیگران فاز نخست این مجموعه می‌توان به ثریا قاسمی، الهام حمیدی و پژمان بازغی اشاره‌نمود. شبنم به همراه بازیگرانی از جمله شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن و جعفر دهقان به فاز دوم این مجموعه پیوست.

پنج‌شنبهٔ آخر ماه واپسین فیلمی است که شبنم قلی‌خانی در آن ایفای نقش کرده‌است. این فیلم در سال ۱۳۹۰ به کارگردانی ماشاءالله شاه‌مرادی‌زاده ساخته‌شد. این فیلم محتوای اجتماعی–مذهبی دارد و دربارهٔ چند جوان است که پارتی برگزار می‌کنند و روحانی وارد این خانه می‌شود. از بازیگران این فیلم سینمایی می‌توان به محمود پاک‌نیت در نقش روحانی اشاره‌نمود.  

بیوگرافی شبنم قلی خانی,شبنم قلی خانی,تصاویر شبنم قلی خانی

 کارگردانی
شبنم نویسندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه و مستند را بر عهده داشته‌است. در سال ۲۰۰۴، او نخستین فیلم کوتاه خود به نام واقعیت یک فروشندهٔ خیابانی را کارگردانی‌کرد. از فیلم‌های کوتاه او می‌توان به فیلم کوتاه زندگی اشاره‌کرد که او نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشت. داستان این فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای مربوط به یک زندگی و مرگ ساده است.

 فیلم‌شناسی
  فهرست آثار بازیگری شبنم قلی‌خانی به شرح زیر است:


فیلم سینمایی

سال

فیلم

کارگردان

توضیحات

۱۹۹۹

مریم مقدس

شهریار بحرانی

بازی در نقش مریم مقدس

۲۰۰۰

یک الف ناقابل

محمد عرب

نقش برجسته

۲۰۰۱

جوجه اردک من

امیر فیضی

نقش برجسته

۲۰۰۱

عطش

محمدحسین فرح‌بخش

 

۲۰۰۱

سفرنامه‌ی خواب

روح‌الله حجازی

نقش برجسته در یکی از سه قسمت

۲۰۰۳

وعدهٔ دیدار

جمال شورجه

نقش برجستهٔ زن

۲۰۰۷

ستارهٔ سهیل

امیر قویدل

نقش برجستهٔ زن

۲۰۰۷

به خاطر خواهرم

حجت سیفی

نقش برجستهٔ زن

۲۰۰۹

خاطره

نادر طریقت

نقش برجستهٔ زن

۲۰۱۰

پریناز

بهرام بهرامیان

نقش برجسته

۲۰۱۰

بچه‌ی تهران

کامبوزیا پارتووی

نقش برجسته

۲۰۱۰

شور شیرین

جواد اردکانی

نقش برجسته

۲۰۱۱

فرزند خوانده

وحید نیکخواه آذر

نقش برجسته

۲۰۱۱

بزرگ‌مرد کوچک

صادق مرزبان

نقش برجستهٔ زن

۲۰۱۲

پنج‌شنبهٔ آخر ماه

علی شاه‌مرادی

نقش برجستهٔ زن

 

تلویزیون

سال

فیلم

کارگردان

توضیحات

۲۰۰۵

اولین شب آرامش

احمد امینی

نقش برجستهٔ زن

۲۰۰۶

ما چند نفر

فیاض موسوی

نقش برجستهٔ زن

۲۰۰۷–۲۰۰۶

سال‌های برف و بنفشه

سعید سلطانی

نقش برجستهٔ زن

۲۰۰۹۲۰۰۸

نردبام آسمان

محمدحسین لطیفی

نقش برجستهٔ زن

۲۰۰۹

پنجمین خورشید

علیرضا افخمی

نقش برجستهٔ زن

۲۰۱۱

پنج کیلومتر تا بهشت

علیرضا افخمی

نقش برجسته

۲۰۱۱

سرزمین کهن

کمال تبریزی

نقش برجستهٔ زن

 

 آثار دیگر

سال

نام اثر

نوع اثر

کارگردان

توضیحات

۱۹۹۷

آنتیگونه

تئاتر

 

اجرا در تئاتر شهر، تهران

۲۰۰۱

آیه‌های زمینی

فیلم ویدئویی

عباس رفیعی

نقش برجسته

۲۰۰۱

آبیگینه

فیلم کوتاه

داریوش یاری

نقش برجسته

۲۰۱۰

کا

تئاتر

رحمت امینی

 

 

 کارگردانی

 آثار کارگردانی شبنم قلی‌خانی به شرح زیر است: 

 

سال

نام اثر

نوع اثر

۲۰۰۵

حقیقت یک دست‌فروش

مستند

۲۰۰۶

من تنها

فیلم کوتاه

۲۰۰۷

خونه

فیلم کوتاه

۲۰۰۸

فارسی ناآشنا

مستند

۲۰۰۹

زندگی

فیلم کوتاه

۲۰۱۱

روز

فیلم کوتاه

۲۰۱۱

امروز سه‌شنبه‌ست

فیلم کوتاه

۲۰۱۲

دست

فیلم انیمیشن

 
جوایز
* جوایز شبنم قلی‌خانی به شرح زیر است:

تشکر و قدردانی انجمن اسلامی هنرمندان برای بازی در نقش مریم مقدس

* تشکر و قدردانی شبکهٔ جهانی جام جم به عنوان بازیگر زن برجسته برای بازی در نقش مریم مقدس

* تشکر و قدردانی مدیرعامل صدا و سیمای ایران برای بازی در نقش مریم مقدس

نامزد جایزهٔ بهترین بازیگر زن از تماشاگران شبکهٔ جام جم در ژانویه ۲۰۰۴

* جایزهٔ بهترین بازیگر زن از پلت‌فرم طلایی (جشنواره‌ای در روسیه) در سال ۲۰۰۵

* قدردانی هیئت داوران جشنوارهٔ فیلم دانشجویان ایرانی برای ساخت فیلم کوتاه تنهایی من در آوریل ۲۰۰۶

* گواهینامهٔ موفقیت و دستاورد از نخستین جشنوارهٔ فیلم بهینه‌سازی مصرف گاز ایرانی در نوامبر ۲۰۱۰

گواهینامهٔ موفقیت و دستاورد از دومین جشنوارهٔ فیلم ایرانی کانادا در سپتامبر ۲۰۱۰

تشکر و قدردانی هیئت مدیرهٔ کارگردانان صدا و سیما برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی نردبام آسمان

تشکر و قدردانی سومین هیئت مدیرهٔ کارگردانان صدا و سیما برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی پنج کیلومتر تا بهشت
 
تصاویر شبنم قلی خانی

بیوگرافی شبنم قلی خانی,شبنم قلی خانی,تصاویر شبنم قلی خانی

عکس شبنم قلی خانی

بیوگرافی شبنم قلی خانی,شبنم قلی خانی,تصاویر شبنم قلی خانی

 تصاویر شبنم قلی خانی

بیوگرافی شبنم قلی خانی,شبنم قلی خانی,تصاویر شبنم قلی خانی

 منبع:wikipedia.org