فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«بیمار انگلیسی» ۵۰ ساله می‌شود +تصاویر



روزگارنو: رالف فاینز نامش در اصل Ralph Nathaniel Twisleton-Wykeham-Fiennes است. پدر او نویسنده و مادرش عکاس است. او ۵ خواهر و برادر دارد که آنها نیز در صنعت فیلم فعال هستند. خواهر او Martha Fiennes کارگردان و برادرش Joseph Fiennes است که در فیلم Shakespeare in Love بازی کرد. رالف فاینز بزرگ شده‌ کشور ایرلند است و در آکادمی سلطنتی تئاتر در رشته‌ی هنرپیشگی تحصیل کرده است. پس از آن شرکت معروف Royal Shakespeare پی به کار هنری فاینز برد و او را در گروه بازیگری خود پذیرفت. 

بیمار انگلیسی

"بلندی‌های بادگیر"

رالف فاینز اولین حضور سینمایی خود را در فیلم "بلندی‌های بادگیر" در کنار ژولیت بینوش در سال ۱۹۹۲ داشت. این فیلم بر اساس رمانی از امیلی برونته ساخته شده است.

"فهرست شیندلر"

فاینز یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های خود را در فیلم "فهرست شیندلر" بدست آورد. او در این فیلم نقش یک افسر نازی را بازی کرد و به خاطر آن نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نفش دوم شد. فاینز برای بازی این نقش، مجبور شد به وزن خود بیفزاید.

فاینز در سال ۱۹۹۴ در فیلم „Quiz Show" بازی کرد که توسط رابرت ردفورد کارگردانی شده بود. او برای ایفای نقش خود در این فیلم مورد تحسین بسیار قرار گرفت، هر چند فیلم در سینماها خوب به فروش نرفت.

بیمار انگلیسی

"روزهای عجیب"

رالف فاینز در سال ۱۹۹۵ در فیلم تخیلی "روزهای عجیب" نقش داشت که توسط کاترین بیگلو کارگردانی شد. او در این فیلم نقش یک دلال کلیپ‌های سایبری را بازی می‌کند.

"بیمار انگلیسی"

فیلم "بیمار انگلیسی" یک موفقیت بزرگ برای رالف فاینز بود. این فیلم از آنتونی مینگلا در سراسر دنیا فروشی بیش از ۲۳۰ میلیون دلار داشت و ۹ جایزه اسکار دریافت کرد. یکی از این جوایز را "بیمار انگلیسی" در بخش بهترین فیلم گرفت. خود رالف فاینز نیز نامزد شده بود، اما اسکاری دریافت نکرد.

بیمار انگلیسی

"انتقام گیران"

در سال ۱۹۹۸ رالف فاینز در کنار اوما تورمن و شون کانری در فیلم "انتقام گیران" بازی کرد، اما این فیلم موفقیتی به همراه نداشت.

"اژدهای سرخ"

بالاخره رالف فاینز در سال ۲۰۰۲ دوباره به هالیوود بازگشت و در فیلم "اژدهای سرخ" نقش یک قاتل زنجیره‌ای را بازی کرد.

"خدمتکاری از منهتن" یا Manhattan Love Story

در فیلم عشقی-کمدی "خدمتکاری از منهتن" فاینز در کنار جنیفر لوپز ایفای نقش کرد. پس از دو فیلم "اژدهای سرخ" و "خدمتکاری از منهتن" فاینز از سینما فاصله گرفت و به سراغ بازی در تئاتر رفت.

«بیمار انگلیسی» ۵۰ ساله می‌شود

"باغبان وفادار"

"باغبان وفادار" یکی دیگر از موفقیت‌های بزرگ رالف فاینز است. این فیلم که در سال ۲۰۰۵ تهیه شد، یک درام عشقی است. فاینز در این فیلم در کنار ریچل وایز Weisz Rachel به ایفای نقش می‌پردازد. او در اینجا نقش یک دیپلمات را بازی می‌کند که به دنبال زد و بندهای تاریک یک شرکت داروسازی می‌رود.

بیمار انگلیسی

رالف فاینز در "هری پاتر و جام آتش"

فاینز در سال ۲۰۰۵ نقش منفی در فیلم "هری پاتر و جام آتش" ، قسمت چهارم هری پاتر، را بازی کرد. او در این فیلم نقابدار است و نقش لرد Voldemort را بازی می‌کند.

بیمار انگلیسی

"کتابخوان"

فیلم "کتابخوان" از رمان برنهارد شلینک اقتباس شده و کارگردان آن استقن دالدری است. "کتابخوان" که در سال ۲۰۰۸ تهیه شد، درباره نابودی یهودیان در زمان نازی‌هاست. رالف فاینز در این فیلم نقش یک دانشجوی جوان رشته‌ حقوق را بازی می‌کند که پی می‌برد معشوقه‌اش Kate Winslet در زمان نازی‌ها، نگهبان یک اردوگاه‌ کشتار یهودیان بوده است.

بیمار انگلیسی

فاینز به عنوان کارگردان

فاینز در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار در نقش کارگردان در فیلم Coriolanus فعال بود. این فیلم که یک درام تاریخی است، مبتنی بر تراژدی همنام شیکسپیر است.

بیمار انگلیسی

فاینز در جیمز باند

در سال ۲۰۱۲ رالف فاینز در فیلم جدید جیمز باند به نام „Skyfall" نقش یک مامور مخفی سابق را بازی می‌کند که در طول فیلم جای خانم „M" را می‌گیرد که به ۰۰۷ ماموریت می‌دهد.

بیمار انگلیسی

رالف فاینز و خانم‌ها

فاینز از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ همسر Alex Kingston بود که خود هنرپیشه است. بین سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۶ او با هنرپیشه‌ بریتانیایی Francesca Annis (در عکس) بود رابطه‌ی عشقی داشت. آنها با هم در نمایش هاملت آشنا شدند.

بیمار انگلیسی

فعالیت اجتماعی

رالف فاینز در کنار کارش به عنوان هنرپیشه، فعالیت‌های اجتماعی و کمک‌رسانی متعددی نیز داشته است؛ از جمله در یونیسف و همچنین موسسه جهانی مقابله با ایدز Unite against AIDS فعال بوده است.

بیمار انگلیسی

رالف فاینز و کاراکترهای مختلف

رالف فاینز قادر به بازی در نقش کاراکترهای مختلف است. او خود را به عنوان یک هنرپیشه‌ حرفه‌ای تثبیت و ریشه‌دار کرده است.

منبع:rouzegareno.ir


ویدیو مرتبط :
گل آکروباتیک ستاره ۵۰ ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر دیده نشده از خفت سربازان انگلیسی دستگیر شده



 

تصاویر دیده نشده از خفت سربازان انگلیسی دستگیر شده

 

به گزارش جهان، در پی سخنان متكبرانه و به دور از ادب دیپلماتیك سایمون گس، سفیر استعمار پیر انگلیس در ایران، مناسب دیدیم یك بار دیگر صحنه ای كشف نشده را از خفت و حقارت دستگیری افسران متجاوز انگلیسی توسط پاسداران غیور دریایی جمهوری اسلامی، پس از تجاوزی كه 6 سال پیش انجام داده بودند، به وسیله تصاویر بازخوانی كنیم.

 

 

تصاویر دیده نشده از خفت سربازان انگلیسی دستگیر شده

 

در این تصاویر سربازان انگلیسی نیروی دریایی بریتانیا که در ابتدای اشغال عراق به جرم ورود غیر قانونی به آبهای سرزمینی کشورمان در نوار ساحلی عراق با ایران به اسارت درآمدند دیده می شوند، که در محل نگهداری با خورشت بادمجان و قیمه مورد پذیرایی قرار گرفتند.

تجهیزات منحصر به فرد این تفنگداران دریایی برای همیشه توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مصادره شد.

نخستین تصاویر اسارت این تفنگداران که با دست های روی سر گذاشته شده از نیزارهای ساحلی آبادان به عقب منتقل می شدند؛ بعدها پوشالی بودن نیروی نظامی اشغالگر عراق را به نمایش گذاشت. در این تصاویر هم خفت و حقارت ناشی از شكست غرور استكباری ایشان توسط جمهوری اسلامی به وضوح دیده می شود.

اخبار اسارت این تفنگداران از گروه دوم تفنگداران دریایی انگلیسی که دو سال بعد به دلیل ورود غیر قانونی به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به اسارت قوای نیروی دریایی سپاه پاسداران درآمدند، کمتر انعکاس داشت.

این تصاویر یادآور سرافرازی حماسه آفرینان نیروی دریایی سپاه پاسداران است که در پاسداری از مرزهای آبی کشورمان دوباره قدرت خود را به رخ زورمداران عالم نمایاندند.

همچنین این تصاویر گوشه هایی از رأفت اسلامی نیروهای مسلح کشورمان را در عین هوشمندیشان نشان می دهد، که در کنار اقتدارشان، مایه مباهات مردان مرد صحنه های پاسدارای و دفاع از کیان ایران اسلامی هستند.../جهان

به گزارش جهان، در پی سخنان متكبرانه و به دور از ادب دیپلماتیك سایمون گس، سفیر استعمار پیر انگلیس در ایران،