فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بزرگداشت احمد آقالو در استودیو هشت رادیوی ارگ



 

 

احمدآقالو

 

 

 

دومین بزرگداشت احمد آقالو ـ پیشكسوت عرصه ی نمایش ـ با حضور هنرمندان تئاتر، سینما و رادیو، در استودیو هشت مركز هنرهای نمایشی رادیو برگزار شد.

«درباره‌ی مردی صحبت می‌كنیم كه دنیا در نظرش كوچك بود»

این مراسم با اجرای مهدی طهماسبی آغاز شد.

محمود زنده نام، رییس مركز هنرهای نمایشی رادیو كه در این مراسم حضور داشت، ضمن سلام و خیرمقدم به حاضران، درباره ی احمد آقالو گفت: من سعادت درك حضور در كنار ایشان را نداشتم؛ اما آنچه از توصیف ها شنیده ام به نظرم می رساند كه ایشان شخصیت والایی داشتند و انسانیت و تعهدشان نسبت به كار، برای جوانان الگو بوده است.

وی با اشاره به برگزاری بزرگداشت ژاله علو در هفته ی گذشته، ادامه داد: ما سعی می كنیم برای هنرمندانی كه در قید حیات هستند و همچنین هنرمندان متوفی مراسم داشته باشیم.بزرگداشت هایی كه برگزار می كنیم هم تسلای آرامش برای بازماندگان می شود و هم با خیر و بركتی كه دارد، باعث آمرزش آن مرحوم خواهد شد.

زنده نام در ادامه ی سخنانش افزود: احمد آقالو معرفت یك هنرمند خوب را داشت و به درجه ای از آگاهی رسیده بود كه جایگاه مناسبی در عرصه ی فرهنگ این كشور داشت و به همین دلیل او همیشه ماندگار است.

وی از برگزاری مراسم تجلیل و یادبود برای هنرمندانی نظیر رضا خندان، خلعتبری و عسگریان خبر داد و در پایان برای احمد آقالو تقاضای آمرزش و بخشش از سوی خداوند كرد.

ژاله علو ـ برگزیده ی هشتمین همایش چهره های ماندگار ـ نیز كه در این مراسم حضور داشت، عنوان كرد: اكنون درباره ی مردی صحبت می كنیم كه دنیا در نظرش خیلی كوچك بود. او انسانی بزرگ بود كه به همه كمك می كرد و كاری را كه قبول می كرد بدون عشق و علاقه انجام نمی داد.

این پیشكسوت دوبله، رادیو و تلویزیون افزود: او معتقد واقعی و بی ادعایی بود؛ معتقد به اینكه انسان ها جایگاهی نزد خداوند دارند كه خودشان نمی دانند، ولی او می دانست.

ژاله علو در پایان عنوان كرد: ما دیدیم كه نه تنها احمد آقالو، بلكه بزرگانی دیگر نیز آمدند و رفتند و امروز جایشان خالی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهرداد عشقیان، یكی از هنرمندان مركز نمایش رادیو نیز درباره ی احمد آقالو بیان كرد: از روحشان سپاسگزارم كه به من اجازه دادند در این مجلس نزدیكش شوم.

وی ادامه داد: گفتن درباره ی آدم های بزرگ از زبان من هر چقدر هم كه باشد كم است.

مهرداد عشقیان همچنین به اولین آشنایی و نقشی كه همراه با احمد آقالو بازی كرد، اشاره كرد و در پایان متن شعری در وصف آقالو خواند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم آیاتی چند از كلام الله قرآن مجید تلاوت شد. در بین مراسم و سخنرانی هنرمندان، كلیپ هایی همراه با تصاویر احمد آقالو و صدای وی پخش شد. مینو جبارزاده از هنرمندان مركز هنرهای نمایشی رادیو متن نامه ای از خزر معصومی ـ بازیگر ـ خطاب به احمد آقالو را خواند. جواد پیشگر ـ هنرمند عرصه ی رادیو و تئاتر ـ نیز در وصف احمد آقالو یك یادداشت ادبی خواند. قربان نجفی ـ بازیگر سینما و تئاتر و همچنین هنرمند مركز هنرهای نمایشی رادیو ـ همراه با نوازندگی كاوه آهنگرانی یك قطعه ی موسیقی اجرا كرد.

در این مراسم هنرمندان دیگری نظیر آشامحرابی، محمد حاتمی، فریدون محرابی، بیوك میرزایی، میرطاهر مظلومی و ... حضور داشتند.

در پایان نیز بخش هایی از «خرده ستمگران» به كارگردانی مسعود شاه محمدی و با بازی احمدآقالو پخش شد..../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
ارگ 2015 موزیک استودیو آهنگی از معین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یادی از «جمیله شیخی» و «احمد آقالو»


داستانی از آگاتا کریستی در قالب نمایشنامه برای بزرگداشت یاد و خاط‌ره‌ی جمیله شیخی و احمد آقالو خوانش می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: داستانی از آگاتا کریستی در قالب نمایشنامه برای بزرگداشت یاد و خاط‌ره‌ی جمیله شیخی و احمد آقالو خوانش می‌شود.

نمایشنامه‌ی «تله موش» با کارگردانی سارا عابدی، شنبه ۲۶ دی‌ماه در تماشاخانه‌ی «سرو» خوانش خواهد شد.

یادی از «جمیله شیخی» و «احمد آقالو»

این نمایشنامه‌خوانی ﻛﺎﺭﻱ اﺯﮔﺮﻭﻩ ﺗئاتر «اﻳﮕﻮ» است که با نقش‌خوانی خسرو شهراز، بهزاد خداویسی، رویا بختیاری، فرزین محدث، میرنادر مظلومی، آرزو روشناس، کوروش حیدری، ساعت 18 و 30 دقیقه روز شنبه در تماشاخانه سرو (واقع در حوالی میدان فردوسی) تنها برای یک بار روی صحنه خواهد رفت.

نمایشنامه «تله موش» اقتباس این کارگردان از رمانی به همین نام، نوشته‌ی آگاتا کریستی (نویسنده‌ی انگلیسی داستان‌های جنایی) و ترجمه‌ی مریم زکریا است.