فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

برندگان اکران نوروزی کدام فیلم‌ها هستند؟



اخبار,اخبار فرهنگی , فیلم های سینمایی

سه هفته از آغاز اکران نوروزی می گذرد و در این مدت دو فیلم بیش از نیم میلیارد و یک فیلم بالاتر از یک میلیارد فروش داشته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین پنج فیلم اکران نوروز 1394 شامل «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی، «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داودی، «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی و «روباه» ساخته بهروز افخمی از روزهای پایانی اسفندماه به نمایش عمومی درآمدند.

برخی فیلم‌های اکران نوروز به فروش قابل قبولی دست یافته‌اند، اما در این میان تعدادی از فیلم‌ها هم نتوانسته‌اند چنان که شاید سازندگان آن برنامه‌ریزی کرده بودند بفروشند، از جمله دو فیلم «روباه» و «طعم شیرین خیال».

«ایران برگر» پرفروش‌ترین فیلم اکران نورزی است. این فیلم در مدت 23 روز نمایش یک میلیارد و 130 میلیون تومان فروش داشته است. تا چندی پیش تبلیغات «ایران برگر» از تلویزیون پخش نمی‌شد، اما به تازگی تیزرهای تلویزیونی این فیلم روی آنتن می‌رود.

این فیلم داستان فتح‌الله خان و امرالله خان است که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا با یکدیگر رقابت می‌کنند. علی نصیریان، محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، حمید گودرزی، هادی کاظمی، سحر جعفری جوزانی، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، محمدرضا هدایتی، فریبا متخصص، فتح‌الله جعفری جوزانی، اسماعیل خلج، حمیدرضا حیات، سیاوش چراغی‌پور، سمیه نجومی، هاشم روحانی، میر طاهر مظلومی، اکبر رحمتی، حامد جوادی، صادق توکلی، رادمهر کشانی، سیروس میمنت، منصور نوبخت، محمدباقر کریم‌پور، بهرام افشاری، رضا عشقی، سعید دلیری، محمد صادق‌پور، سودابه گودرزی، بازیگران این فیلم هستند.

«رخ دیوانه» در مدت 23 روز نمایش عمومی 765 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم داستانه چند جوان است که به واسطه یک قرار اینترنتی وارد ماجرایی می‌شوند. طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش، امیرمحمد زند بازیگران این فیلم هستند.

فیلم داودی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به انتخاب تماشاگران را از آن خود کرد.

«استراحت مطلق» بعد از 22 روز نمایش به فروش 672 میلیون تومان رسیده است. این فیلم به دلیل شرایطی که از سوی مسئولان سی و سومین جشنواره فیلم فجر به وجود آمد، امکان حضور در جشنواره فجر را از دست داد. این فیلم داستان زنی است که از دامغان به تهران می‌آید و درگیر حاشیه‌هایی می‌شود.

ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، رضا عطاران، مجید صالحی، فریده فرامرزی و امیرشهاب رضویان بازیگران این فیلم هستند.

«طعم شیرین خیال» که دغدغه‌ای محیط زیستی را طرح می‌کند در مدت 23 روز نمایش عمومی 279 میلیون تومان فروخته است. شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی، پریوش نظریه، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسف‌پور، آسیه سلطانی نژاد بازیگران فیلم تبریزی هستند؛‌ فیلمی که در کرمان ساخته شد.

«روباه» بهروز افخمی داستانی مربوط به ترور دانشمندان هسته‌ای دارد. این فیلم در مدت 17 روز اکران عمومی 112 میلیون تومان فروش داشته است.

حمید گودرزی، بابک حمیدیان، جلال فاطمی، آرش مجیدی و مرجان شیرمحمدی بازیگران فیلم افخمی هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «یک مامور اسرائیلی که برای دور جدید ترور دانشمندان اتمی به ایران فرستاده می‌شود. این مامور ورزیده تنها کار می‌کند و از همکاری آدم‌های فریب خورده و یکبار مصرف استفاده می‌کند که تا آخرین لحظه از ماموریت خود خبر ندارند. یک موتور سوار مسافرکش در دام او می‌افتد و نادانسته برای ترور تعلیم می‌بیند و ...»

به نظر می‌رسد افزایش قیمت بلیت‌های سینما یکی از دلایل کاهش نسبی مخاطبان سینما در روزهای نخست سال 1394 باشد؛‌ این نکته‌ای است که از سوی پخش‌کنندگان و برخی از صاحبان سالن‌های سینما به آن اشاره می‌شود.

نام فیلم

کارگردان

روزهای نمایش

فروش

ایران برگر

مسعود جعفری‌جوزانی

23

1 میلیارد و 130 میلیون تومان

رخ دیوانه

ابوالحسن داودی

23

765 میلیون تومان

 استراحت مطلق

عبدالرضا کاهانی

22

672 میلیون تومان

طعم شیرین خیال

کمال تبریزی

23

279 میلیون تومان

روباه

بهروز افخمی

17

112 میلیون تومان

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
فیلم برندگان جشنواره نوروزی جهان پی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سال نو با «عشق» آغاز می‌شود / رقابت ۷ فیلم در اکران نوروزی



اکران نوروزی,سریال های نوروزی,فیلم های نوروزی

سینما - دو فیلم «عشق» ساخته میشائل هانکه و «آقای الف» علی عطشانی به پنج فیلم اکران نوروز 1392 اضافه شدند.
الهام نداف: در جلسه شورای صنفی نام هفت فیلم به عنوان فیلم‌های اکران نوروز 92 مشخص و به صورت قطعی اعلام شد.
 در این میان پنج فیلم «رسوایی»، «تهران 1500»، «قاعده تصادف»، «رژیم طلایی» و «حوض نقاشی» که از قبل مشخص شده بودند در سینماهای تهران و شهرستان روی پرده می‌روند.
به گفته حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «آقای الف» به دلیل سه بعدی بودن امکان نمایش در همه سینماها را ندارد. این فیلم در تمام سئانس‌های تالار ایوان شمس و سئانس‌های فوق‌العاده سینما آزادی و فرهنگ نمایش داده می‌شود.
 کاوش همچنین عنوان کرد «اکران فیلم «عشق» ساخته میشائل هانکه که اخیرا برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، منوط به بستن قرارداد پخش‌کننده این فیلم با سینماهای مورد نظر خود است. در صورت بستن قرارداد این فیلم به عنوان اکران ویژه نوروز در سئانس‌های ویژه سالن‌های سینمایی اکران می‌شود.

نام فیلم کارگردان بازیگران خلاصه داستان گروه سینمایی
حوض نقاشی مازیار میری شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی زندگی یک زوج کم‌توان ذهنی که یک پسربچه دارند، به دلایلی با چالش روبه‌رو می‌شود. آزادی
تهران 1500 بهرام عظیمی مهران مدیری، بهرام رادان، حبیب رضایی، هدیه تهرانی پیرمردی به نام اکبر با بازی مهران مدیری که 160 سال سن دارد، در آستانه مرگ از نوه‌اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می‌خواند می‌خواهد به زمین برگردد. استقلال
قاعده تصادف بهنام بهزادی امیر جعفری، اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، امید روحانی روایتی از زندگی یک گروه تئاتری است که درگیر آماده کردن این نمایش و رساندن آن به اجرا هستند. عصر جدید
رسوایی مسعود ده‌نمکی اکبر عبدی، الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا،کامران تفتی افسانه دختر بدنام محل که مورد توجه همسایه‌ای است به علت بدهی‌های خود و پدرش تحت فشار و در آستانه فروپاشی کامل اخلاقی است. آفریقا
رژیم طلایی رضا سبحانی مهدی هاشمی، امین حیایی، مریلا زارعی مهریه یک زن معادل وزن او و شوهرش است. همین امر اتفاق های عجیبی را بوجود می آورد. قدس
آقای الف علی عطشانی پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، مهران رجبی «آقای الف» ناگهان متوجه می شود که تنها چند روز به پایان زندگی وی باقی مانده است. ایوان شمس و سئانس‌های فوق‌العاده سینما آزادی و فرهنگ
عشق میشائل هانکه  ژان-لویی ترنتینیان، امانوئل ریوا و ایزابل هوپر  داستان زن و شوهری سالخورده که وقتی زن سکته مغزی می‌کند، رابطه غنی و توام با عشق‌شان مورد آزمون قرار می‌گیرد. سئانس‌های فوق‌العاده سینماها

 

 منبع:khabaronline.ir