فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

برج ایفل، پربازدیدترین بنای توریستی دنیا



برج ایفل,عکس برج ایفل

برج ایفل+تصاویر برج ایفل

 

برج ایفل (به فرانسوی: Tour Eiffel) برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته شده‌ترین بناها در جهان است. ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید.

 

در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد ولی پس از ساخت این بنا مورد قبول همگان واقع نشد و ۳۰۰ نفر که در بین آنها می‌توان از امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و هم چنین الکساندر دوما نویسنده شهیر فرانسوی نام برد، به ساخت آن شدیداً اعتراض نمودند.

 

نام برج ایفل از نام سازنده‌اش گوستاو ایفل گرفته شده است. تا سال ۱۸۸۹ ستون یادبود واشنگتن به عنوان بلندترین سازه جهان شناخته می‌شد اما در این سال برج ایفل جاینشین آن شد. برج ایفل به مدت ۴۱ سال تا زمان بهره برداری از برج کرایسلر در نیویورک در سال ۱۹۳۰، به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد.

 

برج ایفل,عکس برج ایفل

برج ایفل+تصاویر برج ایفل

 

این برج هم اکنون بلندترین سازه موجود در شهر پاریس و چهارمین سازه بلند فرانسه است. در سال ۲۰۰۶ قریب ۶٬۷۱۹٬۲۰۰ نفر از این برج دیدن کردند. با توجه به اینکه از ابتدای ساخت این برج تاکنون بیش از ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر از این بنا دیدن کرده‌اند، این بنا به عنوان پربازدید کننده‌ترین بنا در جهان شناخته می‌شود. بلندی برج ایفل بادر نظر گرفتن آنتن تلویزیونی ۲۴ متری بر فراز آن ۳۲۵ متر می‌باشد و وزن تقریبی آن ۷۲۰۰ تن است. ۱۶۶۵ پله تا بالاترین نقطه برج ادامه دارند که البته پله‌های طبقه دوم به بالاترین نقطه برج به روی بازدیدکنندگان بسته است. ساختار این سازه به شکلی است که باز و بدون طبقه‌های میانی (به جز دو سطح) می‌باشد. یک سمت آن رودخانه سن و سمت دیگر البته کمی دورتر بنای گنبددار و زرینی دیده می‌شود که عمارت اینولید نام دارد و مقبره ناپلئون آنجاست.

 

 

برج ایفل,عکس برج ایفل

برج ایفل+تصاویر برج ایفل

 

 

برج ایفل,عکس برج ایفل

برج ایفل+تصاویر برج ایفل

 


برج ایفل,عکس برج ایفل

برج ایفل+تصاویر برج ایفل

 

 

برج ایفل,عکس برج ایفل

برج ایفل+تصاویر برج ایفل


 

برج ایفل,عکس برج ایفل

برج ایفل+تصاویر برج ایفل

 

 

برج ایفل,عکس برج ایفل

برج ایفل+تصاویر برج ایفل

 

 

برج ایفل,عکس برج ایفل


برج ایفل+تصاویر برج ایفل

 

منبع:lastsecond.ir


ویدیو مرتبط :
پربازدیدترین در دنیا!بمب خنده دارترین حیوانات بامزه کل دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی دنیا +عکس



 

 

هفته نامه سیاحت و تجارت نوشت:گردش، تفریح، مسافرت و دیدن جاذبه‌های طبیعی، از جمله لذت‌بخش‌ترین برنامه‌های زندگی است و آن را نمی‌توان با هیچ شادی دیگری مقایسه کرد، ضمن اینکه در این بین هستند کسانی که به رفتن به هر جایی راضی نمی‌شوند و تفریحشان لزوماً باید با تجربه‌ای تازه و متفاوت و البته هیجان‌انگیز و خطرناک همراه باشد. این گزارش، ویژه کسانی است که از خطر کردن لذت می‌برند!

 

کنار کروکودیل» در قفس مرگ

استرالیا: تصور کنید شانس شنا کردن در آبی را داشته باشید که یک «کروکودیل» در آن منتظر دیدار چهره به چهره با شماست! صد البته باید بسیار شجاع باشید که خطر چنین کاری را به جان بخرید. اما اوضاع هم به این خطرناکی نیست، چراکه مسئولان استرالیایی این جذبه تفریحی عجیب، فکر همه جا را کرده‌اند و کروکودیل را در محاففظه‌ای شفاف و شیشه‌ای نگهداری می‌کننند. کروکودیل در این محفظه شیشه‌ای که به آن «قفس مرگ» می گویند، منتظر دیدار آدم‌های شجاع است!

 

 

جاذبه‌های توریستی, عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی

 

 

پرواز از فراز صخره‌های وحشت

نروژ: از جمله کشور‌هایی است که چشم‌انداز دیدنی کم ندارد، به ویژه صخره‌های سر به فلک کشیده‌اش که به صخره‌های «وحشت» معروف است، از دوستداران پرش دعوت می‌کند تا هیجان یک پرش خاطره‌انگیز را در این کشور تجربه کند .

وقتی بالای صخره‌ای می‌ایستید، نگاه کردن به پایین از آن بالا ترسناک است، تا چه رسد به اینکه بخواهید پروازی را از فراز آن برای صعود به یک منطقه خطرناک را تجربه کنید. البته پرش از صخره برای علاقه‌مندان به این کار، حتماً ارزش چنین خطر بزرگی را دارد!

 

 

جاذبه‌های توریستی, عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی

 

 

قایق‌سواری در دامنه آبشار!

آرژانتین و برزیل: قایق‌‌سواری آن هم در دامنه آبشاری که بلند‌تر از نیاگارا است، کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد، اما برای علاقه‌مندانی که به آبشار «ایگواسو» در بزیل و آرژانتین می‌روند، همه سختی‌ها می‌توانند همراه شود.

در سال 2011 دو آمریکایی و 5 نفر دیگر هنگام قایق‌سواری در این منطقه کشته و زخمی شدند، که این موضوع نشان دهنده لزوم رعایت بیشترین احتیاط در این منطقه است.

 

 

جاذبه‌های توریستی, عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی

 

 

پیاده‌روی روی لبه‌های برج

فرض کنید روزی فرا برسد که علاوه بر دیدن داخل برج میلاد، بتوانید روی لبه‌های آن پیاده‌روی کنید، بدون اینکه خطر پرت شدن از ارتفاع زیاد شما را تهدید کند!

کسانی که به برج «CN در تورنتوی کانادا می‌روند، این فرصت را دارند که 15 متر روی لبه برج پیاده‌روی کنند و از دیدن چشم‌انداز این شهر لذت ببرند. البته آنها با طناب‌هایی که از قبل به خود بسته‌اند، تعادلشان را در طول این پیاده‌روی حفظ می‌کنند.

 

پرتاب به درون آتشفشان گداخته؟

شیلی: آتشفشان از جمله پدیده‌های منحصر‌به‌فرد طبیعی است که حتی نگاه کردن به آن هم وحشتناک به نظر می‌رسد و شجاعت خاصی می‌خواهد، اما برای کسانی هم که سرشان برای خطر کردن و ماجراجویی درد می‌کند، بستن یک طناب ارتجاعی به پا و پرش به سوی آتشفشان، نباید چندان خطرناک باشد!

کسانی که می‌خواهند این پرش منحصر‌به‌فرد را تجربه کنند، باید طناب به پای خود ببندند و دقایقی بین زمین و آسمان معلق بمانند.../هفته نامه سیاحت و تجارت