فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

باغ فین در کاشان



باغ شاه در فین , قصری مرکب از شاخصهای معماری صفویان , زندیان و قاجاریه است. این بنا به خاطر ذخیره فراوان آبش ( چشمه سلیمانی) , باغی با درختان ستبر, یک استخر با فواره های بسیار و یک حمام تاریخی ( جاییکه امیرکبیر به قتل رسید) بسیار مشهور است.

 

 

 

باغ فین کاشان

 

 

ساختمان اصلی پارک و صوفه به زمان سلطنت شاه صوفی و شاه سلیمان ( پادشاهان صفویه ) نسبت داده می شوند که بعدها , دیگر شاهان صفوی آنرا گسترش داده و به مرمت آن پرداخته اند. بنای باقیمانده فعلی مرکب از دو صوفه است که به شاه عباسی و فتحعلی شاهی شهرت دارند و یک بنا که آنرا کریم خانی می نامند و حمام معروف که در قسمتی از پارک واقع شده و ساختمانی که هم اکنون موزه می باشد .

 

 

 

باغ فین

 

 

صوفه شاه عباسی در حقیقت یک ساختمان دو طبقه است که در مرکز پارک واقع گردیده و روبروی دروازه باشکوهی قرار دارد . در مرکز صوفه استخر زیبایی نیزوجود دارد . بر روی دیوارها و سقف صوفه , اثرهایی از نقاشیهای رنگی دوران صفویه را می توان مشاهده نمود. این نقاشیها شامل منظره هایی از صحنه های شکار و تصاویر شاهزادگان و غیره می باشد.

 

 

باغ فین



کتیبه صوفه از سنگ مرمر ساخته شده که تنها تعدادی از قطعات آن باقی مانده اند. صوفه دیگرکه مشهور به فتحعلیشاهی است را در سال 1226 هجری شمسی ساخته اند و در قسمت داخلی این ساختار نقاشیهای دیگری وجود دارند که منظره های مختلفی را همچون کتیبه های گچی با دست نوشته های نستعلیق نشان می دهند اما بیشتر نوشته های آن از بین رقته اند. شاعری به نام خاوری و خطاطی به نام محمد تقی حسینی این شاهکارها را در سال 1226 هجری شمسی انجام داده اند.

 

 

 

باغ فین

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کاشان - باغ فین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«جشن تولد» داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان + عکس



نیمی از سریال نوروزی «جشن تولد» داریوش فرهنگ آماده شد.

داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان

به گزارش شبکه ایران، داریوش فرهنگ بعد از ساخت مجموعه‌های تلویزیونی «سلطان و شبان»، «تولدی دیگر»، «طلسم شدگان» و «راه شب» این روزها در تدارک ساخت سریالی مناسبتی برای پخش در ایام نوروز است.

این سریال با عنوان «جشن تولد» اواخر دی‌ماه به تهیه‌کنندگی احمد زالی در کاشان کلید خورد و تا کنون نیمی از تصویربرداری سریال هم به پایان رسیده است.

داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان

 

ضمن این‌که حامد رضی و روزبه کلباسی تدوین همزمان کار را به عهده دارند. خانه بروجردی‌ها ، باغ فین کاشان ، تیمچه امین دوله بازار کاشان و پرورشگاه و تپه های سیلک از جمله لوکیشن‌هایی هستند که در روزهای آینده ضبط تصاویر در آنها پیگیری خواهد شد.

داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان

 

فیلمنامه این سریال طنز را جابر قاسمعلی نوشته و قصه دو خانواده کاشانی را روایت می‌کند که یکی از آنها در کار گلاب و دیگری در کار فرش است اما رابطه صمیمانه و گرم این دو خانواده، با پیدا شدن تعهد‌نامه‌ای که 40 سال پیش توسط بزرگ این دوخانواده تنظیم شده است تغییر می‌کند .در کنار قصه اصلی در این سریال به آئین‌ها و سنت‌های نوروز نیز پرداخته می‌شود.

داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان

 

فرهاد آئیش ، پرویزفلاحی پور، محمد عمرانی، فریده سپاه منصور، ارژنگ امیر فضلی، کاوه خداشناس، هدی زین العابدین، ناصر گیتی جاه، افسانه ناصری، منوچهر علیپور، خسرو احمدی، شکوفه هاشمیان، فرحناز منافی ظاهر، مسعود سخایی، مریم سرمدی ، علی دستان پور و علیرضا عسگری بازیگران این مجموعه هستند.

«جشن تولد» در 14 قسمت 48 دقیقه ای در گروه اجتماعی سیمافیلم تولید می شود.


منبع:شبکه ایران