فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بازیگرانی که در اوج محبوبیت رفتند



بازیگرانی که در اوج محبوبیت رفتند

با توجه به خروج کوت دو پابلو از سریال NCIS، باید بپرسیم آیا هوشمندانه است که یک بازیگر در اوج محبوبیت یک سریال آن را ترک کند؟بعضی از بازیگران می دانند چطور سریال خود را در اوج محبوبیت ترک کنند و حرفه شان را همچنان پررونق نگه دارند.

با توجه به خروج کوت دو پابلو از سریال NCIS، باید بپرسیم آیا هوشمندانه است که یک بازیگر در اوج محبوبیت یک سریال آن را ترک کند؟

بعضی از بازیگران می دانند چطور سریال خود را در اوج محبوبیت ترک کنند و حرفه شان را همچنان پررونق نگه دارند، معروف ترین نمونه های آنها جانی دپ و جرج کلونی هستند.

جانی دپ سریال "21 Jump Street” را یک سال قبل از تمام شدن آن در سال 1991 ترک کرد. جرج کلونی در سال 1999 این کار را کرد. البته هر دوی اینها در حال حاضر بازیگران درجه یک هستند.

آنها چطور موفق شدند در حالیکه بسیاری از بازیگران دیگر شکست خوردند و حرفه خود را به خطر انداختند؟ آماده سازی کلید این کار است. هم دپ و هم کلونی (همچنین جان تراولتا) قبل از جدا شدن از سریال های تلویزیونی، پروژه های سینمایی باکیفیتی در دست اقدام داشتند.

جانی دپ در سال 1990، "ادوارد دست قیچی" را بازی کرد و کلونی بتمن را بازی کرد. او با بازی در "Out of Sight” در سال 1998 با استیون سادربرگ دوست شد.

از میان تمام بازیگرانی که سریال های تلویزیونی معروف و محبوب را در اوج موفقیت ترک کردند، هیچ کس بهتر از کلونی این کار را نکرده است.

ستاره های زیر هم از جمله بازیگرانی هستند که سریال های خود را ترک کردند:


1. مایکل جی فاکس، سریال "Spin City”
فاکس در سال 2000 که نشانه های بیماری پارکینسون در او رو به وخامت گذاشت، این کمدی تلویزیونی را ترک کرد تا بیشتر با خانواده اش باشد و آگاهی مردم را نسبت به این بیماری جلب کند.

علت رفتن بازیگران در اوج محبوبیت , تصاویر بازیگران محبوب


2. چارلی شین، سریال "Two and a Half Men”
او که بجای مایکل جی فاکس به سریال "Spin City” رفت،جایش را اشتون کوچر گرفت. کمپانی وارنر و کمپانی سی بی اس، بعد از آنکه شین برای بار سوم در 12 ماه به آسایشگاه فرستاده شد، تولید این کمدی را متوقف کردند. در نهایت کاراکتر او در سریال با تصادف در مترو کشته شد تا دیگر شانسی برای بازگشتش به سریال وجود نداشته باشد.

علت رفتن بازیگران در اوج محبوبیت , تصاویر بازیگران محبوب


3. راب لو، "The West Wing”
لو که بخاطر عدم افزایش حقوقش و شخصیت کمرنگش در این سریال ناراحت بود، در نیمه راه فصل چهارم این سریال آن را ترک کرد. بجای او جاشوا مالینا وارد سریال شد.

علت رفتن بازیگران در اوج محبوبیت , تصاویر بازیگران محبوب


4. جان ریتر، "8 Simple Rules”
این هنرپیشه محبوب که در تمرین نقش خود برای این سریال دچار درد در ناحیه سینه شده بود، ناگهان فوت کرد. بعد از وقفه در سریال، تولید آن ادامه یافت و مرگ او در داستان سریال نیز مطرح شد و یک قسمت از سریال به یاد او تولید شد.

علت رفتن بازیگران در اوج محبوبیت , تصاویر بازیگران محبوب


5. سوزان سامرز، "Three’s Company”
در فصل پنجم این سیتکام محبوب، سامرز بخاطر رد شدن درخواست افزایش حقوقش، اعتصاب کرد. او برای فیلمبرداری به صحنه نمی آمد و تهیه کنندگان نقش او را به یک دقیقه در انتهای هر قسمت کاهش دادند و فصل بعد با قراردادی تمدید نکردند.

علت رفتن بازیگران در اوج محبوبیت , تصاویر بازیگران محبوب

 

bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
عجب بازیگرانی دارد تیم پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عادل فردوسی پور ؛ پله پله تا اوج محبوبیت



اورزش 3,عادل فردوسی پور,بیوگرافی عادل فردوسی پور,برنامه نود,عادل فردوسی پور و همسرش,اخبار ورزشی

 

متولد شهر رفسنجان، علاقه مند سمج رشته فوتبال، مترجم سابق روزنامه های ورزشی ، گزارشگر فوتبال ودر نهایت تهیه کننده و مجری برنامه نود خلاصه ترین وشاید جامع ترین تعریفی است که می توان از عادل فردوسی پور ارائه کرد.

 

عادل فردوسی پور متولد ۱۱ مهر ۱۳۵۳می باشد. پدر و مادرش رفسنجانی هستند اما خودش فرزند ارشد یک خانواده پنج نفره و بزرگ شده تهران است. فردوسی پور را بیشتر با گزارشگری و اجرای برنامه نود می شناسند، جماعت روزنامه خوان هم او را به واسطه ترجمه هایش در روزنامه ابراز ورزشی که با نام ع. فردوسی پور امضا می شد به یاد می آوردند اما ممکن است افراد کمتری بدانند که وی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و زمانی هم دانشکده ای علی دایی بوده است.

از دوران پیش از مدرسه علاقه خاصی به فوتبال داشت و اخبار مربوط به آن را دنبال می کرده است. زمانی که وارد مدرسه شد با اینکه در خانواده اش فردی علاقه مند به فوتبال وجود نداشت اما علاقه وی روز به روز به این رشته مفرح بیشتر شد. علاقه مندی به فوتبال در وی وجود داشت تا اینکه همزمان با ورود به دانشگاه تصمیم گرفت به تلویزیون راه پیدا کند.

 

افرادی که آن زمان در گروه ورزش شبکه سه حضور داشتند، مطمئنا به یاد می آورند که سال ۷۳ زمانی که فردوسی پور برای گزارشگری فوتبال تست داد، نحوه صحبت کردن وی مورد تمسخر سایر افرادی قرار گرفت که برای تست دادن به تلویزیون رفته بودند.

وارد شدن به صدا و سیما در آن زمان دشواری های زیادی نسبت به زمان حال داشت و فردوسی پور با توجه به اینکه کسی را نداشت که سفارشش را بکند، ناچار شد بارها و بارها تست بدهد. فردوسی پور آن زمان مترجم روزنامه ابرار ورزشی بود و اردشیر لارودی با آقای امیرحسینی که مدیر گروه ورزش بود، تعاملی برقرار کرد تا زمینه تست دادن فردوسی پور فراهم شود.

عادل فردوسی پور اوایل ورود به صدا وسیما مسابقات تنیس را گزارش می کرد زیرا در ان زمان ذهنیت مثبتی راجع به جوانان علاقه مندی که خواستار ورود به عرصه گزارشگری فوتبال بودند، وجود نداشت.

 

اطلاعات خوبی که فردوسی پور راجع به ورزش داشت، باعث شد تا با جلب اعتماد به مرور گزارش چند دقیقه ای مسابقات فوتبال خارجی را به وی محول کنند اما برنامه گزارش ورزشی که بیشتر مسابقات فوتبال انگلیس را پخش میکرد، در زمان خود نقطه اوجی برای وی محسوب می شد زیرا اطلاعات جامعی از فوتبال جزیره در اختیار داشت. در جام ملت های ۱۹۹۶ امارات که با درخشش نسل جدید فوتبال ایران همراه بود، فردوسی پور به عنوان اطلاعات دهنده در کنار سایر گزارشگران مشغول شد و در ادامه نیز از گزارش ۵ و ۱۰ دقیقه ای آغاز شده تا اینکه به گزارش کامل یک مسابقه فوتبال رسید.

سال ۱۳۷۸ طرح اولیه برنامه نود را با الگو برداری از برنامه Match of the day انگلیس به مدیریت گروه ورزش شکبه سه ارائه کرد زیرا همشه برای وی جای سوال بود که در بازی هایی که در شهرستان ها برگزار می شود، چه اتفاقی می افتد. از شکل گرفتن ایده تا شروع برنامه شاید ۲۰ روز هم به طول نینجامید و این گونه برنامه نود متولد شد. اولین برنامه های نود با شیوه آزمون و خطا به سمت جلو حرکت میکرد تا زمان فعلی که به به یک برنامه مرجع تبدیل شده و مخاطبان زیادی دارد.

 

بسیاری از اهل فن پر مخاطب شدن برنامه نود را به نزدیک شدن این برنامه به خط قرمزهای تلویزیون و اصولا فوتبال ایران نسبت می دهند، به طور نمونه زمانی تابوهایی شکل گرفته بود که نمی شود از چهره هایی مانند علی پروین و ناصر حجازی انتقاد کرد. برنامه نود در دوران فعالیت خود تا حدی تابوشکنی کرد. این تابوشکنی تا حدی بود که سعی کرده از خط قرمزها رد نشود. جذابیت های این برنامه موجب شده که در بحث انتخاب برنامه های ورزشی همواره شانس نخست کسب برترین برنامه باشد.

فردوسی پور پنج شش سالی است که ازدواج کرده و ضمن اینکه به کار ترجمه اشتغال دارد، در دانشگاه نیز تدریس می کند./پارس فوتبال