فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ای از بنفشه ساخته گلبرگ را نقاب (انوری)



شعر و ترانه, شعرهای عاشقانه

شاعران ایرانی، انوری ابیوردی

 

اوحدالدّین محمّدبن محمّد انوری(یا علی بن محمد انوری) معروف بهانوری ابیوردی و «حجّةالحق» از جملهٔ شاعران و دانشمندان ایرانی سده ۶ قمری در دوران سلجوقیان است.انوری استاد قصیده سرای شعر پارسی و آراسته به هنرهای خوش‌نویسی و موسیقی بوده‌است. زادروز : اواخر قرن پنجم یا اوایل قرن ششم هجری قمری ،سرخس
درگذشت : ۵۷۵ هجری قمری – ۱۱۸۹ میلادی ، تبریز یا بلخ ، آرامگاه : مقبره الشعرای تبریز یا بلخ

 

ای از بنفشه ساخته گلبرگ را نقاب

وز شب تپانچه‌ها زده بر روی آفتاب

بر سیم ساده بیخته از مشک سوده‌گرد

بر برگ لاله ریخته از قیر ناب آب

خط تو بر خد تو چو بر شیر پای مور

زلف تو بر رخ تو چو بر می پر غراب

دارم ز آب و آتش یاقوت و جزع تو

در آب دیده غرق و بر آتش جگر کباب

در تاب و بند زلف دلاویز جان کشت

جان در هزار بند و دل اندر هزار تاب

گه دست عشق جامهٔ صبرم کند قبا

گه آب چشم خانهٔ رازم کند خراب

چون چشمت از جفا مژه بر هم نمی‌زند

چشمم به خون دل مژه تا کی کند خضاب

هم با خیال تو گله‌ای کردمی ز تو

بر چشم من اگر نشدی بسته راه خواب

ای روز و شب چو دهر در آزار انوری

ترسم که دهر باز دهد زودت این جواب

 

گردآوری: بخش فرهنگ و هنر صبح بخیر


ویدیو مرتبط :
غزل 395- گلبرگ را ز سنبل مشکین نقاب کن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقاب از چهره پدر و پسر قلابی كنار رفت



 

نقاب از چهره پدر و  پسر قلابی كنار رفت

 

پدر و پسر قلابی كه با ارائه چك‌های جعلی به فروشندگان خودروهای مدل بالا، از آنها كلاهبرداری می‌كردند، تحت تعقیب قرار گرفتند.


چندی قبل مردی آگهی فروش یك دستگاه خودروی سوزوكی را در یكی از روزنامه‌ها چاپ كرد تا این كه چند روز بعد، مردی كه متقاضی خرید خودرو بود، با فروشنده تماس تلفنی گرفت و سپس به ملاقات‌ وی در یكی از محله‌های شمال تهران رفت.



در جریان این ملاقات‌ها، خریدار بیان كرد؛ پسرم بتازگی از اروپا بازگشته و قصد دارم، این خودرو را برای او بخرم و روز بعد همراه پسرم مراجعه می‌كنم.



چند روز بعد، خریدار و پسرش پس از توافق با فروشنده، ۳۸ میلیون تومان در قالب چند فقره چك به وی پرداخت كرده و خودرو را تحویل گرفتند. آنها قرار گذاشتند یك هفته بعد برای انتقال سند به نام خریدار به یكی از دفترخانه‌ها مراجعه كنند.



مرد فروشنده وقتی برای نقد كردن چك‌ها به یكی از بانك‌ها رفت، پی برد چك‌ها بلامحل صادر شده و خریدار پولی در حساب مالی خود ندارد.



● ۱۹ شاكی دیگر در پرونده مردان شیاد

فروشنده به جستجوی پدر و پسر خریدار خودرو پرداخت؛ ولی موفق به یافتن‌ آنها نشد. با تشكیل پرونده قضایی در این رابطه، ماموران‌ آگاهی تهران، تحقیقات در این رابطه را آغاز كردند و چهره‌نگاری رایانه‌ای از ۲ مرد كلاهبردار صورت گرفت.



در حالی كه تحقیقات برای یافتن متهمان فراری ادامه داشت، ۱۹ شهروند تهرانی دیگر هم به مركز پلیس تهران مراجعه و شكایت‌های مشابهی را ارائه كردند.



ماموران در بررسی این پرونده‌ها پی بردند همگی شاكیان در دام ۲ كلاهبردار گرفتار شده و آنها در برخی كلاهبرداری‌ها با یك مرد دیگر همراه بوده‌اند.



با به دست آمدن تصاویر رایانه‌ای از این ۳ متهم شیاد، آنها تحت تعقیب قرار گرفتند.



در ادامه تحقیقات، هفته گذشته یكی از متهمان فراری در یكی از محله‌های مركزی تهران ـ در حالی كه قصد داشت یكی از خودروهای مدل بالای خریداری شده را با مدارك جعلی به فروش برساند ـ شناسایی و دستگیر شد.



با انتقال این متهم به اداره آگاهی تهران، وی به همكاری با ۲ مرد در كلاهبرداری‌های كلان از مردم اعتراف كرد.



● ردپای پسر و پدر قلابی

متهم پرونده در اظهاراتش به پلیس گفت: من و ۲ دوستم كه از متهمان سابقه‌دار هستند، كار خود را از سال گذشته آغاز كردیم.



آنها پس از مشاهده آگهی‌های فروش خودروهای مدل بالا در روزنامه‌ها، با فروشندگان تماس می‌گرفتند و به ملاقات آنها می‌رفتند.



متهم ادامه داد: در جریان این ملاقات‌ها، آنها خود را پدر و پسر معرفی می‌كردند و پدر عنوان می‌كرد پسرش بتازگی از اروپا آمده و متقاضی خرید خودروی مدل بالا هستند.



با این ترفند با آنها معامله كرده و در قبال تحویل خودروها، چك‌های بلامحل پرداخت می‌كردند و بعد با مدارك جعلی خودروها را می‌فروختیم. در برخی كلاهبرداری‌ها نیز من با آنها همكاری كردم.



با ثبت اظهارات این متهم، وی با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳ تهران روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی برای دستگیری پدر و پسر قلابی و فاش شدن دیگر كلاهبرداری‌های آنها ادامه دارد..../ گزارش : جام‌جم آنلاین