فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اولین نمایش فیلم برف روی شیروانی داغ



 

 

 اولین نمایش فیلم برف روی شیروانی داغ در جشنواره فیلم فجر

 

 

اولین نمایش فیلم برف روی شیروانی داغ در جشنواره فیلم فجر.فیلم گربه روی شیروانی داغ در مراحل فنی است و به احتمال فراوان اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر است.

 

محمدهادی كریمی(كارگردان فیلم برف روی شیروانی داغ) گفت: هم اكنون مراحل صداگذاری فیلم توسط علیرضا علویان درحال انجام است و پس از طی آخرین مراحل فنی در مهرماه آماده نمایش می شود.

 

كریمی افزود: باتوجه به اینكه جدول اكران و وضعیت اكران سینماها تا جشنواره فیلم فجر مشخص و تعیین شده است، به احتمال فراوان اولین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

 

در فیلم برف روی شیروانی داغ، هنرمندانی همچون شهاب حسینی، آنانعمتی، كورش تهامی، خاطره اسدی، امیرحسین آرمان و فرخ نعمتی و هنگامه قاضیانی حضور دارند.

داستان این فیلم درباره فردی مشهور است كه با مرگش اثری رازآلود از او بجا می ماند كه پرسش هایی را در ذهن نزدیكان او رقم می زند. تنها راه رسیدن به آرامش قبلی رمزگشایی از این موضوع است.

 

عواملی كه در ساخت فیلم همكاری دارند، عبارتنداز:

 

نویسنده و كارگردان: محمدهادی كریمی، تهیه كننده: علی لدنی، مدیر فیلمبرداری: حسن كریمی، مدیر تولید: بهمن گودرزی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری، صدابردار: بابك اردلان، جلوه های ویژه: حمید رسولیان، مدیرتداركات: یدالله زبردست مقدم، دستیار اول كارگردان: ماهان حیدری، مدیر برنامه ریزی: ماهان دریایی، منشی صحنه: آزاده زارعی، مشاور رسانه ای: حسین باقریان، دستیار دوم كارگردان: محسن نعیمی، دستیار اول فیلمبردار: حسین جلیلی، گروه صحنه و لباس: سعید هنرمند، وحید حیدری، حمیدرضا پربهار، اجرای چهره پردازی: اشكان وثوقی، مهشید خرم آبادی، عكاس: حبیب مجیدی، دستیاران صدا: محمد مرتضایی، محمد مهدی فیض مندیان، گروه فیلمبرداری: سالار اردستانی، مرتضی سبحانی، كوروش نوشاد، علی خمیرآبادی، دستیار تداركات: محمدرضا حقگو، ایرج عزتی، عباس اندرودی، مصطفی خیرخواه.

 

تعدادی از عوامل فنی این فیلم در جشنواره گذشته فیلم فجر برای فعالیت در فیلم های دیگر برنده سیمرغ بلورین شدند..../ خبرگزارى ایلنا


ویدیو مرتبط :
قسمتی از فیلم:برف روی شیروانی داغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یادداشت سیروس الوند بر فیلم «برف روی شیروانی داغ»


«سیروس الوند» كه اولین فیلمنامه محمدهادی كریمی را در سال 76 با نام «ساغر» و«رستگاری در 8:20» را در سال 83 كارگردانی كرده است، یادداشتی را برای فیلم«برف روی شیروانی داغ» و محمد هادی كریمی نوشت.

«سیروس الوند» كه اولین فیلمنامه محمدهادی كریمی را در سال 76 با نام «ساغر» و«رستگاری در 8:20» را در سال 83 كارگردانی كرده است، یادداشتی را برای فیلم«برف روی شیروانی داغ» و محمد هادی كریمی نوشت.



متن یادداشت سیروس الوند كه نسخهای از ان در اختیار ایلنا قرار گرفته است بدین شرح است :

من فیلمنامه های متعددی از محمد هادی كریمی خوانده ام.زمانی شاید اولین كارگردانی بودم كه «هادی» فیلمنامه اش را به اومی داد تا بخواند ونقطه نظری اگر دارد ارائه كند.دوتا از فیلمنامه هایش: ترانه های تنهایی(ساغر) و رستگاری در 8:20 را كاركرده ام كه هردو از متفاوت ترین فیلم های من است.

فیلمنامه مارال هم از نمونه های درخشانی بود كه دوست داشتم بسازم اماشانس یار من نبود.فیلمنامه آدمكش را هم اگر به دستم می رسید قطعا می ساختم چرا كه ظرفیت های سینمایی فوق العاده ایی داشت.موضوعی به ظاهر جنایی ولی در باطن روانشناسانه كه در خلق شخصیت های چندلایه ، و غیر قابل پیش بینی موفق و موثر عمل كرده بود.خصوصیت اصلی «هادی» در فیلمنامه نویسی تنوع موضوع و تم است.

او جرات ورودبه عرصه های گوناگون و متفاوت را دارد، عناصر اصلی كار او در درجه اول تحقیق و بعد شخصیت سازی است. او بیش از همه همكارانش ازكلیشه ها وموضوعات تكراری و نخ نما شده كه گاها امتحان پس داده و مورد قبول هم واقعشده پرهیز می كند واتفاقا به حوزه هایی قدم می دهد كه چندان سابقه روشنی در خصوص جلب تماشاگر ندارد از سوی دیگر كمتر دیده ام به خاطر واهمه ازممیزی و یا خوش آمد مسئولین سینمایی خود را سانسور كند و یا قصه اش را به ریا ودورویی و دروغ گویی آلوده كند تا كارش زودتر سروسامان بگیرد.

هادی نجیب نگاه می كند و نجیبانه می نویسد از همین رو نوشته هایش حتی زمانی كه در بحث و درون خود حرف و حدیثی بحث برانگیز و یا خدایی ناكرده تحریك آمیزدارد او در عمل به گونه ایی می نویسد كه جان مایه داستان نه تنها از بین نمی رود و یا مخدوش نمی شود كه با قالب و ظرفی كه نویسنده برگزیده به تاثیری مضائف و پاكیزه دست میابد.وقتی هادی دست به كارگردانی زد من چندان مسر خوش و موافقی نداشتم.
تصور می كردم عرصه تازه برای هادی كریمی عرصه چندان شناخته شده ای نیست ومی هراسیدم كه فیلمنامه نویسی درجه یك به فیلمسازی معمولی و درجه سه تبدیل شود و هادی سینمای ایران را از بركت قصه های تازه اش محروم كند وفیلم های دسته چندمی به آمار بی خاصیت تولیدات سالانه اضافه كند.

فیلم های اولیه اش را ندیده ام.سروشكل فیلم ها من را چندان به تماشا راغب نكرد شاید هم نگرانی از بابت دیدن یك فیلم بد از یك نویسنده خوب در این عدم رغبت تاثیر گذاشت.

اما خوشبختانه فیلم تازه هادی كریمی را دیدم و دوبار هم دیدم «برف روی شیروانی داغ» همه آن خصوصیات برجسته و مثال زدنی هادی را در مقام یك فیلمنامه نویس دارد و در عین حال در بسیاری از لحظات ،میزانسن ها،بازیهای قابل قبول ودوست داشتنی همه بازیگران،بیان تصویری و ارائه بصری اتفاقها و گفتگوها،در ارائه ضریف و زیركانه تم و نه تحمیل آن،با كارگردانی كاربلد و معتمد به نفس روبرو هستیم كه با سومین فیلمش در مكانی می ایستدكه بسیارانی با خیل فیلم های خوب و بد از رسیدن به آن نقطه عاجز مانده اند.كارگردان،فاصله حضور بازیگر قدری همچون شهاب حسینی را با بازیگر تازه كم كار و نوجوانش به حداقل رسانده است.



دوربین به آنكه به خواست فیلمنامه در اكثر لحظات درون یك خانه پروبال میزند اما اسیر این محدوده نیست فیلمساز به گونه ایی عمل كرده كه ما درمقام تماشاگر گویی شهری را در چارچوب یك خانه و شمار بسیاری از مردم رادر میان چند نفر ساكنان موقت آنجا دیده ایم .«برف روی شیروانی داغ» برای هادی كریمی یك خیز بلند و برای ما یك حادثه شیرین و قابل اعتنا سینمایی است.برای فیلمساز با جرات و نجیبش آرزوی گام های بلندتر و شجاعانه تری دارم و در انتظار تماشای كار بعدی او مشتاقانه می مانم.

منبع : ایلنا