فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

اهدای جایزه یك عمر دستاورد حرفه‌ای به «مورگان فریمن»


«مورگان فریمن»، بازیگر برنده اسكار هالیوود از سوی موسسه فیلم آمریكا، برنده جایزه افتخاری یك عمر دستاورد حرفه‌ای شد. به نقل از سایت سینمایی IMDB، موسسه فیلم آمریكا با اهداء سی‌ و نهمین جایزه افتخاری یك عمر دستاورد حرفه‌ای این موسسه، به «مورگان فریمن»، از این بازیگر برنده اسكار هالیوود تقدیر خواهد كرد.

به نقل از سایت سینمایی IMDB، موسسه فیلم آمریكا با اهداء سی‌ و نهمین جایزه افتخاری یك عمر دستاورد حرفه‌ای این موسسه، به «مورگان فریمن»، از این بازیگر برنده اسكار هالیوود تقدیر خواهد كرد.
این جایزه 9 ژوئن، طی مراسمی با حضور اعضای این موسسه شامل «بن افلك»، «جیم كری»، «كلینت ایستوود»، «تام هنكس»، «هلن میرن»، «جك نیكلسون»، «براد پیت»، «سیدنی پویتیر»، «رابرت ردفورد»، «استیون اسپیلبرگ»، «تیم رابینز»، «هیلاری سوانك»، «دنزل واشنتگتن» و «آلفره وودارد» به «فریمن» اعطاء خواهد شد.
بنا براین گزارش، «مورگان فریمن»، بازیگر و كارگردان آمریكایی صاحب جایزه اسكار 1 ژوئن 1937 در ممفیس ایالت تنسی آمریكا به دنیا آمد و از همان عنفوان جوانی به سینما پیوست.
او تاكنون در ده‌ها فیلم حضور پررنگ داشته است كه از جمله آنها می‌توان به «شوالیه تاریكی»، مفهرست آرزوها»، «رفته عزیزم رفته»، «بروس قدرتمند»، «قرارداد»، «ادیسون» و «یك زندگی تمام نشدنی» ایفای نقش كرده است.

منبع : Sourehcinema.ir


ویدیو مرتبط :
تیم کوک جایزه یک عمر دستاورد را از دانشگاه Auburn دریافت کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم آنتالیا برای ملکه سینمای فرانسه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کاترین دونو جایزه یک عمر دستاورد هنری را در جشنواره فیلم آنتالیا دریافت خواهد کرد.

بازیگر کهنه‌کار سینمای فرانسه در پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم آنتالیا در ترکیه جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهد کرد. این جایزه 29 نوامبر در مراسم افتتاحیه جشنواره به او اعطا خواهد شد.

علاوه بر این برای بزرگداشت 58 سال دوران کاری این بازیگر سه فیلم از او در طول برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد. یکی از این سه فیلم «عهد کاملا جدید» به کارگردانی ژاک ون‌دورمل است که به نمایندگی از بلژیک در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار حضور دارد.

دونو از 14 سالگی وارد دنیای بازیگری شده و از آن زمان تا کنون در بیش از 130 فیلم نقش‌آفرینی کرده است. او در بیش از پنج دهه دوران بازیگری خود با کارگردان‌های بزرگی همچون رومن پولانسکی، لوئیس بونوئل و فرانسوا تروفو همکاری کرده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم آنتالیا قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رویداد سالانه سینمایی ترکیه به شمار می‌رود. این جشنواره از 29 نوامبر تا شش دسامبر برگزار خواهد شد.

 

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین