فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

امضای سیدمحمد خاتمی بر پوستر یک فیلم بین المللی+عکس



امضای سیدمحمد خاتمی بر پوستر یک فیلم بین المللی

در جریان نمایش شنبه شب فیلم «گذشته» در موزه سینما ، سیدمحمد خاتمی با امضای پوستر این فیلم بین المللی، آن را در موزه سینما به یادگار گذاشت و پوستر دیگری از این فیلم را با امضاء سینماگران به یادگار با خود برد.

امضای سیدمحمد خاتمی بر پوستر یک فیلم بین المللی

 

از جمله هنرمندان و سینماگران حاضر در برنامه می‌توان از عزت‌الله انتظامی، داود رشیدی، علیرضا داودنژاد، فرشته طائرپور، سید محمد بهشتی، فرهاد توحیدی، جعفر صانعی‌مقدم، مانی حقیقی، ابوالحسن داودی، عبدالحسن برزیده، محمد بزرگ‌نیا، محمد علی سجادی، بهمن فرمان‌آرا، تهمینه میلانی، محمد نیک‌بین، لیلی رشیدی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، غزل شاکری، پارساپیروزفر، مهتاب کرامتی، همایون اسعدیان، رسول صدرعاملی، سیدغلامرضا موسوی، حبیب رضائی، آناهید آباد، عزیز ساعتی، سعید فرهادی، محمود رضوی، بهروز شعیبی، محمد سریر، حمید فرخ‌نژاد، پیمان قاسم‌خانی و.... نام برد.

امضای سیدمحمد خاتمی بر پوستر یک فیلم بین المللی

منبع:inn.ir


ویدیو مرتبط :
پیام نوروزی سیدمحمد خاتمی (+فیلم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران‌ترین پوستر فیلم جهان حراج می‌شود + عکس



گران‌ترین پوستر فیلم جهان,گران‌ترین پوستر,اخبار هنری

 

سینما - یکی از پوسترهای فیلم کلاسیک «متروپلیس» به همراه پوسترهای دو فیلم‌ «کینگ کونگ» و «مرد نامرئی» فروخته می‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، این پوستر نایاب و ارزشمند که یکی از چهار پوستر بازمانده از فیلم صامت «متروپلیس» شاهکار سال 1927 فریتس لانگ است، به عنوان بخشی از فصل 7 قانون ورشکستگی و تسویه اموال ایالات متحده حراج خواهد شد.

 

صاحب این پوستر کنت شکتر، کلکسیونر معروف است که دسامبر پیش اعلام ورشکستگی کرد. دادگاهی در لس آنجلس بر این حراج که به زودی برگزار می‌شود، نظارت خواهد داشت.

 

به گفته شان لینکنبک خریدار سرشناس پوسترهای فیلم، «اهمیت تاریخی فیلم لانگ و نادر بودن و طراحی زیبای پوستر «متروپلیس» آن را تاج‌دار دنیای پوسترهای فیلم کرده است.»

 

شکتر سال 2005 برای پوستر «متروپلیس» 690 هزار دلار پرداخت که هنوز یک رکورد است. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌‌اند این پوستر در حراج به قیمت بیش از یک میلیون دلار به فروش برسد. اگر این اتفاق بیفتد اولین پوستر تاریخ سینما خواهد بود که در یک حراج عمومی از این مرز عبور می‌کند.

 

 

گران‌ترین پوستر فیلم جهان,گران‌ترین پوستر,اخبار هنری

 

 

 

انتظار می‌رود پوستر فیلم «متروپلیس» بیش از یک میلیون دلار فروخته شود

 

از دیگر اقلام مهم کلکسیون شکتر می‌توان به یکی از پوسترهای فیلم «مرد نامرئی» همین طور یک پوستر فیلم «کینگ کونگ» تولید سال 1933 اشاره کرد که کارشناسان ارزش آن را در حد پوستر «متروپلیس» می‌دانند. انتظار می‌رود کلکسیون شکتر در مجموع حدود پنج میلیون دلار فروخته شود.

 

فریتس لانگ یکی از مهمترین فیلمسازان آلمانی - اتریشی عصر سینمای صامت بود. «متروپلیس» یک مورد نمونه‌ای از آن دوران است. شرکت UFA سازنده این فیلم قصد داشت با نشان دادن تکنولوژی پیچیده خود به نوعی با صنعت فیلمسازی آمریکا رقابت کند.

 

«متروپلیس» در عین حال آمیزه‌ای از مسائل بسیار مهم آن دوران بود: موضوعات سیاسی، ایدئولوژیکی که همه در یک فیلم با هم تلفیق شده بودند. این فیلم در عین حال نقطه مرکزی تحول تاریخ سینما به عنوان یک شکل هنری والگویی برای بسیاری از فیلم‌های پس از خود بود.

 

ایده یک دانشمند مجنون همچنین الگویی برای فیلم‌های ترسناک استودیو یونیورسال در دهه 1930 بود. داستان «متروپلیس» در شهری در قرن بیست و یکم روی می‌دهد. کارگران زیر زمین زندگی می‌کنند و حاکمان از روی زمین کنترل اوضاع را در دست دارند. در این بین فردر پسر حاکم اصلی عاشق ماریا یکی از رهبران کارگران است و...

 

از این فیلم به عنوان نقطه اوج اکسپرسیونیسم آلمان در دهه 1920 یاد می‌شود. UFA که یک استودیو دولتی بود، در دورانی از ساخت «متروپلیس» حمایت کرد که تولید فیلم‌های هنری در اولویت قرار داشت.

 

استودیوهای آلمانی در مدت زمان کوتاه بین پایان جنگ جهانی اول در 1918 و به قدرت رسیدن حزب نازی آدولف هیتلر در 1933 فیلم‌های خاطره‌انگیز مانند «دفتر دکتر کالیگاری»، «نوسفراتو»، «نیبلونگن» و «فرشته آبی» تولید کردند و «متروپلیس» نیز در این دوران تولید شد.... /  خبرآنلاین


هالیوود ریپورتر / 22 ژوئن / ترجمه: علی افتخاری