فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

الا ای لعبت ساقی ز می پر کن مرا جامی( حکیم سنایی)



 جام می, غزلیات عاشقانه, شعر سنایی

الا ای لعبت ساقی ز می پر کن مرا جامی

که پیدا نیست کارم را درین گیتی سرانجامی

کنون چون توبه بشکستم به خلوت با تو بنشستم 

ز می باید که در دستم نهی هر ساعتی جامی

نباید خورد چندین غم بباید زیستن خرم

که از ما اندرین عالم نخواهد ماند جز نامی

همی خور بادهٔ صافی ز غم آن به که کم لافی

که هرگز عالم جافی نگیرد با کس آرامی

منه بر خط گردون سر ز عمر خویش بر خور

که عمرت را ازین خوشتر نخواهد بود ایامی

چرا باشی چو غمناکی مدار از مفلسی باکی

که ناگاهان شوی خاکی ندیده از جهان کامی

مترس از کار نابوده مخور اندوه بیهوده

دل از غم دار آسوده به کام خود بزن گامی

ترا دهرست بدخواهی نشسته در کمین‌گاهی

ز غداری به هر راهی بگسترده ترا دامی

منبع:ganjoor.net


ویدیو مرتبط :
ساقی زباده پر کن جام مرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متهم: زنم گفت اگر عرضه داری مرا خفه کن، من هم گلویش را فشردم



 

قتل عمد,جریمه قتل

 

مرد ۴۲ ساله ای که همسرش را به قتل رسانده بود، ضمن تشریح چگونگی ارتکاب جنایت خود به قاضی ویژه قتل عمد گفت: من برای فرار از دستگیری، مجبور به صحنه سازی شدم تا مرگ همسرم را طبیعی جلوه دهم.

 

مرد ۴۲ ساله ای که همسرش را به قتل رسانده بود، ضمن تشریح چگونگی ارتکاب جنایت خود به قاضی ویژه قتل عمد گفت: من برای فرار از دستگیری، مجبور به صحنه سازی شدم تا مرگ همسرم را طبیعی جلوه دهم.

عامل این جنایت که ساعت ۷ صبح روز گذشته در حضور قاضی اسماعیل شاکر و کارآگاهان پلیس آگاهی، صحنه جنایت خود را بازسازی می کرد در مقابل دوربین قوه قضاییه گفت: ما ۲۲ سال با یکدیگر زندگی کردیم اما فرزندی نداشتیم به همین دلیل با هم اختلافات زیادی داشتیم. صبح روز حادثه در حال خوردن صبحانه بودیم که همسرم گفت باید برای من ماشین بخری! با این حرف او عصبانی شدم و دنبالش کردم که او از ترس به اتاق خواب رفت من هم دنبالش رفتم و گلویش را گرفتم او گفت: اگر عرضه داری مرا خفه کن! من هم گلویش را فشردم وقتی دیدم چهره اش سیاه شد او را رها کردم و شیر اجاق گاز را باز گذاشتم تا به نظر برسد که او بر اثر گاز گرفتگی مرده است!

وی گفت: پس از آن ساکم را برداشتم و سر کار رفتم در محل کار سعی می کردم خودم را خونسرد نشان بدهم اما آخر وقت دیگر نمی توانستم طاقت بیاورم چند بار با تلفن منزل و تلفن همراه همسرم هم تماس گرفتم تا وانمود کنم که از مرگ او بی خبر هستم. اما وقتی دستگیر شدم فهمیدم که مقام قضایی از واقعیت ماجرا اطلاع دارد بنابراین حقیقت را گفتم. حالا هم اگر می خواهند مرا اعدام کنند.

وی در پاسخ به سوال قاضی شاکر که پرسید علت تماس یکی از بستگانت دقایقی بعد از ارتکاب جنایت چه بود؟ گفت: او اطلاعی از ماجرا نداشت وقتی من از خانه بیرون آمدم او با من تماس گرفت و گفت می خواهد به بجنورد برود من هم گفتم پس برای ما آبنبات هلدار و کاکائویی بیاور چون همسرم آبنبات کاکائویی دوست داشت!

در ابتدای بازسازی صحنه جنایت، کارآگاه احسان حسن نژاد (افسر پرونده) چگونگی دستگیری متهم را تشریح کرد و گفت: در تاریخ ۹۰.۱۱.۱۱ متهم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و ماجرای مرگ همسرش را اطلاع داده است که پس از آن در معیت قاضی ویژه قتل به محل حادثه واقع در طبرسی شمالی ۶۳ آمدیم. آثار خراشیدگی در ناحیه گردن متوفی بیانگر درگیری قبل از مرگ بود همچنین به دستور مقام قضایی کارشناسان آتش نشانی در محل حضور یافتند و پس از بررسی ماجرای گازگرفتگی اعلام کردند که هیچ گونه گاز CO در محل وجود ندارد. این در حالی بود که پزشک قانونی نیز پس از معاینه جسد علت مرگ را فشار بر عناصر حیاتی گردن عنوان کرد و بدین ترتیب همسر مقتوله به عنوان متهم تحت بازجویی قرار گرفت و به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت.

پس از اعترافات متهم در محل جنایت، قاضی شاکر دستور پایان بازسازی صحنه قتل را اعلام کرد و متهم نیز برای ادامه رسیدگی به پرونده جنایت، روانه زندان شد..../ روزنامه خراسان