فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«اصغر فرهادی» در میان 100 متفکر سال 2012 از نگاه «فارن پالیسی»



«اصغر فرهادی» در میان 100 متفکر سال 2012 از نگاه «فارن پالیسی»

«اصغر فرهادی»، کارگردان ایرانی در میان 100 متفکر برتر سال 2012 از نگاه نشریه «فارن پالیسی» قرار گرفت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نشریه «Foreign Policy» در گزارشی با عنوان «100 متفکر دنیا در سال 2012» از کارگردان ایرانی برنده‌ جایزه اسکار نیز به عنوان یکی از شخصیت‌های منتخب نام برده است.

اصغر فرهادی که با فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی شد، در فهرست نشریه «فارن پالیسی» در رتبه 75 قرار گرفته است.

در فهرست منتشر شده شخصیت‌های مختلفی از عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، هنری، علمی، اقتصادی و ... دیده می‌شوند.

در حالیکه «آنگ سان سوکی»، رهبر دموکراسی میانمار و برنده جایزه صلح نوبل در رتبه اول دیده می‌شود، چهره‌های سرشناس سیاسی از کشورهای مختلف دنیا از جمله «باراک اوباما»، امیر قطر، «آنجلا مرکل»، «رجب طیب اردوغان»، «بیل کلینتون» و «کاندولیزا رایس» به همراه سران رژیم‌صهیونیستی «ایهود باراک» و «بنیامین نتانیاهو» نیز در این فهرست حضور دارند.

«بیل گیتس»، رییس سابق شرکت مایکروسافت، «هاروکی موراکامی»، نویسنده سرشناس ژاپنی و «یورگن هابرماس»، اندیشمند آلمانی از دیگر چهره‌های سرشناس در فهرست 100 متفکر منتخب این نشریه در سال 2012 هستند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اسکار 2012-اصغر فرهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصغر فرهادی در میان 100 متفکر برتر جهان


نشریه فارین پالیسی در شماره ماه دسامبر خود 100 متفکر برتر جهان در سال 2012 را انتخاب کرده که کارگردان ایرانی برنده اسکار یکی از آن‌هاست.

خبرآنلاین: نشریه فارین پالیسی در شماره ماه دسامبر خود 100 متفکر برتر جهان در سال 2012 را انتخاب کرده که کارگردان ایرانی برنده اسکار یکی از آن‌هاست.

اصغر فرهادی در فهرست این نشریه آمریکایی در رده هفتاد و پنجم قرار دارد.




فارین پالیسی فرهادی را به خاطر «دلایل گویای او برای هم‌زیستی» انتخاب کرده است.

فرهادی 40 ساله پارسال برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. فیلم او در جشنواره برلین هم جوایز خرس طلایی همین طور جوایز بهترین گروه بازیگری مرد و زن را دریافت کرد.
 
او این روزها در پاریس در حال فیلمبرداری فیلم جدیدش است که اولین فیلم فرانسوی‌زبان اوست. بره‌نیس بژو و طاهر رحیم بازیگران فرانسوی و علی مصفا بازیگر ایرانی در این فیلم فعلا بی‌نام او بازی می‌کنند.

آنگ سان سو چی سیاستمدار برمه‌ای و برنده جایزه نوبل صلح‌ و المنصف المرزوقی رئیس جمهور موقت تونس در فهرست فارین پالیسی به طور مشترک در رده اول هستند.
 
بیل کلینتون و هیلاری کلینتون به طور مشترک در رده سوم هستند و باراک اوباما در رده هفتم است. بیل گیتس در رده پنجم قرار دارد.

فارین پالیسی سال 1970 توسط ساموئل هانتینگتون تاسیس شد. این نشریه که به شکل ماهنامه توزیع می‌شود جایزه نشریه ملی در سال‌های 2003 ، 2007 و 2009 را به خود اختصاص داده است.

در این مجموعه ماهانه مسائل روز در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و دیپلماسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. واشنگتن پست سال 2008 امتیاز این نشریه را خریداری کرد.



انتقاد کیهان از انتخاب اصغرفرهادی به عنوان متفکر سال

روزنامه کیهان: یک نشریه غربی نام کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین» را در کنار بنیامین نتانیاهو به عنوان برگزیدگان سال معرفی کرد.

نشریه فارین پالیسی در آخرین شماره خود اقدام به معرفی 100 اندیشمند برتر سال (!) نمود که در این فهرست نام اصغر فرهادی در کنار نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفته است!

گفتنی است تمامی گزینش های انجام شده توسط رسانه ها و جشنواره های غربی در سال های اخیر با اهداف سیاسی صورت می گیرد و معلوم نیست بر مبنای چه شاخص هایی «نتانیاهو» و «سازنده جدایی...» به عنوان اندیشمند برتر سال (!) تشخیص داده شده اند.