فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ادعای عجیب پروانه معصومی: پشت‌صحنه فیلم‌های قبل از انقلاب سالم‌تر بود!



بازیگران زن سینما , فساد در سینما , پروانه معصومی

 

برخی بازیگران زن سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با «جوان» مواضع خود را درباره موضوع 'فساد در سینما' بیان کرده‌اند.

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون در خصوص حاشیه‌های غیراخلاقی پشت صحنه برخی فیلم‌ها می‌گوید: من در محیط‌هایی که کار کردم خوشبختانه چنین مواردی را ندیدم، اما درخصوص بروز چنین مواردی از سوی برخی، باید بگویم چشم و هم‌چشمی و حسادت‌ها میان بازیگران زیاد شده است. یک بازیگر وقتی می‌بیند یکی دیگر از همکارانش سر پروژه‌های متعدد ظاهر می‌شود، حس حسادتش برانگیخته می‌شود و گاه برای اینکه به اندازه او پر رنگ ظاهر شود ممکن است رفتارهای نامناسبی هم انجام دهد.

از سوی دیگر برخی از برنامه‌های تلویزیون با پرداختن بیش از حد به بازیگران و مصاحبه‌های یک ساعته با آنها، بر این جو دیده شدن دامن می‌زند. در این میان باید پرسید که مگر شهرت چقدر ارزش دارد که برای کسب آن اخلاق زیر پا گذاشته شود.

این بازیگر پیشکسوت که قبل از انقلاب نیز بازی داشته، با اشاره به اینکه فضای فعلی سینما در دست عده‌ای سودجو و غیرسینمایی است گفت: به جرئت می‌توانم بگویم پشت‌صحنه فیلم‌هایی که قبل از انقلاب ساخته می‌شد به مراتب از پشت‌صحنه‌های فیلم‌های امروز پاک‌تر و سالم‌تر بود.

رزیتا غفاری بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این باره گفت: گروه‌ها و افرادی که در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی موازین اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، در میان هنرمندان شناخته شده هستند و بازیگران می‌توانند با آنها کار نکنند.

وی با اشاره به این افراد شناخته شده گفت: با توجه به اینکه همه این افراد را می‌شناسند اما به دلیل روابطی که دارند کماکان فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی شان را ادامه می‌دهند. البته این افراد انگشت شمار هستند و تعدادشان به نحوی نیست که ما در محیط‌های کاری مان احساس ناامنی کنیم.

یکتا ناصر بازیگر سینما و تلویزیون که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را در سال گذشته هم دریافت کرده است،با اشاره به مشکلاتی غیر اخلاقی در برخی از محیط‌های سینمایی و تلویزیونی گفت: این مسئله درون‌گروهی است و نباید با برخی موضع‌گیری‌ها، همه جامعه هنری کشور را زیر سؤال ببریم.

ناصر در ادامه اظهار داشت: این مسئله باید ریشه‌ای و فرهنگی حل شود، در این میان باید به این مسئله اشاره کرد که اگر فضا مناسب نباشد، هیچ کسی به خودش اجازه نمی‌دهد که چنین درخواست‌هایی را از بازیگران داشته باشد. فضای سینما و تلویزیون کشور ما هم مستثنا از سایر بخش‌های اجتماعی نیست. وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی تهیه کننده و کارگردانی به بازیگری مثل به من پیشنهاد نامناسبی می‌دهد، من شاهدی علیه او ندارم. از طرف دیگر به نظر من همه کسانی که این درخواست‌های غیر اخلاقی را دارند مشکل‌دار هستند، ازجمله آنهایی که این پیشنهادات را قبول می‌کنند. این مشکل فرهنگی است و باید راهکار فرهنگی برای آن ارائه شود.

شیوا خنیاگر بازیگر سینما و تلویزیون هم در این باره گفت: به نظر من دلیل اینکه برخی از عوامل سینمایی و تلویزیونی مسائل اخلاقی را زیر پا می‌گذارند، تقاضای بی‌حد و حصر برای بازیگری در اجتماع است. این مسئله باعث می‌شود که برخی از افرادی که ارائه دهنده امکان بازیگری هستند، از این مسئله سوء‌استفاده کنند. علاوه بر این عده‌ای از افراد ناکارآمد و نالایق وارد عرصه هنر شده‌اند بدون اینکه از جایگاه هنری و فرهنگی آن مطلع باشند و این مسئله باعث می‌شود که این افراد تنها به دنبال منافع شخصی خود باشند.

رویا تیموریان بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص همین موضوع گفت: من نمی‌دانم چرا در یک سال اخیر آنقدر بازیگران زیر سؤال می‌روند. مشکلات سینما مانند مشکلات درون یک خانواده است و خود این خانواده باید به آن رسیدگی کنند. به جای اینکه به این مسائل پرداخته شود بهتر است به مشکلات ریشه‌ای سینما رسیدگی شود.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
‫پشت صحنه‌ای جالب از حمید معصومی‌نژاد در مصاحبه با یک شخصیت قد بلند اتحادیه اروپا + فیلم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضا عطاران و مریلا زارعی در پشت صحنه یک فیلم / عکس



 

رضا عطاران و مریلا زارعی

 

- رضا عطاران و مریلا زارعی در فیلم «هیچ کس فرشته نیست» به کارگردانی رضا عطاران با هم همبازی هستند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلمنامه «هیچ کس فرشته نیست» را احمد رفیع‌زاده براساس فیلمنامه معصومه بیات و حمید نعمت‌اله نوشته و رضا عطاران آن را بازنویسی کرده.

این فیلم داستان رضا ، معلمی ساده و درستکار است که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با زن‌ها دچار مشکل است ، با دختری پاستیل فروش آشنا می‌شود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبروست و رضا را ترغیب به کارهایی می‌کند که باب میلش نیست و...

 

نمایی از فیلم

در این فیلم علاوه بر رضا عطاران و مریلا زارعی، اکبر عبدی، ناصر گیتی جاه، ویشکا آسایش، سروش صحت، اصغر سمسارزاده و حسین محب اهری بازی می کنند. خداداد عزیزی نیز در فیلم حضور دارد... /سینما

 

 

رضا عطاران و مریلا زارعی