فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ادامه لجبازی در اکران/اعلام اسامی بازیگران جدید فیلم"چ"



سینمای ایران در هفته جاری با اخبار حاشیه ای در ارتباط با وضعیت اکران فیلم ها و تصمیم گیری های حوزه هنری و شورای صنفی نمایش روبرو بود. به طوریکه با ادامه این روند مشخص نیست چه اتفاقی برای سالن های سینمایی بیافتد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، خبرهای مربوط به اکران سینماها، بازیگران جدید فیلم "چ"، حضور گشت ارشاد در افتتاحیه یک مراسم، کلید خوردن "قلب یخی"، خوانندگی مهناز افشار، اعلام آمادگی خانه سینما برای اصلاح اساس نامه و... از اخبار مهم سینمای ایران در هفته پایانی خرداد 91 سینمای ایران است.

 

- تصمیم رئیس حوزه هنری مبنی بر اینکه امسال این نهاد خیلی از فیلم های سینمای ایران را در سالن های زیرمجموعه خود اکران نمی کند، حاشیه هایی را برای سینما رقم زد. پس از صحبت های وی که البته با واکنش هایی از سوی اهالی سینما روبرو بود. این بار آنها فیلم "پس کوچه های شمرون" ساخته کامران قدکچیان را در سان های خود اکران نکردند.

 

 

فیلم

 

این اتفاق باعث شد این فیلم با تعداد سالن های محدودی روی پرده برود. پس از آن نیز شورای صنفی نمایش قبل از این موضع رسمی خود را در ارتباط با این تصمیم حوزه هنری اعلام کند، اینبار در زمان اکران عمومی فیلم "خوابم می آد" رضا عطاران که پیش بینی می شد با فروش خوبی روبرو شود مانع از نمایش این فیلم در سینما آزادی شد.

 

سید ضیا هاشمی رئیس شورای صنفی نمایش پس از این اتفاق طی گفتگویی با مهر گفت:این موضوع به رفتارهای و سیاست‌های اخیر حوزه هنری در ارتباط با اکران عمومی فیلم‌ها برمی گردد. فیلم "خوابم می‌آد" رضاعطاران نیز در لیست فیلم های ممنوعه این نهاد برای نمایش در سینماها بوده است.

 

وی افزود: پیش از این شاید قراردادی بین سینمادار و دفتر پخش این فیلم بسته شده باشد. اما ما در شورای صنفی به سالن‌های سینمایی که فیلم‌هایی را تحریم کرده اند، حواله برای اکران نمی‌دهیم.

هاشمی درباره وضعیت نمایش فیلم "خوابم می‌آد" در سینما آزادی تاکید کرد: ما به این سینما نیز حواله نمی‌دهیم و تا پای تعطیلی این سینما ایستاده‌ایم. این سالن‌های سینمایی که فیلم‌ها را تحریم کرده‌اند یا به قانون سر اطاعت می‌نهند و از آن تمکین می‌کنند یا ما دیگر به آنها حواله نمی‌دهیم.

 

وی عنوان کرد: ارزش اجرای قانون برای ما چند برابر است. در ابتدا مسئله قانونی برای ما اهمیت دارد و بعد جنبه اقتصادی را در نظر می گیریم. تا زمانی که سیاست حوزه هنری این باشد ما سینماهای آن را از دادن حواله ممنوع می‌کنیم.

 

تاکنون هیچ یک از مدیران حوزه هنری در این ارتباط صحبتی نکرده است. در ادامه این اتفاقات امران عمومی "کیمیا و خاک" ساخته عباس رافعی نیز از روز گذشته اغاز شده است که با توجه به این تصمیم، شورا حواله نمایش این فیلم را هم در سینما آزادی صادر نکرده است. با ادامه این تصمیم سینما آزادی دو هفته دیگر زمان اکران فیلم هایی که در اختیار دارد به پایان می رسد و این سینما عملا تعطیل خواهد شد.

 

بازیگران جدید فیلم"چ"

سعید راد و بابک حمیدیان به فیلم سینمایی "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا اضافه شدند. همچنین دورخوانی و تمرین بازیگران نیز ادامه دارد. روز گذشته گروه تولید به هماره بازیگران به مناسبت سالگرد شهادت شهید چمران بر سر مزار وی حاضر شدند.

 

حضور پله آخر در کرلووی واری

- آخرین ساخته علی مصفا که در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز به نمایش در آمد و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد، در جشنواره کارلووی واری در کنار آثاری از کشورهای ژاپن، مکزیک و .... برای دریافت جایزه گوی بلورین رقابت می کند.

 

مصفا کارگردان و بازیگر سینمای ایران پیش از این فیلم سینمایی "سیمای زنی در دورست" را کارگردانی کرده بود. چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی 29 ژوئن تا 7 ژوئیه (9 تا 17 تیر) برگزار می‌شود.

 

آغاز تصویربرداری فصل سوم "قلب یخی"

- تصویربرداری فصل سوم مجموعه "قلب یخی" به کارگردانی سامان مقدم پس از توقف یک ماهه از شب چهارشنبه 24 خردادماه در برجی حوالی سعادت‌آباد آغاز شده است.

 

قرار است در فصل سوم این سریال رضا عطاران، هدیه تهرانی، مهران مدیری، هانیه توسلی، حسین یاری، پژمان بازغی، الناز شاکردوست، سید مهرداد ضیائی و... به ایفای نقش بپردازند. احتمال دارد محسن تنابنده نیز به جمع بازیگران "قلب یخی" بپیوندد. همچنین لادن طباطبایی نیز از بازیگران جدید این مجموعه است.

 

پیش از این قرار بود فصل سوم این مجموعه با تغیر کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگران حدود یک ماه پیش کلید بخورد اما به دلیل آماده نبودن فیلمنامه ترجیح دادند که یک ماه کار را به تعویق بیندازند و هم اکنون دوباره تصویربرداری را از سر گفته‌اند. گویا مقدم فقط برای ساخت فصل سوم این مجموعه قرارداد دارد.

 

فصل اول و دوم "قلب یخی" به کارگردانی محمدحسین لطیفی و با فیلمنامه‌ای از حامد عنقا ساخته شد و پس از پایان این دو فصل به دلایل نامعلومی کارگردان و فیلمنامه‌نویس کار را رها کرده و مقدم جایگزین آنها شد.

 

طبق تازه‌ترین شنیده‌ها قرار است قسمت‌هایی از این مجموعه مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت سه بعدی ضبط شود.

 

مهناز افشار و موسیقی

- پس از انتشار اخباری مبنی بر حضور مهناز افشار در آلبوم بهرام رادان، مهناز افشار در آلبوم جدید با روزبه نعمت اللهی همکاری می کند. موج گرایش هنرمندان عرصه سینما به سمت موسیقی ادامه دارد و از قرار معلوم محبوبیت و گستردگی مخاطب دنیای موسیقی، باعث شده است شاهد حضور هنرمندان عرصه سینما دری هنر موسیقی باشیم.

 

 

فیلم

 

پس از امین حیایی، محمد رضا گلزار، شهاب حسینی، نیکی کریمی و… در تازه‌ترین تجربه هنرمندان در دنیای موسیقی، مهناز افشار به عنوان همخوان و دکلمه کننده ترانه‌ها در آلبوم جدید روزبه نعمت اللهی حضور یافته و این عرصه را نیز تجربه کرد.

 

آلبوم نعمت اللهی "رویای روزهای بارانی" نام دارد که با 13 قطعه با اشعاری از مولانا، نیما یوشیج، اخوان ثالث، میثم یوسفی، لیلا رضایی، حسین غیاثی، مسرور نعمت الهی و شاهکار بینش پژوه و حضور موزیسین‌هایی چون رضا تاجبخش، فردین قره گزلو، پیام قربانی و مرتضی ساعدی در آخرین مراحل تولیدی‌اش به سر می‌برد و تا اواخر آبان ماه در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.

 

کوتاه از سینما

- مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم های ویدئویی تهران روز 28 خرداد ماه با حضور وزیر ارشاد و مهندس ضرغامی در تالار ایوان شمس برگزار شد.

 

- هیات مدیره خانه سینما در پی انتشار مصاحبه های وزیر ارشاد و معاونت سینمایی پس از آخرین نشست شورای عالی سینما، مبنی بر نگارش اساسنامه برای خانه سینما بیانیه داد.

 

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی كامل فیلم ءهای بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم فجر اعلام شد



 

اسامی كامل فیلم ءهای بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم فجر اعلام شد

 

اسامی فیلم های بخش نوعی نگاه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در این بخش از جشنواره ۱۲ فیلم سینمایی به روی پرده خواهد رفت.

بر پایه این گزارش فیلم های این بخش از جشنواره عبارتند از:

۱) اخلاقتو خوب کن (سید مسعود اطیابی)

۲) اسب حیوان نجیبی است (عبدالرضا کاهانی)

۳) پرتقال خونی (سیروس الوند)

۴) چشم (جمیل رستمی)

۵) خیابان بیست و چهارم (سعید اسدی)

۶) سوت پایان (نیکی کریمی)

۷) شش نفر زیر باران (علی عطشانی)

۸) علفزار (محمد علی طالبی)

۹) قبرستان غیر انتفاعی (محسن دامادی)

۱۰) کوچه ملی (مهرشاد کارخانی)

۱۱) یکی از ما دو نفر (تهمینه میلانی)

۱۲) مرهم (علیرضا داودنژاد)

به گزارش ایسنا، پیش از این برخی فیلمسازان نسبت به حضور فیلمشان در این بخش گلایه كرده و خواستار حذف فیلم های شان از این بخش شده بودند كه اكنون با قرار گرفتن اسامی این آثار در لیست به نظر می رسد كه رضایت آنها برای حضور فیلم های شان جلب شده است.... / خبرگزارى ایسنا