فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«آنجلینا جولی» برای دومین بار زیر تیغ جراحی می رود



 
اخبار فر هنگی - «آنجلینا جولی» برای دومین بار زیر تیغ جراحی می رود

«جولی» اظهار داشته ، عمل جراحی هیستروكتومی تخمدان – كه در آن بخش تا تمامی تخمدان خارج می شود – نیز به دور از پوشش رسانه های خبری انجام خواهد شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,آنجلینا جولی  برای دومین بار زیر تیغ جراحی می رود

 
 «آنجلینا جولی» اعلام كرده خود را برای جراحی پیشگیرانه دیگری آماده می كند.

بازیگر فیلم «خبیث» كه این روزها روی فیلم «شكست ناپذیر» كار می كند به (EW) گفته باید یك عمل پیشگیرانه دیگر انجام دهم و این عمل جراحی همچنان انجام نشده است.

جولی اوایل سال گذشته فاش كرد كه حامل ژن پرخطر (BRCA1) سرطان سینه است و به همین منظور تحت عمل پیشگیرانه جراحی ماستكتومی قرار گرفت. پزشكان همچنین خطر بروز سرطان تخمدان را كه عامل اصلی مرگ مادر جولی بوده در او شناسایی كرده اند و پیشنهاد كرده اند كه این بازیگر 38 ساله هر چه سریعتر تحت عمل «هیستركتومی» و «اوفوركتومی» قرار بگیرد.

«جولی» در ادامه به (EW) گفت : همراهی و حمایت  اطرافیان و طرفدارانم مرا برای ادامه زندگی همراه با سلامتی مشتاق تر كرده است. «جولی» اظهار داشته ، عمل جراحی هیستروكتومی تخمدان – كه در آن بخش تا تمامی تخمدان خارج می شود – نیز به دور از پوشش رسانه های خبری انجام خواهد شد.

گفتنی است، پس از درگذشت مادر جولی در سال 2007 كه بر اثر ابتلا به سرطان تخمدان بوده، جولی تحت آزمایش ژنتیكی قرار گرفت و احتمال ابتلا به سرطان سینه در او 87 درصد و سرطان تخمدان 50 درصد اعلام شد. بیماری سرطان در خانواده مادری جولی موروثی است چرا كه مادربزرگ و خاله او نیز به دلیل ابتلا به سرطان سینه درگذشته اند.

اخبار فرهنگی - سینما خبر

 


ویدیو مرتبط :
دومین تریلر فیلم فانتزی Maleficent با بازی آنجلینا جولی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنجلینا جولی، بازهم زیر تیغ جراحی


آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان، تخمدان‌ها و لوله‌های رحم خود را با جراحی برداشته است.

ایسنا: آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان، تخمدان‌ها و لوله‌های رحم خود را با جراحی برداشته است.

او دو سال پیش نیز برای برداشتن سینه‌هایش به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان تحت عمل جراحی قرار گرفت. جولی در مطلبی با عنوان روزنوشت‌های یک جراحی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد نوشت این جراحی هفته پیش انجام شده است.

او که 39 سال دارد دو هفته پیش بعد از معاینات و آزمایش‌های پزشکی متوجه شد بعضی از شاخص‌های التهابی در بدنش افزایش یافته که می‌توانست دال بر مراحل اولیه سرطان باشند. او که مادر، مادربزرگ و خاله‌اش را به علت ابتلای به سرطان از دست داده بلافاصله به سراغ یک جراح رفت.

آزمایش‌های بیشتر نشان داد که او مبتلا به سرطان نیست اما پس از مشورت با پزشکان تصمیم به برداشتن تخمدان‌ها و لوله‌های رحم گرفته شد.

جولی در نیویرک تایمز نوشت: اتخاذ چنین تصمیم‌هایی آسان نیستند اما کنترل و مقابله با مسائل مربوط به سلامتی امکان پذیر است.

او نوشت که تجربه او مشابه هزاران زن دیگر بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دو ژن BRCA1 و BRCA2 اگر جهش پیدا کرده و معیوب شوند احتمال ابتلا به سرطان‌های پستان و تخمدان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند و جولی حامل ژن معیوب BRCA1 است که معمولا از طریق وراثت منتقل می‌شود. پزشکان به او گفتند احتمال ابتلایش به سرطان پستان 87 درصد و به سرطان تخمدان 50 درصد است مگر اینکه با جراحی از آنها پیشگیری کند.

آنجلینا جولی و شوهرش براد پیت شش فرزند دارند که سه تای آنها را به فرزندی قبول کرده‌اند.