فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آلبوم «راه وماه» سینا سرلک دوباره منتشر شد



 

 آلبوم «راه وماه» سینا سرلک دوباره منتشر شد

 

مرکز موسیقی حوزه هنری آلبوم «راه و ماه» کاری از گروه «قمر» به آهنگسازی «نوید دهقان» و خوانندگی«سینا سرلک» که درسال ۱۳۸۶منتشر شد را در پی استقبال مخاطبان موسیقی دوباره در بازار منتشر کرد.

رضا مهدوی ـ موسیقیدان ـ در مقدمه ای که براین آلبوم نوشته است، این اثر را گردشی آرام و با تامل در دستگاه «نوا» نامیده وآورده است:«اجرای حاضر نیز طبعا از آثار فاخر تاثیرپذیری( ونه تقلید) دانش آموزانه ای دارد و صادقانه درهمان مسیرصدادهی داشته و خرده خلاقیت هایی جوان وجذاب نیز درآن قابل تشخیص است.»

مهدوی آهنگساز و خواننده این آلبوم را از چهره های موسیقی درنسل جوان عنوان كرد:«این آلبوم نیز نخستین اثر منتشرشده رسمی از صدای «سینا سرلک» است که سوابق شناخته شده ای از شاگردی در محضر استاد شجریان دارد وآینده ای درخشان برای شان متصور است.»

مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری، حمایت این مرکز از این اثر تجربی را موجب انتشار و اشتهارآن عنوان و خاطرنشان کرد:«کما اینکه حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری از هنرمندان مستعد و جوان ونوپا نظیر: سالار عقیلی، عبدالرسول کا رگشا ، حسین علیشاپور ، علیرضا فتحی پور، مجتبی عسکری ، با مداد فلاحتی، پژهام اخواص ، مهدی نظری ، امیرحسین مدرس ، محسن دایی نبی ، حسین کاظمیان ، حامد صغیری ، مسعود کهریزی ، مرتضی حیدری آل کثیرو ... و انتشارآثارشان درسلسله موسیقی تجربی، نقش مهم وماندگار درتعیین سرنوشت آینده هنری آنها داشته است.»

این نوازنده سنتورو استاد دانشگاه ،آلبوم راه وماه راتجربه ای جوان و حرفه ای در فضای شنیداری موسیقی کلاسیک ( سنتی) امروز ایران دانسته و خاطر نشان کرد:«محوریت تک – مایگی (دستگاه نوا) دراین آثار، وحدت و یکدستی خاصی بدان بخشیده ونیزامر خطیرارزیابی وقضاوت را برای صاحب نظران ، حساس تر کرده است.»

رضا مهدوی درپایان این مقدمه ، اجرای پیش درآمد نوا از زنده نام ابراهیم آژنگ ، موسیقیدان قدیمی وگمنام که نت آن حدود ۶۰ سال پیش به همت زنده یاد لطف الله مفخم نوشته شده ولی اجرایی از آن وجودنداشت، را درکنار قطعات دیگری از جمله شاه خرابات که به جاودان یادپرویزمشکاتیان تقدیم شده است از زیبایی قابل ذکراین آلبوم عنوان کرده است.

پارسا احتشامی با نی ، علی خشتی نژاد با تاروبم تار، شاهین صفایی با تار، علیرضا گرانفربا سنتور ، سحاب تربتی با تنبک ، نازنین تن ساز با عود، نسیم اربابی با کمانچه و نوید دهقان با کمانچه وآلتو از نوازندگان این اثر هستند و علیرضا گرانفر ، شاهین صفایی ، علی خشتی نژاد ونوید دهقان نیزبه تکنوازی دراین آلبوم پرداخته اند.... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
تیزر آلبوم جرس از سینا سرلک و میدیا فرج نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلبوم تلفیقی «آواره» منتشر شد



 

آلبوم تلفیقی «آواره» منتشر شد

 

 

آلبوم موسیقی «آواره» به آهنگسازی حمزه یگانه منتشر شد.در این آلبوم فضاهای از موسیقی بوی و مقامی با انواع موسیقی جاز (jazz) در آمیخته و ماحصل تجربه متفاوت در فضای موسیقی ایران است.



در این آلبوم تلفیقی نوازندگانی همچون حمزه یگانه (پیانو و کیبورد) ، دارا دارایی (گیتار باس) ، کاوه سروریان ( نی ، تنبک و نی لبک) ، ماهان میرعرب ( گیتار الکتریک ) ، امین طاهری (درامز) و پیتر آکوب (کنترباس و گیتار باس) حضور دارند.



حمزه یگانه در کاور سی دی این آلبوم نوشته است:«ایده اصلی آلبوم «آواره» هنگامی شروع شد که در سال ۱۳۷۹ تصمیم به تحقیق بر روی موسیقی سنتی و بومی ایران و بهره‌گیری از عناصر آن در ترکیب با سبک‌های مختلف موسیفی جَز ، گرفتم . در این آلبوم سه نگرش تلفیقی وجود دارد. یک:استفاده از مدها و فیگورهای موسقیی سنتی و محلی در درون قالب‌های ریتم‌های جَز.دو : ملودی و بداهه نوازی ساز نی کاملا بر مبنای موسیقی دستگاهی ایران می‌باشد در حالیکه کوارتت استاندار جَز آن را همراهی می‌کنند و سه:ملودی‌ها هارمونی و فرم بر اساس موسیقی جَز یا ایده‌های شخصی می‌باشد و ملودی توسط ساز ایرانی نواخته می‌شود...»



این آلبوم که ظاهراً به تهیه کنندگی خود حمزه یگانه تولید شده توسط شرکت «نوانگار» منتشر شده است.