فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آرزوی بازیگر «از کرخه تا راین» برای سینما و سینماگران ایرانی



اخبار,اخبار فرهنگی,علی دهکردی

ذات سینما جوان‌گراست. سینما اگر به جوانان اهمیت ندهد، خیلی زود پیر می‌شود و می‌میرد.

 علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص جوان‌گرایی در جشنواره فیلم فجر در چند سال اخیر گفت: ذات سینما جوان‌گراست. سینما اگر به جوانان اهمیت ندهد، خیلی زود پیر می‌شود و می‌میرد.

وی افزود: جوان‌گرایی سینما باید در مشکل صنفی و آکادمیک نظام پیدا کند. در سینما باید شرایط و بستر ورود جوانان مستعد، با تجربه و خوب مهیا شود، نه اینکه صرفا افرادی وارد شوند که توانایی مالی ورود به سینما را دارند.

دهکردی در خصوص سال‌های دوری از سینما گفت: مجموعه شرایط دست به دست هم می‌دهد تا کارگردان و تهیه‌کنندگان به طیف متفاوتی از بازیگران اقبال نشان دهند. اما اگر کاری منطبق و مطابق با علاقه‌ام باشد، در سینما هم کار می‌کنم. در این سال‌ها کم و بیش حضور سینمایی داشته‌ام.


جشنواره فجر ویترین فرهنگی کشور است
دهکردی با ابراز امیدواری از نتایج مطلوب جشنواره سی و چهارم فیلم فجر گفت: امیدوارم جشنواره درخشان و آبرومندی داشته باشیم؛ چون ویترین و تابلوی فرهنگی کشور ماست و باید در شأن و اندازه واقعی که مستحق نام ایران است، ظاهر شود.

این بازیگر با اشاره به انتظارات سینماگران از مسئولان سینمایی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل مجموعه شرایط اقتصادی کشور، بدنه صنفی و حرفه‌ای سینما ضعیف شده است. متأسفانه تولید کم شده و در تمام صنوف سینما عده زیادی دچار بحران بیکاری هستند.

 

امیدوارم با این اتفاق مثبت اقتصادی، خون و جان تازه‌ای به سینمای ما تزریق شود. سینماگران ما از بحران بیکاری نجات پیدا کنند، پس از آن به مسائل زیربنایی مثل امنیت شغلی و بهبود شرایط فرهنگی سینما پرداخته شود.

وی در پایان با اشاره به حضور در یک سریال جدید گفت: نام این مجموعه «غیر علنی» است که به کارگردانی مهرداد خوشبخت تولید می‌شود. این سریال برای شبکه دوم سیما آماده پخش می‌شود.

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
از کرخه تا راین کنار رود راین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشکلات سینما از زبان بازیگر «از کرخه تا راین»



زمانی که اقتصاد مشکل داشته باشد، تهیه‌کننده‌ها به سمت هزینه‌های پایین حرکت می‌کنند و ...

 علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون ؛ در خصوص مشکلات حوزه بازیگری سینمای ایران طی چند سال اخیر گفت: مجموعه شرایط عمومی، اجتماعی و فرهنگی است که باعث می‌شود جریان‌های هنری هم در تاریخ و هم در شکل تعریف شده هنرمندان شکل بگیرند و ماندگار شوند.

اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم سینمایی از کرخه تا راین

 
وی افزود: به نظر من در سال‌های اخیر سیاستگذاری‌ها در حوزه سینما تا حدودی ناقص و نادرست است و از طرفی مجموعه شرایط عمومی و اقتصادی جامعه نیز به این مقوله دامن زده و روی سینما که یک هنر وابسته به اقتصاد است، تأثیر‌ گذاشته و این صنعت تا حدودی نتوانسته به اهداف اصلی خود برسد.

این بازیگر ادامه داد: زمانی که اقتصاد مشکل داشته باشد، تهیه‌کننده‌ها به سمت هزینه‌های پایین حرکت می‌کنند. هزینه‌های پایین باعث می‌شود پای بازیگران با دستمزد‌های کمتر به سینما باز شود. بازیگرانی که شاید به خاطر ویژگی‌های خاص ماننده چهره، فیزیک و سر و وضع پسندیده و... در فروش فیلم تأثیر‌گذار باشند؛ اما آن‌ها از نظر فنی و پیشینه تربیت شده در آکادمی‌های معتبر، در سطح بالایی قرار ندارند و بعد از بازی در یک یا دو فیلم کم کم کنار گذاشته می‌شوند.

دهکری تصریح کرد: هر چقدر که ما بنیاد‌های آکادمی سینما را در شکل و سیاستگذاری قوی‌تر کنیم و به آینده سینما و اهداف مثبت بیشتر توجه داشته باشیم، ممکن است بتوانیم به مرور زمان مشکلات پیش آمده به خصوص در مقوله بازیگری را حل کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» از خسرو شکیبایی به عنوان یک نمونه مثال زدنی دنیای بازیگری در سینمای ایران نام برد و گفت: خسرو شکیبایی یک اتفاق تکرار نشدنی در دوران بازیگری ایران است. او یک پدیده بود، پدیده تعریف خاص خودش را دارد که یکی از ویژگی‌های عمومی آن ماندگاری است. شکیبایی تعریفی ماندگار از وجود یک بازیگر بود. او در کل ویژگی‌های انسانی، فردی و هنری بالایی داشت.


اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگارن جوان