فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

آداب نوشیدن چای در میان ملل مختلف



 

 

آداب نوشیدن چای در میان ملل مختلف

 

حدود سال ۸۲۰ پس از میلاد مردم چاهسین، كره امروزی كه تا آن زمان چای را از چین وارد می كردند، به پرورش چای مخصوص به خود روی آوردند. آنها افرادی را به چین فرستادند تا دانه گیاه چای، مهارت پرورش آن و روش آماده كردن چای را به ارمغان بیاورند. كره ای ها روشی مخصوص به خود در نوشیدن چای ابداع نكردند بلكه روش خود را از سنت های چینی و ژاپنی استخراج كردند. تبتی ها نوعی چای مخصوص روغنی به نام سویو چا دارند كه آن را برای میهمانان بسیار مهم درست می كنند. یك شاهزاده چینی از سلسله تانگ وقتی با فردی از خانواده سلطنتی تبت ازدواج كرد آن را با خود به آنجا برد و طرز تهیه آن را با ذائقه محلی هماهنگ كرد. میزبان برای آماده كردن چای، برگ ها را می كوبید و آنها را در قوری فلزی بلندی می گذاشت تا نیم ساعت دم بكشد و سپس برای مزه دارشدن كمی كره گاوی و نمك به آن می افزود. آن وقت قوری را به طرفین تكان می دادند تا سر و صدای زیادی ایجاد شود و سرانجام چای می ریختند. این چای فوق العاده قوی است و عطر كاملاً مشخصی دارد. برای نوشیدن آن نیاز به معده ای قوی دارید. آداب و رسوم معینی برای نوشیدنی سویو چا وجود دارد. هنگامی كه میزبان برای شما یك فنجان چای ریخت بی ادبی است كه تمام آن را بنوشید. به جای آن شما باید تنها نیمی از چای را بنوشید بقیه را بگذارید.


ویدیو مرتبط :
نوشیدن چای داغ ؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه نوشیدن چای سبز و کاهش وزن



 

 

چای سبز

 

 

همشهری آنلاین: چای سبز با تحریک نوعی آنزیم، تری گلیسیرید اضافی بدن را از بین می‌برد و با این کار به از بین بردن چربی‌های اضافی بدن کمک شایانی می‌کند.

غذا (شامل قند و چربی) در کبد و روده کوچک، به ماده‌ای به نام تری گلیسیرید تبدیل می‌شود و سپس به جریان خون و پس از آن به دیگر بافت‌های بدن راه پیدا می‌کند.

تری گلیسیرید منبع انرژی برای کلیه فعالیت‌های فیزیکی محسوب می‌شود و برای بدن بسیار لازم و ضروری است ولی مقدار بیش از حد آن مشکل ساز خواهد بود چرا که به چربی تبدیل می‌شود و پس از آن چاقی  به وجود می‌آید.

چای سبز به علت داشتن مقادیر فراوان پلی فنل، آنزیمی را فعال می‌کند که مسئول از بین بردن تری‌گلیسیرید اضافی در بدن می‌باشد. به عبارت دیگر چای سبز کمک موثری در سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌کند.

چای سبز با افزایش سوخت و ساز بدن ( متابولیسم) موجب کاهش وزن می‌شود

چای سبز به خاطر داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی به نام catechin polyphenols دارای فواید بسیاری است.

چای سبز به علت داشتن اپی گالو کاتچین گالات یا به اختصارEGCG (پلی فنل اصلی موجود در آن)، متابولیسم را تحریک نموده و موجب کاهش وزن می‌شود.

EGCG ، همراه با کافئین در چای سبز، سیستم عصب مرکزی را تحریک نموده و باعث آزاد شدن چربی‌ها در جریان خون می‌شود و برای بدن به عنوان سوخت، عمل می‌کنند.

اگرچه کافئین می‌تواند به تنهایی تحریک کننده متابولیسم باشد ولی محققان ثابت کرده‌اند کافئین همراه با دیگر ترکیبات موجود در چای سبز، اثر چند برابر خواهد داشت.

چای سبز استقامت بدن برای فعالیت های ورزشی را نیز افزایش می‌دهد..../تحلیل:همشهری